Virgin Mobile przyznał na Facebooku, że ma dużą awarię swoich systemów informatycznych.
Klienci tego operatora MVNO nie mogą teraz korzystać z usług. Na razie nie wiadomo, ile potrwa naprawa tej awarii.
Drodzy klienci, w nocy miała miejsce awaria systemów. W związku z tym niedostępne są nasze usługi oraz infolinia. Jesteśmy w trakcie ich przywracania, co może potrwać dłuższą chwilę. Prosimy o cierpliwość.
W nawiązaniu do awarii, która miała miejsce dziś w nocy, informujemy, iż w jej wyniku niedostępne są chwilowo usługi Virgin Mobile dla większości naszych klientów.
Awaria spowodowana była komunikacji między systemem Virgin Mobile a siecią radiową. W chwili obecnej pracujemy nad jak najszybszym przywróceniem wszystkich usług.
Jednocześnie informuję, że w wyniku tej sytuacji awarii nie uległa infolinia Virgin Mobile, która pracuje normalnie. Wydłużony czas oczekiwania związany jest z dużą liczbą telefonów od klientów.
Mateusz Piotrowski, Communication & Marketing Manager
Informuję, że przywróciliśmy usługi dla 70% procent naszych klientów. W najbliższym czasie usługi powinny zostać przywrócone wszystkim klientom.
Mateusz Piotrowski, Communication & Marketing Manager
O godzinie 15 operator przesłał do nas swój najnowszy komunikat prasowy o następującej treści:
Koniec awarii w Virgin Mobile
Awaria, która miała miejsce dziś w nocy i przez większą część dnia została usunięta, a klienci mogą już korzystać z usług. Jednocześnie każdy klient dotknięty skutkami awarii otrzyma od sieci przeprosinowy prezent.
Pragniemy przeprosić wszystkich naszych klientów, którzy w dniu dzisiejszym pozbawieni byli dostępu do naszych usług. Była to pierwsza w historii Virgin Mobile tak poważna awaria, która dodatkowo miała miejsce w środku nocy. Bierzemy odpowiedzialność za tę sytuację i zrobimy wszystko, co niezbędne, aby nie powtórzyła się w przyszłości – mówi Grażyna Piotrowska – Oliwa, prezes Virgin Mobile Polska.
Przyczyny awarii
Awaria wystąpiła około godziny 4:50 podczas nocnych prac utrzymaniowych. Jej przyczyną był błąd komunikacji między systemem bilingowym Virgin Mobile a siecią radiową, który nie mógł zostać wykryty wcześniej. Co więcej taka sytuacja nie miała jeszcze nigdy miejsca przy realizacji podobnych prac. Potwierdzamy również, że awaria nie była spowodowana jakimkolwiek problemem z działaniem sieci Play, z której korzystają klienci Virgin Mobile.
Co dalej?
W ramach przeprosin Klienci, którzy dotknięci zostali skutkami awarii otrzymają od nas przeprosinowy prezent. O szczegółach każdy klient zostanie poinformowany SMS-em. Jednocześnie podjeliśmy dodatkowe działania mające na celu zwiększenie bezpieczeństwa działania usług – dodaje Grażyna Piotrowska – Oliwa.
Z uwagi na wystąpienie awarii w późnych godzinach nocnych i poza godzinami funkcjonowania centrum obsługi klienta, niemożliwe było szybkie poinformowanie klientów o zaistniałej sytuacji. Pracujemy nad jeszcze lepszym procesem informowania klientów w przypadku takich sytuacji.
Stan na godzinę 15.00 potwierdza, że wszyscy klienci odzyskali możliwość korzystania z usług.
Drodzy klienci, trwa naprawa awarii powstałej dziś w nocy. Przepraszamy za niedogodności i prosimy o cierpliwości. pic.twitter.com/6gBHnzJuq4
— Virgin Mobile Polska (@virginmobilepl) March 21, 2019