Bardzo udany rebranding w T-Mobile Austria

Newsy
Żródło: T-Mobile
Opinie: 13

Instytut Nielsen przeprowadził badanie znajomości marki T-Mobile Austria po zmianie marki z max.mobil. Od rebrandingu minęło sześć miesięcy. Już miesiąc po zmianie marki nowy brand znało 60 % badanych. Po sześciu miesiącach odsetek ten wzrósł do 93 %.

 

"Na początku chcieliśmy, aby marka T-Mobile stała się równie popularna co max.mobil. w przeciągu dwóch lat" - mówi Dr. Georg Pölzl, szef T-Mobile Austria - "Już po pierwszych kilku miesiącach zwiększyliśmy swoje oczekiwania. Zmiana marki była największym wyzwaniem w historii dla naszej firmy. Osiągnięcia ostatnich miesięcy potwierdziły naszą międzynarodową orientację".

 

Zmianie marki towarzyszą także bardzo pozytywne zjawiska. Wskaźnik CHURN obniżył się do najniższego poziomu w historii operatora. Notuje się zwiększoną liczbę odnowień umów z abonentami, którzy wcześniej zrezygnowali z usług max.mobil. W ciągu 150 dni od daty rebrandingu 1000 dawnych klientów ponownie podpisało umowy z T-Mobile Austria. Po odłączeniu nieaktywnych klientów prepaid T-Mobile Austria ma obecnie około 2 mln klientów - 44 % w usłudze postpaid, 56 % w prepaidzie. Średnie ARPU wzrosło z 28 euro na wiosnę do 29 euro obecnie.

 

Dzięki przynależności do grupy T-Mobile klienci T-Mobile Austria mogą korzystać ze specjalnych usług: ponad 20 tysięcy klientów używa  transmisji GPRS w roamingu, a ponad 50 tys. korzysta z jednorodnej taryfy "WorldClass roaming tariff" obowiązującej w sieciach 23 państw na całym świecie.

Georg Pölzl podkreśla także inne zalety synergii w grupie. Operator może dzięki niej obniżyć koszty zakupów i rozwoju. Na samych zakupach sprzętu T-Mobile Austria zaoszczedził 10 mln euro w pierwszej połowie 2002 r.

Opinie:

Opinie archiwalne (13):

Komentuj

Komentarze / 13

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    jaceks pisze: 2002-10-12 00:38
    Ja tylko czekam, aż Era zmieni nazwę na T-Mobile. Jestem całkowicie za zmianami. Tak samo podobała mi się zmiana nazwy Plusa na Vodafone i Idei na Orange :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    swd pisze: 2002-10-12 00:48
    Do MD jeśli chodzi o Grecję: Panafon zmienił nazwę na Vodafone Greece (www.vodafone.gr).
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-10-12 02:01
    A ja bym wolał jednak dotychczasowe nazwy (ewentualnie jako część nowej nazwy, np idea orange)
    0
  • Users Avatars Mini
    sylwester_cz pisze: 2002-10-12 02:10
    nic i tak nie zmienia
    0
  • Users Avatars Mini
    xmen69 pisze: 2002-10-12 02:49
    niech zmienią może to ożywi rynek GSM...
    0
  • Users Avatars Mini
    bodopl pisze: 2002-10-12 04:42
    szkoda że nie napisali ile zainwestowali w ten nowy wizerunek i rebranding
    0
  • Users Avatars Mini
    RAFALS pisze: 2002-10-12 12:02
    Dla mnie nazwa sieci nie ma większego znaczenia, chociaż przyzwyczaiłem się do obecnej przez te kilka lat współpracy. Brdziej bym się cieszył gdyby cenniki się zmieniły (oczywiście spadek cen mnie interesuje), a wtedy nazwa może być dowolna, stara czy nowa wszystko mi jedno.
    0
  • Users Avatars Mini
    Kan pisze: 2002-10-12 12:16
    bodopl,właśnie koszty takiej zmiany są niemałe:ceny reklam w tv,prasie radiu,bilbordach moim zdaniem mają wpływ na mozliwe promocje.Dla zwolenników zmian nazw naszych rodzimych,to jakoś nie dociera niestety.
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-10-12 15:01
    Kan, ja sądzę, że wtedy pieniądze daje centrala z zagranicy, a na reklamach z czasem oszczędza, bo robi później jedną na całą swoją sieć
    0
  • Users Avatars Mini
    ghostdog pisze: 2002-10-13 00:47
    BArdzo fajnie ciekae czy rebranding w ideii tez odniesie sukces a tak pozatym to T-Mobile jest fajny i lubie kozystac z ich Popa klax max jak jestem na nartach!Bo rozmowy sa niezadrogie i mozna sie dogadac po angielsku jak jest jakis klopot!
    0
  • Users Avatars Mini
    toughluck pisze: 2002-10-13 03:40
    jachim - to są torciki Conditorei Coppenrath und Wiese. Tak gwoli ścisłości. Ale ja nie jadam torcików mrożonych - jakoś mi nie leżą. Zwyczajnie idę do cukierni i zamawiam. Ale gdyby Zając zmienił nazwę na jakąś tam Conditoreię, to bym tam nie szedł - "bo to Niemcy". Do czego zmierzam - ludzie nie pójdą do nowych sieci - "bo to Anglik", "bo to Holender", "bo to jeszcze ktoś inny" - daj Bóg, żeby nie Niemiec, bo ludzie błyskawicznie skojarzą z rozbiorami.
    0
  • Users Avatars Mini
    Kennys pisze: 2002-10-14 01:49
    toughlack: zgdonie z Twoim rozumowaniem ludzie w Polsce w ogole nie powinni kupowac Audi, VW lub Mercedesow ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-10-14 10:33
    CZyli jednak polaczenie moze wyjsc komus na dobre! teraz tylko pozostaje czekac kiedy w polsce zaczna sie pojawiac tego typu komunikaty i my tez na tym wyskamy, ale czy wogole sie doczekamy!???
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: