PLAY ma kłopoty ze swoją platformą usług. Klienci nie mogą aktywować dodatkowych pakietów.
Kłopoty z systemem informatycznym trwają od piątku.
Zgłoszenia reklamacyjne powinny być zgłaszane w systemie Play24.
Rzecznik PLAY, Marcin Gruszka, przygotował oświadczenie dotyczące przyczyn awarii. Oto jego treść:
„Wielka” awaria
Zacznę od tego, że przeproszę wszystkie te osoby, które miały lub ciągle mają problem z aktywacją pakietów. Tak, mamy awarię, problemy techniczne, w wyniku których Ci z Was, którzy aktywują dodatkowy pakiet mogą na aktywację poczekać dłużej niż zwykle. Wiem, że większość tych pakietów już włączyliśmy, ale ciągle są osoby, które czekają.
Trwają intensywne prace nad rozładowaniem kolejki i spodziewamy się, że sytuacja wróci całkowicie do normy dziś wieczorem. Ja na Waszym miejscu tak na wszelki wypadek wstrzymałbym się z aktywacją pakietów do jutra.
Dobra informacja dla tych, którzy czekają na aktywację pakietu, że jeżeli jest to pakiet płatny to naliczenie opłaty i start okresu użytkowania nastąpi dopiero w momencie aktywacji nie podczas zamówienia.
Dlaczego napisałem wielka w cudzysłowie? Nie robię sobie żartów, bo awaria to nic śmiesznego i nikomu tego nie życzę. Mieliśmy ostatnio w Polsce kilka dużych awarii, gdzie tysiące ludzi nie mogło się nigdzie dodzwonić. Jestem natomiast przekonany, że większość czytających ten wpis nie będzie wiedziało o jaką awarię chodzi bo niczego takiego nie doświadczyliście. Takich słów jednak używają niektórzy dziennikarze licząc na więcej klików na stronie ;-( Awarie to nic przyjemnego, ale proszę nie dolewajcie oliwy do ognia kiedy to nie jest potrzebne.