Biedronka wykorzystuje VR w procesie szkolenia nowych pracowników.
Sieć przygotowała w wirtualnej rzeczywistości szkolenia, które służy do wykonania treningu z zakresu wypieku pieczywa.
Po fazie testów sieć Biedronka wprowadziła szkolenia z odpieku pieczywa z wykorzystaniem wirtualnej rzeczywistości w standardowy proces wdrażania do pracy nowych osób zatrudnionych w sklepach. Podczas kursu pracownik zostaje przeniesiony do sztucznie wygenerowanej rzeczywistości, imitującej realne warunki pracy. Do wykonania symulacji wypieku pieczywa uczący się zakłada gogle VR, a do rąk dostaje dwa joysticki. W bezpiecznej przestrzeni biurowej wykonuje określone czynności, zbliżone do tych, które fizycznie będzie przeprowadzał przy sklepowym piecu. Może zdalnie testować piec, przekładać pieczywo i zapoznawać się z zasadami bezpieczeństwa.
Szkolenia VR zaliczane są do tzw. szkoleń immersyjnych, które uczą mózg i ciało (pamięć mięśniowa) wykonywania ustalonych czynności, w określonym czasie, zgodnie ze standardami jakości i BHP. System na bieżąco daje informację zwrotną pracownikowi na temat poprawności wykonywanych czynności. Przełożony po zakończonym instruktażu otrzymuje raport, który pozwala na ocenę efektywności prowadzonych działań w sferze wypieku. Zaletą ćwiczeń z odpieku jest możliwość wielokrotnego próbowania.
Innym rodzajem szkolenia z wykorzystaniem technologii VR, cieszącym się dużym zainteresowaniem wśród pracowników Biedronki jest trening z udzielania bieżącej informacji zwrotnej. Trening przeznaczony jest głównie dla menedżerów zespołów. Podczas ćwiczenia pracownik wciela się wirtualnie w rolę przełożonego w wirtualnej firmie i przeprowadza rozmowę z członkiem zespołu na temat trwającego właśnie projektu. Po wykonaniu zadania uczestnik otrzymuje informację zwrotną na temat dziesięciu głównych obszarów w formie wirtualnych materiałów szkoleniowych (filmików, prezentacji itp.).