Będzie kara dla Ery

Newsy
Żródło: UKE
Opinie: 32

Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej 18 maja 2007 r. rozpoczął postępowanie w sprawie nałożenia kary pieniężnej na Polską Telefonię Cyfrową w związku z naruszeniem obowiązków informacyjnych w stosunku do użytkowników końcowych poprzez niepoinformowanie abonentów o prawie wypowiedzenia umowy przy zmianie regulaminu świadczenia usług telekomunikacyjnych dokonanej przez PTC.

Fakt naruszenia Prawa telekomunikacyjnego przez PTC , który miał miejsce przy zmianie regulaminu świadczenia usług telekomunikacyjnych został już dwukrotnie stwierdzony w protokołach z przeprowadzonych kontroli (w dniu 3 kwietnia 2007 r. i w dniu 11 maja 2007 r.). Druga z przeprowadzonych kontroli potwierdziła, iż stwierdzone wcześniej naruszenie prawa nie zostało przez PTC usunięte w terminie wyznaczonym przez Prezesa UKE w zaleceniach pokontrolnych z dnia 6 kwietnia 2007 r.

W trakcie zmiany regulaminu świadczenia usług telekomunikacyjnych PTC dopuściła się naruszenia przepisu art. 59 ust. 2 Prawa telekomunikacyjnego, który zobowiązuje do poinformowania abonentów o prawie wypowiedzenia umowy w przypadku braku akceptacji zmian, a także o tym, że w razie skorzystania z tego prawa PTC nie przysługuje roszczenie odszkodowawcze.

Naruszenie to nie zostało usunięte we wskazanym terminie, w związku z czym Prezes UKE wszczął postępowanie administracyjne na podstawie art. 209 ust. 1 pkt 4 Prawa telekomunikacyjnego. Zgodnie z tym przepisem na PTC może zostać nałożona kara pieniężna (w maksymalnej wysokości do 3% przychodów Spółki za ubiegły rok) w związku z naruszeniem obowiązków informacyjnych w stosunku do użytkowników końcowych.

Opinie:

Opinie archiwalne (32):

Komentuj

Komentarze / 32

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    Everybody-1 pisze: 2007-05-18 18:34
    niewątpliwie era zawiniła, kare dostanie i po sprawie będzie. Oby więcej do czegoś podobnego nie dopuściła.
    0
  • Users Avatars Mini
    dziki pisze: 2007-05-18 18:43
    Lepiej zapłacić karę niż dać uciec milionowi z telefonami. Moim zdaniem Ci co wyszukują możliwości zerwania umowy pod każdym pretekstem to zwykłe hieny. Podpisujesz cyro na dwa lata i chocby góry srały to płaczesz i płacisz. wiedziałeś co robisz.
    0
  • Users Avatars Mini
    rino pisze: 2007-05-18 19:01
    wądpię żeby dostali ta sprawa już ciągnie się od 3 miesięcy, albo dlużyj, jak by to była tepsa lub orange to UKE by nie było takie łaskawy i by karę wymierzyli w tydzień bo UKE się uwziłe na tpsę a teraz szukają pretekstu na orange. Pomijając że te firmy mają doskanałych prawników, ale dziś każda korporacja ma. Wolą wykładać piniądzy na prawników niż inwestować to się tyczy cały trójcy, tpsy i wszystkich stacjonarnych. Ale UKE w nazym kraju jest nie sprawdliwe bo się uwzieło na tepsę
    0
  • Users Avatars Mini
    ja pisze: 2007-05-18 19:16
    dziki: a teraz zaplaca kare, a abonenci beda mogli uciekac do woli. era stoi na przegranej pozycji w tej sprawie, polkomtel w zeszlym roku takze dostal po lapach.
    0
  • Users Avatars Mini
    Igun pisze: 2007-05-18 19:38
    Pozdrawiam zespół PRAWNIKÓW ERY który wymyślił ten dopisek w regulaminie. Oj nie będzie w tym roku pewnie wakacji gdzieś w ciepłych krajach......
    0
  • Users Avatars Mini
    witosol pisze: 2007-05-18 19:58
    czy moge zerwac umowe z era czy nie- pytam bo nie wiem, i czy jest jakis termin na zerwanie, czy juz minal, pozdrawiam ?????
    0
  • Users Avatars Mini
    Adam pisze: 2007-05-18 22:28
    @dziki hieną to jest zdziEra!!!!! Nic dziwnego że została 3-cim operatorem w Polsce. @witosol Termin to 30 dni od otrzymania informacji o zmianie regulaminu.
    0
  • Users Avatars Mini
    johnyk pisze: 2007-05-18 23:02
    ***witosol- minął 1 maja...
    0
  • Users Avatars Mini
    DaNTe-1 pisze: 2007-05-18 23:14
    hehe najpierw zawalili kontrakt z Germanosem teraz regulamin....ERA idzie na dno i raczej nic jej nie uratuje
    0
  • Users Avatars Mini
    rivendell pisze: 2007-05-19 00:09
    Jako abonent Ery nie mam zamiaru jej bronić, ale obiektywnie rzecz biorąc to skoro w regulaminie powinien się pojawić dodatkowy zapis o reklamacjach, Era go wprowadziła, a wszyscy jak hieny się na nią rzucili. Ja tu sie dopatruje ewidentnej luki prawnej (którą wykorzystał UKE) polegającej na braku odpowiednich definicji "uzupełniania" i "zmian" regulaminu. Bo te "zmiany" to właściwie tylko i wyłącznie- korzyść dla abonentów. Więc po co nakładać kary?
    0
  • Users Avatars Mini
    rivendell pisze: 2007-05-19 00:12
    DaNTe: wydaje mi sie że Era ma po prostu "gorszy dzień":-) Owszem - troche to wszystko posypało sie jej na głowe i na pewno odbije czkawką. Spójrz jednak w internecie na porówania oferty, w np. najniższych abo Era daje najwięcej minut za kwote, powiedzmy 20zł (40 min +bonus). Dla porówania Plus daje 30, albo 33 za 25 zł...
    0
  • Users Avatars Mini
    Jural pisze: 2007-05-19 00:57
    Pewnie, że Era ma najlepszą ofertę. Niestety reklamę najsłabszą i przez to traci. Nie potrafią promować 20zł abo i 40min czy 46zł i 120min jako Łorencz swoje 35/90(w sieci). Jakby zrobili reklamę - najtaniej 20zł i Nokia za 1zł ludzie poszliby, a tak klapa hehe Trochę pomyślunku....
    0
  • Users Avatars Mini
    szulak pisze: 2007-05-19 01:28
    era tylko moze oferta nadrobic, bo strata 200 punktow sprzedazy (germanos) i prezent dla klientow - zmiana regulaminu nie przysluza sie we wzroscie wartosci firmy.
    0
  • Users Avatars Mini
    dziobak pisze: 2007-05-19 01:42
    dziki: Kogo geju interesuje twoje wypociny.
    0
  • Users Avatars Mini
    marcinnietoperek pisze: 2007-05-19 03:37
    Ja jak w kwietniu dzwoniłem to konsultant mnie okłamał rze niemoge zerwać umowy.Przemęcze sie jeszcze te 15 miesięcy.Potem ide do Pleya bo niezamierzam dać sie oszukiwać przez operatora.Nawet gdyby wprowadzili ryczałtowe abonamenty za jednom złotówke.Kij im w oko niech terz zostanom inwalidami ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    olekskype pisze: 2007-05-19 08:43
    ***Dziki chaciałem skomentować Twój post ale jak zobaczyłem twoj host (plusgsm.pl) odeszla mi ochota:/
    0
  • Users Avatars Mini
    fat pisze: 2007-05-20 00:28
    nie widze powodow zeby robic sensacje. kazdy popelnia bledy
    0
  • Users Avatars Mini
    lestek pisze: 2007-05-20 01:25
