Najważniejsze
|
Newsy
|
Recenzje
8 października 2024
Jeśli lubisz nasze newsy to polub także nasz profil na Facebooku - KLIKNIJ TUTAJ
Firma konsultingowa Interbrand opublikowała swój dorocznych ranking najbardziej wartościowych marek na świecie - Best Global Brands Report 2014.
Numerem jeden jest marka Apple, która tę pozycję zajmowała także w zeszłym roku. Numerem dwa jest Google. Samsung awansował z 8 na 7 pozycję. Nowością w rankingu jest marka Huawei, która zajęła 94 pozycję. Marka Nokia spadła z 57 na 98 pozycję. Wartość tej marki spadła o 44%.
Wybrane marki IT:
Miejsce w rankingu - 2014 | Marka | Wartość marki - 2014 (USD w miliardach) | Zmiana wartości marki w procentach |
1 | Apple | 118.863 | 21% |
2 | 107.439 | 15% | |
5 | Microsoft | 61.154 | 3% |
7 | Samsung | 45.462 | 15% |
12 | Intel | 34.153 | -8% |
42 | Philips | 10.264 | 5% |
52 | Sony | 8.133 | -3% |
94 | Huawei | 4.313 | Nowość |
98 | Nokia | 4.138 | -44% |
Samsung:
Year | 2004 | 2005 | 2006 | 2007 | 2008 | 2009 | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 |
Rank | 21 | 20 | 20 | 21 | 21 | 19 | 19 | 17 | 9 | 8 | 7 |
Brand Value | 125.5 | 149.5 | 161.6 | 168.5 | 176.8 | 175.2 | 194.9 | 234.3 | 328.9 | 396.1 | 454.6 |