Spotify wprowadził bezpłatny dostęp do muzyki dla urządzeń mobilnych. Z nowej usługi mogą korzystać posiadacze smartfonów i tabletów z systemem Android i iOS. Nadal usługa bez reklam, z trybem offline, z lepszą jakością dźwięku pozostaje opcją płatną. W Polsce kosztuje 19,99 zł.
Porównanie usług oferowanych przez Spotify:
Spotify jest dostępne w 55 krajach na całym świecie, z ponad 24 milionami aktywnych użytkowników i 6 milionami korzystających z płatnego abonamentu w: Andorze, Austrii, Belgii, Boliwii, Bułgarii, Czechach, na Cyprze, w Danii, Estonii, Finlandii, Francji, Grecji, Hiszpanii, Holandii, Irlandii, Islandii, Liechtensteinie, Luksemburgu, na Litwie, Łotwie, Malcie, w Monako, Niemczech, Norwegii, Polsce, Portugalii, na Słowacji, w Szwecji, Szwajcarii, Turcji, na Węgrzech, w Wielkiej Brytanii, we Włoszech, Argentynie, Chile, na Dominikanie, w Ekwadorze, Gwatemali, Hondurasie, Kolumbii, na Kostaryce, w Meksyku, Nikaragui, Panamie, Paragwaju, Peru, Urugwaju, Salwadorze, Stanach Zjednoczonych, Australii, Nowej Zelandii, Hongkongu, Malezji, Singapurze i na Tajwanie.
Od momentu premiery w Szwecji w 2008 roku Spotify przekazał ponad miliard dolarów organizacjom zrzeszającym właścicieli praw autorskich. Spotify jest drugim co do wielkości cyfrowym źródłem przychodów wytwórni płytowych w Europie (IFPI, 2011).