Bardzo słaby start 3G w Japonii

Newsy
Opinie: 99

NTT DoCoMo, pierwszy operator, który uruchomił telefonię 3G na świecie przyznał, że start sieci okazał się kompletną klapą. Według biznes planu przygotowanego przez firmę, do marca 2002r. miała ona pozyskać 150 tysięcy abonentów systemu 3G. Tymczasem, do końca 2001r. do sieci FOMA (Freedom of Mobile Multimedia Access) przyłączyło się zaledwie 30 tysięcy osób. Główną barierą wejścia jest bardzo ograniczony zasięg sieci (sieć początkowo działała tylko w Tokio a obecnie działa również w Kyoto i Nagoyi), oraz horrendalnie wysokie ceny aparatów. Klientów nie przyciągają nawet dość umiarkowane ceny za korzystanie z sieci, które miesięcznie, w zależności od wybranego wariantu taryfowego wynoszą równowartość 20 bądź 84 euro. Mimo początkowego fiaska wiceprezes DoCoMo, Yoshinori Uda, uważa, że, do końca marca 2003 r. będzie miał 1,5 mln abonentów UMTS.

Opinie:

Opinie archiwalne (99):

Komentuj

Komentarze / 99

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    Franek pisze: 2002-01-12 19:41
    jednym slowem 3G wystatrowal za wczesnie.
    0
  • Users Avatars Mini
    markas pisze: 2002-01-12 19:43
    No cóż: nowa technologia pociaga za soba koszty i nie ma co sie dziwić że tak słabe wyniki skoro słabo jeszcze rozbudowana sieć i bardzo wysokie ceny terminali 3G. Jeszcze parę lat potrzeba by sie to wszystko ustabilizowało. Podobnie było z telefonią GSM na poczayku - był to luksus.
    0
  • Users Avatars Mini
    markas pisze: 2002-01-12 19:46
    Franek ja myślę że powinni najpierw dobrze japońce przygotować infrastrukturę i dopiero rozpocząć sprzedaż komercyjną. Ale jak juz wiemy Japońce chcą być za wszelką cene liderami na świecie w dziedzinie telekomunikacji i elektroniki.
    0
  • Users Avatars Mini
    Franek pisze: 2002-01-12 19:50
    do markas: chyba liderami pod wzgledem calkowitej stagnacji gospodarki.
    0
  • Users Avatars Mini
    Franek pisze: 2002-01-12 19:52
    z innej beczki : pamietam jak na przelomie lat 80/90 mowiono ze japonczyki wykupia wszytkie amerykanskie firmy , tak im sie powodzilo , a teraz
    0
  • Users Avatars Mini
    Franek pisze: 2002-01-12 19:53
    do markas: ja dalej sadze ze na start sieci 3G jest za wczesnie ,
    0
  • Users Avatars Mini
    markas pisze: 2002-01-12 19:56
    Franek ja nie podważamo twoich słów, tak samo uważam, że trochę się skośnoocy pośpieszyli z 3G, więc nie ma co sie dziwić że im nie wyszło tak jak przewidywali.
    0
  • Users Avatars Mini
    Franek pisze: 2002-01-12 20:00
    do markas: bo japonce maja troche porypane w lebach, to jest zreszta zuplenie inny swiat ! i dlatego u nich moga sie przyjmowac takie gluopty jak siec NTT DoCoMo a USA czy w europie mogloby sie to wcale nie przyjac.
    0
  • Users Avatars Mini
    markas pisze: 2002-01-12 20:02
    Ciekawe kiedy w Europie zamierzają odpalić pierwsze stacje i rozpocząć świadczenie usług w 3G. Myślę że europejczycy są bardziej dojrzali i sie nie pospieszą z wprowadzeniem czegoś co tak do końca nie jest w pełni opłacalne. Cena tej technologii stoi bardzo wysoko dlatego trzeba jeszcze poczekać aż sie ustabilizuje rynek i w pełni nasyci telefonią GSM. Wtedy dopiero nadejdzie czas UMTS.
    0
  • Users Avatars Mini
    Franek pisze: 2002-01-12 20:03
    kazdy rynek jest na swoj sposob specyficzny , tamci wola to , jeszce inni co innego , wiec nie przyjmie sie ogolno swiatowa siec 3G , wszytkie beda sie roznic , inne uslugi beda oferowac.
    0
  • Users Avatars Mini
    markas pisze: 2002-01-12 20:05
    Nie mniej jednak trochę się nie dziwię Japończykom. Walka o rynek jest zaciekła. Powstają wielkie korporacje, firmy łączą siły - kto pierwszy ten lepszy i ten może wygrać w walce o klientelę.
    0
  • Users Avatars Mini
    Franek pisze: 2002-01-12 20:06
    do markas: ale zauwaz ze ci z europy to najbardziej umoczyli sobie w tym .upy , wydali najwiecej kasy ! troche poszlo z tego w bloto , ktos kto na to ich naprowadzil byl bardzo sprytny , tak samo jak slynne naglosnienie z problemem roku 2000 , heheheheheh , wprowadzali wszystko nawet lodowka ktora jest zgodna z rokiem 2000 , TYLKO SMIAC SIE I BOKI ZRYWAC...
    0
  • Users Avatars Mini
    Franek pisze: 2002-01-12 20:09
    to samo ze slynnymi dotcomami , wszystko nadmuchane bylo! przewartosciowane spolki , kto byl naiwny to kupowal a pozniej tracil ogromne pieniadze tylko dlatego ze ktos byl sprytny i naganial i naglasnial w mediach.
    0
  • Users Avatars Mini
    markas pisze: 2002-01-12 20:10
    Franek ja nie sądzę by technologia 3G sie nie przyjęła - to jest przyszłość, coś o czym każdy z nas po cichu marzy. To będzie podobnie jak z GSM i usługi tez sie pokryją na całym świecie. Jeszcze 10 lat temu nikt by ni pomyślał o tak wielkiej ekspansji GSM, a zobacz co dzisiaj mamy. UMTS to przyszłość i to nas czeka.
    0
  • Users Avatars Mini
    Franek pisze: 2002-01-12 20:14
    do markas: pewnie 3G przyjmie sie , ale cos pozytywnego o tym bedziemy mogli dopiero powiedziec za pare lat , teraz to sa narazie bardzo skromne poczatki..
    0
  • Users Avatars Mini
    markas pisze: 2002-01-12 20:15
    No cóż, na to wynika że pieniądze na wszystkim można zrobić - nawet na propagandzie. Ale to juz nie nasza sprawa. Mój biznes to w przyszłym tygodniu kupić wreszcie telefon, bez którego już sie wałęsam z tydzień. houk!!
    0
  • Users Avatars Mini
    markas pisze: 2002-01-12 20:17
    Ty FRANEK aleśmy sę tu pogawędkę ucięli, popatrz 16 komentarzy i do tego tylko nasze. Ja już więcej nie pisze bo ktoś nas w końcu opierdziel;i!!! Nara.
    0
  • Users Avatars Mini
    Franek pisze: 2002-01-12 20:18
    DO MARKAS : to swiadczy o nas ze mamy jednak wiecej do powiedzenia niz wiekszosc z GOLu ktorzy gadaja ktory model lepszy od drugiego..
    0
  • Users Avatars Mini
    Kojo pisze: 2002-01-12 20:20
    a jak u nas wystartuje 3g to dopiero tu bedzie kalpa!! fony sa zadrgie!
    0
  • Users Avatars Mini
    Giewont pisze: 2002-01-12 20:24
    no tak panowie sie polakomili na komentarze :))))) zartuje oczwiscie. Co do tego newsa to zgadzam sie z Wami. Poki co z mozliwosci UMTS w Polsce naprawde garstka ludzi by skorzystala, no i Ci ktorych byloby stac na na taki bajer (videorozmowa) bo poza ta usluga z niczego inego by nie skorzystali. Pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    Cornholio pisze: 2002-01-12 20:44
    Japońce się chyba faktycznie trochę pośpieszyli, ale to dla nas (Europejczyków) chyba dobrze, bo przetrą szlaki i przy odrobinie szczęścia nie popełnimy ich błędów marketingowych :)))
    0
  • Users Avatars Mini
    minio pisze: 2002-01-12 20:52
    potrzeby ludzi nie nadążają za rozwojem technologii, userzy którzy pracują w branży GSM świetnie wiedzą jaki jest procent zaawansowanych technicznie klientów. Jak ktoś korzysta z książki telefonicznej i SMS-ów to już hoho. Takich pasjonatów jak my jest tylko odsetek milionowej rzeszy użytkowników. Nowinki się dozuje ze względu na adaptacje wśród użytkowników i zwrot poniesionych wydatków na wymyślenie i wdrożenie.
    0
  • Users Avatars Mini
    Cornholio pisze: 2002-01-12 20:59
    Faktycznie, wiele osób nie rozumie na co komu nowe technologie, na co komu umts? po co jakieś tam przesyłanie danych, dźwięków i obrazów, po co wbudowane kamery itp, itd... Przecież telefon powinien służyć do gadania. No i potem okazuje się że mamy technologie i nowinki, z których właściwie nikt nie chce (nie umie?)korzystać (poza wspomnianym przez minio niewielkim procentem).
    0
  • Users Avatars Mini
    minio pisze: 2002-01-12 21:06
    Cornholio: niech najlepszym dowodem będą dodatkowe usługi zamawiane przez abonentów i rodzaje telefonów jakie się cieszą popularnością. Wystarczy że telefon będzie tani,ładny i miał sto ślicznych dzwonków, i już jest sprzedawalny. A jego możliwości (jak też operatora) pozostają w tyle jako drugo lub trzecioplanowe.
    0
  • Users Avatars Mini
    dexter pisze: 2002-01-12 21:08
    Same komentarze od markas i franek. Panowie to nie czat. Niestety będziemy częściej świadkami tego typu "komentowania" newsów. A co do informacji. to jakwidać bycie pierwszym nie za każdym razem się opłaca. Najważniejsze to wstrzeić się w opowiedni moment. Mam nadzieję, że jak już polscy operatorzy ędą startować z 3G ceny urządzeń do budowy infrastruktury, jak i terminali będą stosunkowo niskie. Nikt z nas użytkowników nie byłby w stanie płacić chorendalnych rachunków by spłacić nowe inwestycje opów. Z drugiej jednak strony nie chciałbym by operatorzy zaspali wprowadzenie nowej technologii. W ten sposób też można dużo stracić. Pzdr.
    0
  • Users Avatars Mini
    Cornholio pisze: 2002-01-12 21:30
    Racja. Idea pojawiła się tylko w miastach(tych większych) i też nie traktowano jej jak poważnego konkurenta. Ale zawalczyła cenami połączeń, jako pierwsza wprowadziła minuty wliczone w abonament,a potem prepaid. I nawet niewielki na początku zasięg nie przeszkodził jej w dalszym rozwoju.
    0
  • Users Avatars Mini
    Franek pisze: 2002-01-12 21:36
    do amaru: ty napewno jestes specjalista od tupaca , moze powiesz nam cos wiecej? przeciez napewno go sluchales jak jeszcze zyl...
    0
  • Users Avatars Mini
    Cornholio pisze: 2002-01-12 21:38
    franek - ty nasz mały specjalisto :)))
    0
  • Users Avatars Mini
    prozac pisze: 2002-01-12 21:39
    Wcale nie jestem pewien ze chcialbym by mnie ogladal rozmowca ..Wystarczy glos; w koncu to telefon co niby mam stroic miny?
    0
  • Users Avatars Mini
    Cornholio pisze: 2002-01-12 21:39
    Panowie skończmy sobie dogryzać żarty żartami ale schodzimy pomału z tematu.
    0
  • Users Avatars Mini
    Cornholio pisze: 2002-01-12 21:44
    prozac: taki podgląd byłby w niektórych sytuacjach raczej niepożądany. Ale z drugiej strony fajnie byłoby zobaczyć np. dziewczynę, kiedy nie można się z nią spotkać fizycznie (namacalnie). :)
    0
  • Users Avatars Mini
    kmnsk pisze: 2002-01-12 21:49
    Moze nalezalo jeszcze troche poczekac, oswoic ludzi, przeprowadzic opdowiednia i przyjazna dla przyszlego uzytkownika kampanie reklamowa, przygotowac promocje itp. Mysle ze stalo sie to za szybko, ludzie nie byli z tym zapoznani, ale w najblizysz czasie mysle ze liczba uzytkownikow UMTS znacznie wzrosnie. KMNSK
    0
  • Users Avatars Mini
    Cornholio pisze: 2002-01-12 21:59
    Dziwi mnie jednak mimo wszystko fakt małej popularności tej technologii w kraju, który słynie z zaawansowania i obycia technologicznego obywateli. Może faktycznie okazało się, że ta technologia jest jeszcze zbyt droga. Jedynie czas może pokazać jak dalej będzie się umts rozwijał i jak bardzo popularny się stanie. Według mniejest to przyszłość telekomunikacji i to przyszłość od której nie da się uciec
    0
  • Users Avatars Mini
    _CISCO_ pisze: 2002-01-12 22:03
    Heh no to troszkę się przeliczyli :P
    0
  • Users Avatars Mini
    luk23 pisze: 2002-01-12 22:07
    cornholio : i my wszyscy to wiemy wiec ameryki nie odkryles
    0
  • Users Avatars Mini
    Cosmic pisze: 2002-01-12 22:11
    Za duzo reklamy wzbudzilo zbyt duze oczekiwania, tymczasem 3G wcale nie jest rewolucja - to tylko ewolucja
    0
  • Users Avatars Mini
    prozac pisze: 2002-01-12 22:13
    cornholio: zobaczyc dziewczyne na wyswietlaczu telefonu? to zeczywiscie twoje potrzeby sa niewielkie...
    0
  • Users Avatars Mini
    _CISCO_ pisze: 2002-01-12 22:24
    Ja tam osobiście wcale na ten cały UMTS nie czekam. Jak będzie to będzie a jak nie to nie :P
    0
  • Users Avatars Mini
    roody pisze: 2002-01-12 22:28
    a 3g w polsce pewnie bedzie za pare lat ;]
    0
  • Users Avatars Mini
    Kan pisze: 2002-01-12 22:34
    UMTS Japonia się przekonała że większości starczy gprs tak więc ze względu na wysokie ceny aparatów nasi operatorzy powinni bardziej zainteresować się takim sposobem pszesyłu danych,a może w przyszłości przyjdzie potrzeba i na 3G,bo od tego i tak się nie da uciec.
    0
  • Users Avatars Mini
    wpe pisze: 2002-01-12 23:13
    Start udany czy nie - byli pierwsi. Jest to pewien prestiż na przyszłość, ale i jednocześnie klapa. Za kilka lat będzie się mówiło, że prekursorem była Japonia, ale i jednocześnie, że za bardzo się pospieszyła i odniosła porażkę. Dwa przykłady w jednym.
    0
  • Users Avatars Mini
    prozac pisze: 2002-01-12 23:25
    to _cisco_ tak jest! UMTS i tak przyjdzie do nas i bedzie sie "sprzedawal" za 1 zeta.a wtedy my uzytkownicy laskawie sie zgodzimy przejsc na niego. (w koncu transer danych jednak szybszy...)
    0
  • Users Avatars Mini
    Peter pisze: 2002-01-12 23:26
    Hehe, co do GPRS: Dzisiaj rozmawialem ze znajomym, ktory pracuje u najwiekszego operatora wegierskiego (Westel) i mowil, ze dla nich GPRS to najwieksza klapa ub. roku. Zainwestowali naprawde duza kase, zeby usluga byla dostepna w calym kraju, a korzysci prawie zadne, bo klienci nie lubia konstrukcji "plac za kilobajty" i po prostu nie korzystaja z niej. Zreszta wiekszosc potencjonalnych klientow ma stacjonarny internet i w domu i w pracy. UMTS ma szanse na sukces, pod warunkiem, ze cenowo bedzie konkurencyjny do GSM.
    0
  • Users Avatars Mini
    wb pisze: 2002-01-13 00:29
    3G pierwsze na swiecie w Japonii ale jak widac nadal decyduje o powodzeniu zasieg i CENY jego start uwazam za start w dobrym okresie /potrzeba nam nowosci/ Tylko szkoda bo to moze zniechecic naszych operatorow do szybszego wprowadzenia 3G :-(
    0
  • Users Avatars Mini
    jmk pisze: 2002-01-13 00:32
    Panowie - bo genralnie wszystko sprowadza sie do jednego. UMTS mial byc systemem, ktory byl przedstawiany jako cos kosmicznego, niesamowitego. Trasmisja danych - 2 Mbit/s, przekaz video etc. I generalnie sposob przekazywania tego masom mnie nie dziwi - bo trzeba cos pokazac, zeby ludzi zainteresowac. Ale tu wlasnie dochodzimy do istoty problemu - co pokazac? A scislej - co sprzedac? Dlatego m.in wlasnie mamy z GPRS sytuacje taka, jaka mamy. Co sprzeda sie uzytkownikowi - telefon z GPRS? No fajnie.. tylko ile osob to kupi? Kupia osoby, ktore korzystaja z maila w terenie ew. osoby, ktore administruja serwerami. I na tym konczy sie ta masowosc GPRS. Co innego, gdyby do tego byl stosowny content, ktory bylby sprzedawny tak, aby mozna z niego mozna bylo korzystac przez GPRS. Poki co mozna to przyrownac do sytuacji, ze sprzedaje sie samochod a o benzyne to sie trzeba martwic samemu, przy czym te benzyne jest raczej ciezko kupic. (cdn...)
    0
  • Users Avatars Mini
    jmk pisze: 2002-01-13 00:36
    Podobnie jest z UMTS. Nikt zdrowo myslacy nie bedzie ogladal filmu na wyswietlaczu telefonu komorkowego,czy palmtopa. Kto kupi telefon w 3G po to, zeby rozmawiac z jakoscia GSM przy duzo mniejszym zasiegu? Poza paroma japiszonami oczywiscie.Ludzie masowo zdecyduja sie na UMTS, gdy beda widzieli realne uzasadnienie do korzystania z niego - czyli na przyklad siedzac sobie w domu sciagasz trailer filmu i go ogladasz. Te 2 minuty czlowiek przeboleje. OK - film sie podoba - nastepuje rezerwacja biletow w multiplexie na okreslona godzine i z okreslonymi miejscami. Ze o takich drobiazgach jak zamowienie taxowki przy tej okazji czy pozniej stolika w restauracji nie wspomne. To przyklad. Dopoki tego typu content nie zostanie stworzony mozna zapomniec o tym, ze 3G bedzie masowe. I nie chodzi tu o bariery wejscia w postaci wysokich cen telefonow - to jest do przejscia. Problem z tym, co pozniej z tym supertelefonem zrobic i jak on ma ulatwic nam zycie. Przykre, ale prawdziwe.Pzdr jmk
    0
  • Users Avatars Mini
    czester pisze: 2002-01-13 00:53
    "Ja tam osobiście wcale na ten cały UMTS nie czekam. Jak będzie to będzie a jak nie to nie :P" - pewniee ze cie to nie obchodzi , obchodzi Cie kolejne 10 punktow do upragnionego (pierwszego w zyciu telefonu) Samsunga
    0
  • Users Avatars Mini
    krymek pisze: 2002-01-13 01:43
    po nam 3G - jeszcze nie korzystamy w pelni z GSM :-))
    0
  • Users Avatars Mini
    m4me pisze: 2002-01-13 03:05
    Fajna rzecz. Szkoda ze sie u "yellow men" nie przyjela. Im szybciej zadomowi sie u nich tym szybciej trafi do nas. Tak mnie sie zdaje
    0
  • Users Avatars Mini
    Kojo pisze: 2002-01-13 03:36
    krymek: dokladnie dopiero 25% polaków ma komurki a oni chca 3g!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-01-13 04:44
    To wychodzi chyba na moje - w Polsce zupełnie nie ma się co cieszyć - to, co daje 3g nie jest aż taką rewolucją a ceny zbyt wysokie dla japończyków dla nas będą kosmiczne!
    0
  • Users Avatars Mini
    fish235 pisze: 2002-01-13 05:33
    Moim zdaniem problem lezy w niecheci zmiany terminala na nowy... z reguly wiaze sie to z dodatkowymi wydatkami. Coz to tak jak na poczatku z La Defence (powiedzmy dzialnica) w Paryzu. Po wybudowaniu jej byla tak nowoczesna, ze ludzie nie mogli sie do tego stylu zycia przyzyczaic i dluuugo byla niezaludzniona. Moze tu jest podobnie?
    0
  • Users Avatars Mini
    fish235 pisze: 2002-01-13 05:35
    Oj zapomnialem skonczyc wypowiedzi:)). Chodzi o zmiane przyzwyczajen. To tak samo, jak strasze pokolenia komputerowe (Odra, DOS) czuje opory przed coraz nowszymi programami i systemami operacyjnymi, lub zmiana Chwitera WordPerfect'a, czy AMIPro na Word'a.
    0
  • Users Avatars Mini
    fish235 pisze: 2002-01-13 06:23
    Do karkysa: Troche strasznie namieszalem w swojej wypowiedzi i jak ja terz czytalem to sam sie zastaniawiemel:). OK. Do rzecy. To ze w ankiecie podali, ze ceny odstrazaja to pierwszy oficjalny powod, ale moim zdaniem tez przyczynila sie wewnetrzna niechec starszego pokolenia do kroku w kierunku nowosci. Ludzie sa zmeczeni czestymi zmianami i przyzwyczajaniem sie do nowowsci, szczegolnie jesli maja za to zaplacic grube pieniazki. Jesli cos by bylo tansze to moze by tego sprobowali i zaczeli sie przekonywac.
    0
  • Users Avatars Mini
    Kan pisze: 2002-01-13 11:56
    Jmk przedstawiasz mój sposób myślenia i w pełni się z nim zgadzam,komórkę powinniśmy kupować do potrzeb,a że niektórym wystarcza tylko do dzwonienia czy sms-ów to i start 3g u nas przesuwa się o rok narazie,co przy wpadce Japończyków jest uzasadnione,ale miło by było obejżeć np.zawody sportowe na żywo z komórki,a nie słuchać komentaży z radia co do filmów to watpię czy komórka zastąpi kiedykolwiek tv.
    0
  • Users Avatars Mini
    misiak_ pisze: 2002-01-13 12:12
    Oby w Europie nie bylo tak samo, te ceny sa jeszcze OK, ale zasieg mogliby zwiekszac :)
    0
  • Users Avatars Mini
    grzegorz.pytel pisze: 2002-01-13 12:51
    Ja uwazam ze pomimo klapy Japoncow wprowadzenie nowej uslugi jest jak najbardziej porzadane, co z tego ze im sie narazie nie powiodlo ale sa pierwsi na rynku i inni beda mogli to wykorzystac, ciekawe czy u nas wprowadzenie UMTS tez osiagnie zamierzony skutek, przecierz bedzie napewno bardzo drogie i tylko nielicznych bedzie stac na korzystanie z tej uslugi. Zalorzenia zalorzeniami ale samo to ze to my wprowadzilismy na rynek nowa technologie i jestesmy jej prekursorami mowi juz samo za siebie o sieci ktora ja wprowadza jako pierwsza, nawet jezeli zainteresownie i pozyskanie klientow nie bylo takie jak zakladali.
    0
  • Users Avatars Mini
    Kan pisze: 2002-01-13 12:56
    Na podstawie telegazety TVP z dnia 12.01.2002 :" Jesli ostatnie testy wypadną pomyśłnie, to nie wykluczone, że w bierzącym roku Polacy jako pierwsi na świecie będą mogli skorzystać z informacji telewizyjnej, która bedzie podawana na strona Palmtopów za pośrednictwem telfonów komórkowych. Sieć ERA, TVN 24 oraz polski oddział amerykańskiej firmy COMPAQ Computer jako jedne z pierwszych na świecie przeprowadziły udane próby transisji wideo z wykorzystaniem sieci GSM." jak widać nie tak daleko odbiegamy od trendów światowych.
    0
  • Users Avatars Mini
    bogdan1979 pisze: 2002-01-13 12:57
    Wiekszośc urzadzeń elektronicznych jaki uzywamy są wytworem Japończyków- ich wynalazki maja znaczący wpływa na postęp cywiliz. całego świata.Także może i ta próba sie nie powiodła ale zapoczatkowała coś nowego.
    0
  • Users Avatars Mini
    malisz pisze: 2002-01-13 13:00
    Moze poprostu zle zaczeli? drogie terminale,mala siec to nie wrozy nic dobrego!
    0
  • Users Avatars Mini
    prozac pisze: 2002-01-13 14:34
    Ludziska a czego sie spodziewaliscie po narodzie ktory gra w pacinko! ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    _CISCO_ pisze: 2002-01-13 14:37
    Panowie i panie nie martwcię się o japończyków. Oni sobię poradzą :P
    0
  • Users Avatars Mini
    m3 pisze: 2002-01-13 15:00
    poczatki zawsze sa trudne..
    0
  • Users Avatars Mini
    marjan pisze: 2002-01-13 15:06
    Maciej+ i Dexter; Franek z markasem przynajmniej PORZADNIE go podsumowali i kazdy wie wiecej a wy nie zajmujcie sie op[isywaniem kto ile na skomentował tylko wyrazcie swoje poglądy na dany temat. a do japończyków popieram markasa i franka
    0
  • Users Avatars Mini
    sp2sci pisze: 2002-01-13 15:31
    Zeby tylko u nas nie bylo drugiej japoni bo umts nie ruszy hi, hi, hi. Dziwne, u nich takie male cuda elektroniczne robia furore, a umts nie. Mysle ze za duze byly oczekiwania od tej telefonii a tu tylko takie cos.
    0
  • Users Avatars Mini
    mlukas pisze: 2002-01-13 15:31
    chyba za bardzo sie pośpiescyli
    0
  • Users Avatars Mini
    kakrysa pisze: 2002-01-13 16:36
    fish235: Hmmm Japoncy sa tak nowoczesni, ze chyba nie mieliby klopotów z przeskokiem na UMTS
    0
  • Users Avatars Mini
    Sluger2 pisze: 2002-01-13 18:02
    Jeśli te telfony dla Japończyków były drogie do co dopiero dla nas biednych polaczków szaraczków. Przecież w Japoni więcej się zarabie a sprzęt wydaje mi się, że jest troche tańszy. Myśle że w Polsce UMTS ma szanse koło 2008 - 2010 (Chociaż jak wchodziło GSM to też byłem dosyć sceptyczny)
    0
  • Users Avatars Mini
    kms pisze: 2002-01-13 19:02
    Szkoda, ze juz jest malo miejsca na dodanie czegokolwiek. Jesli mozna, to chcialem tylko zwrocic uwage na to, ze nie ma sensu przykladac europejskiej ani amerykanskiej miary do Japonczykow. To, ze od 10 lat maja stagnacje, to ich gospodarki jakos nie wzrusza (cala EU padlo by w tym czasie, a oni maja sie dobrze). A ich technika... no coz - Japonia jest jak USA - sciaga zdolnych ludzi z calego swiata, ktorzy pchaja ich gospodarke do przodu. Tylko w Japonii ciezko jest dostac obywatelstwo :) A na powaznie, to mam nadzieje, ze EU wyciagnie wnioski z tej lekcji. cu kms PS: jakby ktos mial inne zdanie, to na priv, bo mozna czegos dostac przewijajac ta strone.
    0
  • Users Avatars Mini
    prozac pisze: 2002-01-13 21:20
    UMTS powinno do nas przyjsc i to jak najszybciej.Bo tak sobie mysle ze jesli nie skorzystam bezposrednio ( przynajmniej na poczatku) to zmusi to panow z tpsa by ruszyli tylki i postarali sie zaoferowac o lepsze uslugi.kazdy powinien poczuc oddech konkurencji na swojej szyi.
    0
  • Users Avatars Mini
    flip pisze: 2002-01-13 21:26
    Yoshinori Uda sie myli! Nie uda sie zdobyc az tylu abonentow! No ale coz... zycze powodzenia!
    0
  • Users Avatars Mini
    marc pisze: 2002-01-13 21:31
    A mi sie wydaje ze japoncom sie uda,sa pierwsi na swiecie,to juz cos znaczy,poza tym nowosci przewaznie opornie "wchodza"
    0
  • Users Avatars Mini
    kontur pisze: 2002-01-13 21:43
    W zasadzie to juz w polsce mam system 3G. To co oferuje SFERIA to system 1X.
    0
  • Users Avatars Mini
    leszek27041 pisze: 2002-01-13 22:52
    od razu wiadomo było, że to nie dla zwykłych śmierteników, a tym bogatym tez ostatnio nie powodzi sie najlpeiej
    0
  • Users Avatars Mini
    leszek27041 pisze: 2002-01-13 22:55
    zobaczymy co będzie dalej, ale różowo chyba nie
    0
  • Users Avatars Mini
    Żeebro pisze: 2002-01-14 01:18
    Chcialbym skromnie stwierdzic,ze uruchomienie UMTS na sieci ANALOGOWEJ jaka jest DoCoMo bylo znacznie drozszym przedsiewzieciem niz "upgrade" GSMa na UMTS - nie wyszlo nim, przebuowali cala ionfrastrukture = jeny w bloto. Zgadzam sie ze za wczesnie na UMTS nawet u japońców.
    0
  • Users Avatars Mini
    prozac pisze: 2002-01-14 01:23
    Ciekawe co będzie po UMTS.....Pewnie teleportacja ! ;-))
    0
  • Users Avatars Mini
    Franek pisze: 2002-01-14 01:34
    do prozac: bardzo ciekawa mysl :P
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-01-14 03:37
    Kakrysa, raczej na niskie ceny nie licz - aparaty w japonii sa stosunkowo tanie - nie pochodzą z importu :) a koszty obsługi sieci raczej dużo niższe - więcej potencjalnych abonentów w zasięgu BTSa
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-01-14 03:40
    Fish, jeśli japończycy (naród bardzo dążący do postępu i zmian) są zbyt zachowawczy, to w konserwatywnej z natury Europie 3G ma szanse dopiero za 50 lat...
    0
  • Users Avatars Mini
    mszymaniuk pisze: 2002-01-14 04:17
    Cóż UMTS, jest wspaniały, ale chyba jeszce nie na te czasy, zbyt mało odbiorców na te usługi...
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-01-14 09:59
    Spowodowane jest to tym, ze cala Japonia kupuje konsole, a teraz na topie jest X-BOX, a nie jakies tam G3!
    0
  • Users Avatars Mini
    markas pisze: 2002-01-14 11:34
    Sorki panowie. Wiem że to nie czat, ale komentarze jakie napisałem nie były takie bezsensowne (jak potrafią niektórzy pisać) i jak komuś to nie pasuje to trudno. Nie zdarza mi sie to często, bym tak pisał. Pozdr.
    0
  • Users Avatars Mini
    Żeebro pisze: 2002-01-14 11:35
    Qba: a to z X-BOXa też można dzwonić i wysyłać SMSy ?? ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    telefonica pisze: 2002-01-14 11:42
    Jedna operatorzy nasi mieli rację co do przesunięcia daty uruchomienia u nas
    0
  • Users Avatars Mini
    scp pisze: 2002-01-14 12:47
    Ta klapa wcale mnie nie dziwi. Japonczycy chcieli byc pierwsi ale to za wczesnie na UMTS.
    0
  • Users Avatars Mini
    _CISCO_ pisze: 2002-01-14 13:29
    A wydawało się , że Japończycy lubią takie bajery . Niespodzianka .