    dziki: a ja Cię popieram na całej linii. Jak tylko dostałem ten ich list i przeczytałem zapis w stylu "uzupełniamy regulamin" to wiedziałem o co chodzi i co to oznacza...i co to bedzie oznaczać dla Ery (czyt. kara od UKE) ale miałem to w nosie. Podpisałem z nimi umowę na dwa lata z pełną odpowiedzialnością i mam zamiar się z tej umowy wywiązać, a ich żenująca i śmieszna próba oszukania klientów mojego zamiatu nie zmniejszyła. Podejrzewam, jednak w odróżnieniu od niektórych, że pomysł ten...
    0
  • Users Avatars Mini
    lestek pisze: 2007-05-20 01:32
    ...nie powstał w zepole praników Ery tylko w umyśle jakiegoś nawiedzonego dyrektora, który zapewne chciał w ten sposób chronić swój stołek - z tego co pamiętam to zapis ten odnosił się do sposobu zgłoszeń reklamacji, które narzuciło UKE i które powinno skutkować zmianą reulaminu już dawno. Podejrzewam, że w Erze próbowano odsunąć w czasie zmianę tego regulaminu...no i wybrano doskonały moment: kilka tygodni po stracie Play(ich szczęście, że kampania Play okazała się zupełnym nieporozumieniem).
    0
  • Users Avatars Mini
    lestek pisze: 2007-05-20 01:34
    dziobak: czyżbyś dopiero wrócił z parady w Warszawie? Jak nie masz nic do powiedzenia, to nie mów i słuchaj jak dorośli rozawiają.
    0
  • Users Avatars Mini
    Carolyn pisze: 2007-05-20 12:27
    Ja sadzę,że jeśli ktoś coś podpisuje i w trakcie trwania umowy coś się zmienia na lepsze - bo ma w końcu czarno na białym jak powinna wyglądać sprawa z reklamacjami - a ta osoba wykorzystuje to do zerwania umowy to jest to ŻENADA.A najlepsze jest to,że ZAWSZE najbardziej kłocą się osoby,które mają kolosalne abonamenty np.w wys.20 zł.Owszem - taki remin w prawie jak "uzupełnienie" nie istnieje ale ludzie - z którą z tych zmian można się nie zgadza ć???przecież to jest korzyść!
    0
  • Users Avatars Mini
    Carolyn pisze: 2007-05-20 12:30
    a jeśli ktoś chce podpisuje umowę tylko po to by kupić telefon - bo mu się stary nie podoba - i przy byle pretekście chce zerwać tą umowę to niech weźmie sobie fon na raty - jest taka opcja przecież - w Erze chociażby.I wtedy nie będzie się musiał martwić Erą tylko bankiem - bo z nim jest umowa podpisywana.Problem z glowy.
    0
  • Users Avatars Mini
    paw pisze: 2007-05-20 20:12
    i bardzo dobrze.
    0
  • Users Avatars Mini
    Grzegorz Z.-1 pisze: 2007-05-20 20:17
    Brawo! Tylko osobiście zarząd obciążyć - żeby krawaciarze dostali po kieszeni a nie zwykli pracownicy albo co gorsza klienci.
    0
  • Users Avatars Mini
    dan-rut pisze: 2007-05-20 23:39
    Popieram wypowiedź dzikiego i lestka.
    0
  • Users Avatars Mini
    DoZer pisze: 2007-05-21 10:27
    Gadacie i gadacie a prawda jest taka: 1. PTC powinno poinformować chociaż z miesięcznym okresem o zmianie. 2. Powinni umożliwić wszystkim zwyrodnialcom pozostanie przy starym regulaminie, jeśli nie chcieli by zaakceptować nowego. Wg mnie to jest najlepszy sposób, bo wyobraźcie sobie jak podpisujecie umowę z bankiem na pożyczkę i nagle okazuje się, ze bank zmienia wam oprocentowanie, bo nie doliczyl do niego podatku, wiec tylko uzupełnia regulamin.
    0
  • Users Avatars Mini
    Natolinn pisze: 2007-05-21 12:56
    no i dostaną kare bądź nie i po spraiwe. Co tu rozstrząsać, akurat ten przypadek, kiedy to era chciała dodać do regulaminu zapis pozytywny dla klienta, i zrobiła to w nie do końca właściwy sposób i teraz wszyscy wylewają pomyje na nią, nie uważam za właściwy by podejmować się osądzania operatora z góry.
    0
  • Users Avatars Mini
    rookie pisze: 2007-05-21 21:48
    Mnie już lekko denerwuje brak obniżki cen w Era Fun. Może wiecie czy coś się zmieni w najbliższym czasie???
    0
  • Users Avatars Mini
    dan-rut pisze: 2007-05-21 23:06
    Niby promocja w Erze Fun jest ważna nie dłużej niż do 28 maja... Więc trzeba jeszczę troszeczkę poczekać. :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    smollaa pisze: 2007-05-22 15:22
    a mnie denerwuja debile ktorzy jak widza host plusgsm.pl to robia z czlowika *****. nie oceniaj po tym co kto lubi bo jednym moze cos pasowac innym nie, nalezy szanowac czyjas wole i decyzje. nie kazdy ma taki sam sposob patrzenia i naprawde nalezy to uszanowac. wiec czepianie sie kogos za to ze korzysta z plusa to jest taki debilizm jak sie czepiac ze ktos mieszka np we francji bo tak wybral. jednemu sie podoba drugiemu nie i koniec. dolejcie sobie oleju do glowy.
    0
  • Users Avatars Mini
    smollaa pisze: 2007-05-22 15:25
    druga sprawa ze w plusie w BZ w 30 zł pakiecie jest 60 minut, mozna do tego wziac za 5 zl dodatkowo 30 min lub dolaczyc sobie 5 numerow z ktorymi w +gsm moza dryndac za free 24h / dobe, przez caly czas trwania umowy ... czytajcie dokladnie co mozna za co dostac i sprawdzcie sobie taryfy kubali .. potem sie wypowiadajcie.
    0
  • Users Avatars Mini
    kojot pisze: 2007-05-26 22:41
    jestm abonentem sieci era, maja njlepsze telefony dostepne w abonamecie! i tego nic nie zmieni
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: