Xiaomi ogłosiło swoje wyniki za III kw. 2025 r.
Całkowite przychody w trzecim kwartale osiągnęły 113,1 mld RMB (ok. 15,9 mld USD), co stanowi wzrost o 22,3% w ujęciu rok do roku i oznacza czwarty kwartał z rzędu, w którym przychody przekroczyły 100 mld RMB (ok. 14,1 mld USD).
Skorygowany zysk netto osiągnął 11,3 mld RMB (ok. 1,6 mld USD), co stanowi wzrost o 80,9% w ujęciu rok do roku, znacznie przewyższając oczekiwania rynku i osiągając rekordowy poziom.
Całkowite przychody za pierwsze trzy kwartały tego roku osiągnęły 340,4 mld RMB (ok. 47,9 mld USD), zbliżając się do poziomu z całego ubiegłego roku, a skorygowany zysk netto osiągnął 32,8 mld RMB (ok. 4,6 mld USD), przekraczając już całkowitą kwotę z ubiegłego roku.
Segment inteligentnych pojazdów elektrycznych, sztucznej inteligencji i innych nowych inicjatyw Xiaomi utrzymał szybki wzrost, osiągając w trzecim kwartale przychody w wysokości 29,0 mld RMB (ok. 4,1 mld USD). Segment ten odnotował pierwszy w historii dodatni wynik operacyjny w wysokości 0,7 mld RMB (ok. 0,1 mld USD), co sygnalizuje nową fazę zdrowego i zrównoważonego rozwoju.
W trzecim kwartale dostawy inteligentnych pojazdów elektrycznych Xiaomi rosły, przekraczając 100 000 pojazdów i osiągając rekordowy poziom 108 796 pojazdów. W pierwszych trzech kwartałach tego roku łączna liczba dostaw inteligentnych pojazdów elektrycznych Xiaomi przekroczyła 260 000 pojazdów. Grupa nadal rozbudowywała swoją sieć sprzedaży i serwisu. Na dzień 30 września 2025 r. Xiaomi otworzyło 402 centra sprzedaży inteligentnych pojazdów elektrycznych w 119 miastach w Chinach kontynentalnych.
W trzecim kwartale działalność Xiaomi w zakresie smartfonów utrzymała stabilne wyniki, a przychody osiągnęły 46,0 mld RMB (ok. 6,5 mld USD). Globalna sprzedaż smartfonów wyniosła 43,3 mln sztuk, osiągając wzrost rok do roku przez 9 kolejnych kwartałów. Według danych Omdia, globalny udział Xiaomi w rynku smartfonów osiągnął 13,6% w trzecim kwartale 2025 r., zapewniając firmie miejsce w pierwszej trójce światowego rankingu przez 21 kolejnych kwartałów. Smartfony Xiaomi znalazły się w pierwszej trójce w 57 krajach i regionach na całym świecie. W Chinach kontynentalnych Xiaomi zajęło drugie miejsce pod względem liczby sprzedanych smartfonów, z udziałem w rynku wynoszącym 16,7%, plasując się w pierwszej dwójce przez sześć kolejnych kwartałów.
Według danych zewnętrznych, w Chinach kontynentalnych udział Xiaomi w sprzedaży smartfonów w segmencie cenowym 4000-6000 RMB (ok. 560-845 USD) osiągnął 18,9%, co oznacza wzrost o 5,6 punktu procentowego w ujęciu rok do roku. Konkurencyjność Xiaomi na rynku smartfonów premium znacznie wzrosła. Flagowa seria premium Xiaomi 17, wprowadzona na rynek we wrześniu, osiągnęła znakomite wyniki, a sprzedaż w pierwszym miesiącu wzrosła o około 30% w porównaniu z serią Xiaomi 15 w ujęciu rok do roku. Wśród nich modele Xiaomi 17 Pro i Xiaomi 17 Pro Max stanowiły ponad 80% sprzedaży, co dodatkowo zoptymalizowało strukturę produktów.
Działalność Grupy w zakresie produktów IoT i produktów związanych ze stylem życia osiągnęła stabilny wzrost, a przychody w trzecim kwartale wyniosły 27,6 mld RMB (ok. 3,9 mld USD), co oznacza wzrost o 5,6% w ujęciu rok do roku, marża zysku brutto wzrosła o 3,2 punktu procentowego w ujęciu rok do roku do 23,9%. W październiku tego roku oficjalnie rozpoczęła działalność pierwsza fabryka inteligentnych urządzeń gospodarstwa domowego Xiaomi, co oznacza, że Grupa stworzyła kompletny łańcuch przemysłowy obejmujący projektowanie, badania i rozwój, produkcję oraz weryfikację w zakresie działalności związanej z dużymi urządzeniami gospodarstwa domowego. Fabryka ma zaprojektowaną maksymalną roczną zdolność produkcyjną wynoszącą 7 milionów klimatyzatorów i będzie w pełni wspierać działalność Grupy w zakresie wysokiej klasy urządzeń gospodarstwa domowego.
W tym okresie Xiaomi nadal wzbogacało swoją ofertę tabletów. Według danych Omdia, tablety Xiaomi znalazły się w pierwszej piątce pod względem globalnej sprzedaży i w pierwszej trójce pod względem sprzedaży w Chinach kontynentalnych. Urządzenia Xiaomi do noszenia na ręku utrzymały pozycję lidera, zajmując pierwsze miejsce pod względem sprzedaży na świecie i drugie miejsce w Chinach kontynentalnych. Sprzedaż słuchawek TWS uplasowała się na drugim miejscu na świecie i pierwszym w Chinach kontynentalnych.
Na dzień 30 września 2025 r. liczba podłączonych urządzeń IoT (z wyłączeniem smartfonów, tabletów i laptopów) na platformie AIoT wzrosła do 1035,5 mln, co stanowi wzrost o 20,2% w ujęciu rok do roku. liczba użytkowników posiadających pięć lub więcej urządzeń podłączonych do platformy AIoT (z wyłączeniem smartfonów, tabletów i laptopów) osiągnęła 21,6 mln, co oznacza wzrost o 26,1% w ujęciu rok do roku. We wrześniu 2025 r. liczba aktywnych użytkowników miesięcznie aplikacji Xiaomi Home wzrosła do 114,6 mln, co oznacza wzrost o 14,4% w ujęciu rok do roku.
Działalność w zakresie usług internetowych utrzymała stabilne wyniki, a przychody w trzecim kwartale osiągnęły 9,4 mld RMB (ok. 1,3 mld USD), co oznacza wzrost o 10,8% w ujęciu rok do roku. Marża zysku brutto tego segmentu utrzymała się na wysokim poziomie 76,9%. Przychody Xiaomi z usług internetowych za granicą osiągnęły 3,3 mld RMB (ok. 0,5 mld USD), co oznacza wzrost o 19,1% w ujęciu rok do roku. Wraz z ciągłym rozwojem bazy użytkowników usług internetowych, zarówno globalna liczba aktywnych użytkowników miesięcznie, jak i liczba aktywnych użytkowników miesięcznie w Chinach kontynentalnych osiągnęły nowy rekordowy poziom. We wrześniu 2025 r. globalna liczba aktywnych użytkowników miesięcznie osiągnęła 741,7 mln, co stanowi wzrost o 8,2% w ujęciu rok do roku. Liczba aktywnych użytkowników miesięcznie w Chinach kontynentalnych osiągnęła 187,3 mln, co stanowi wzrost o 11,6% w ujęciu rok do roku.
Wydatki na badania i rozwój w trzecim kwartale osiągnęły 9,1 mld RMB (ok. 1,3 mld USD), co stanowi wzrost o 52,1% w ujęciu rok do roku i ustanawia nowy rekord. Łączne wydatki na badania i rozwój w pierwszych trzech kwartałach wyniosły 23,5 mld RMB (ok. 3,3 mld USD), a grupa przewiduje, że łączne inwestycje w badania i rozwój w 2025 r. przekroczą 30,0 mld RMB (ok. 4,2 mld USD).
Na dzień 30 września 2025 r. łączna liczba pracowników działu badań i rozwoju Xiaomi osiągnęła rekordowy poziom 24 871 osób.