    0
  • Users Avatars Mini
    silver pisze: 2002-01-14 18:31
    Myślę że 3g zamiast GSM wejdzie tak jak GSM zamiast NMT w idei. Dadza klientom nowe fony, zmienią tylko prefix. Wtedy się przyjmie, nie wczesniej. oczywiście ceny połączeń muszą być konkurencyjne do GSM.
    0
  • Users Avatars Mini
    fish235 pisze: 2002-01-14 18:52
    Sluchajcie, znam kilku Japonczykow i stwierdzam, ze sa to ludzie bardzo pracowici. cenia sobie prace ponad wszystko i potrafia nie marnowac czasu na glupoty. Pracuja tu od switu do poznego wieczora, rzeklbym do nocy. Nie wyobrazam sobie zadnego europejczyka tak dlugo i efektywnie pracujacego, a wielu znam (nie mowie o Polakach). Tak wiec, Ci ludzie cenia sobie ulatwiac prace i 3G jeat takim ulatwieniem, ale tez znaja cene za przystosowaywani esie do nowych potarzeb. Jesli sobie przelicza ile czasu i pieniazkow maja za to zaplacic to szybko sie wycofaja. Polacy maja inna mentalnosc, potarfia dlugo pracowac, aby kupic sobie droga zabawke, aby sie nie tylko pobawic (nie pracowac).
    0
  • Users Avatars Mini
    hubi pisze: 2002-01-14 20:10
    najprawdopodobniej winnym jest cena za aparary i slaby zasieg
    0
  • Users Avatars Mini
    bob_gr pisze: 2002-01-14 21:00
    Zasieg bardzo oranicza a jakosc uslug i ich awaryjnosc tez pewnie jest slaba.
    0
  • Users Avatars Mini
    prozac pisze: 2002-01-14 22:00
    do fish235: i dlatego ze tak za....... mają najwyższy wskaźnik samobójstw oraz tamże (czytaj w Japonii) powstał nowy termin medyczny który oznacza "umrzeć z przepracowania"
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-01-14 23:47
    X-BOX moze wiele rzeczy, a podlaczenie go do internetu jest pestka!
    0
  • Users Avatars Mini
    fish235 pisze: 2002-01-15 02:16
    prozac: Wiec nasuwa sie pytanie: ciezko pracowac by cos mniec, czy przymierac z glodu bo jest bezrobocie????
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-01-15 10:06
    Do fish235: Lepsza jest praca, jakakolwiek niz przymieranie glodem i nie manie na nic pieniedzy! Niestety wiele ludzi w Polsce wyznaje przekonanie, ze praca jest zbedna i wola robic inne rzeczy, a i tak jakos sobie poradza!
    0
  • Users Avatars Mini
    prozac pisze: 2002-01-15 22:56
    fish235--Mam na myśli zasuwanie w pracy nie dla pieniędzy (to jest u japończyka drugorzedna sprawa) tylko dla firmy i jej pomyślnosci -skoro możesz pracować 17 godzin dziennie to przecież przepracujesz dla Niej i 20 godzin,skoro goście nie biorą urolpów wypoczynkowych (bo jeśli firma da sobie rady przez 7 dni bez niego to może jest juz niepotrzebny?) i tym podobne paranoiczne myslenie oraz przyzwalanie na to szefów firm mnie to przeraża.Pracuj cięzko ale i odpoczywaj i ciesz się owocami swojej pracy to jest moja dewiza.
    0
  • Users Avatars Mini
    fish235 pisze: 2002-01-15 23:40
    Niestety tak nie jest, wiekszosc z tych ludzi ma motywacje i pracuje na swoja lepsza pozycje... czesto niestety jest to skorumpowane z firma. W Polsce jest niestety jeszcze gorzej... dlaczego? Bo jest bezrobocie i szef prywatnej firmy w kazddej chwili moze Ci powiedziec, az jesli cos Ci nie pasuje to bye, bye... znam takie przypadki osobiscie. Kumpel niestety mial prace od 8-9 rano do 21-22 wieczorem i zarabial zmiennie ale marna kase bo okolo 2000zl. Dlugo nie mogl tego zmienic, az w koncu znalazl innego pracodawce. Warto dodac, ze byl dobry w tym co robil.
    0
  • Users Avatars Mini
    fish235 pisze: 2002-01-15 23:41
    Qba: Masz racje, ale nie mozna popadac ze skarajnosci w skrajosc i dawac sie w Polsce wykrzysytwac.
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-01-19 11:25
    Ale jest duzo ludzi ktorzy dali by sie wykorzystywac, byleby zarobic jakis grosz!
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: