Według specjalnego raportu Strategy Analytics szybko rozwijający się rynek telefonów wyposażonych w kamery i aparaty cyfrowe został zdominowany przez azjatyckich producentów, a fińska Nokia pozostaje za nimi daleko w tyle. Około 9.5 mln telefonów wyposażonych w kamery zostało sprzedanych w ciągu pierwszych 9 miesięcy tego roku. 7.9 mln z nich zostało sprzedanych w Japonii, a 97% z całości w obszarze Azji i Pacyfiku. Liderem rynku jest Sharp, który nie mieści się nawet w pierwszej 10 największych producentów telefonów komórkowych. Japońska firma sprzedała 3 mln telefonów w ciągu pierwszych trzech kwartałów tego roku. Rynek telefonów wyposażonych w kamery rośnie bardzo dynamicznie - w trzecim kwartale producentom udało się sprzedać 4.6 mln sztuk telefonów z kamerami, w porównaniu do 3.2 mln w drugim kwartale tego roku. Nadal jest to jednak bardzo mała część całego rynku nowych telefonów, których w tym roku sprzeda się około 400 mln sztuk. Największymi konkurentami Sharpa jest NEC, Panasonic, Toshiba, Casio oraz Samsung Electronics. Według Neila Mawstona, analityka z Strategy Analytics, każda z tych firm sprzedała więcej telefonów z kamerą niż lider Nokia. Według estymacji firmy badawczej, Nokii udało się sprzedać 220 tys. sztuk telefonów wyposażonych w kamerę w trzecim kwartale bieżącego roku.