Od dzisiaj klienci Telekomunikacji Polskiej z regionu warszawskiego mogą korzystać z automatycznej obsługi przez błękitną linię tp 9393. Dzięki niej, bez konieczności rozmowy z doradcą, sprawdzą wysokość ostatniego rachunku, saldo i otrzymają informacje o usługach i aktualnych promocjach. Wprowadzenie automatycznej obsługi oznacza, że klienci dzwoniący na 9393 mogą połączyć się bezpośrednio doradcą lub samodzielnie otrzymać niektóre informacje o swoim koncie i telefonie.
Korzystanie z części samoobsługowej jest możliwe po ustaleniu przez klienta indywidualnego 6-cyfrowego numeru PIN. Takie rozwiązanie zapewnia pełne bezpieczeństwo w korzystaniu z serwisu. Żeby go otrzymać należy zadzwonić do doradcy błękitnej linii tp 9393 i przejść procedurę weryfikacji oraz jego nadania. PIN zna tylko klient.
Dzięki automatycznej obsłudze klient ma możliwość odsłuchania informacji m.in. na temat: ostatniego rachunku (kwota do zapłaty, termin płatności), potwierdzenia wpłaty i minibillingu ostatniej
faktury. Ponadto dowie się wszystkiego o planach telefonicznych, usługach, promocjach oraz pozna aktualny status realizacji swoich zleceń złożonych przez błękitną linię tp 9393.
Korzystanie z automatycznej obsługi jest bezpłatne z telefonów stacjonarnych TP i automatów telefonicznych TP, przez cała dobę i we wszystkie dni tygodnia.
Rozszerzenie funkcjonalności ma nie tylko zwiększyć dostępność doradców i satysfakcję klientów z błękitnej linii tp, ale też podnieść jej efektywność oraz zmniejszyć koszty funkcjonowania. Takie rozwiązania wykorzystują z powodzeniem najwięksi światowi operatorzy telekomunikacyjni, banki i duże firmy usługowe.
Dotychczas z automatycznej obsługi korzystali klienci regionu krakowskiego (od 30 stycznia 2005), olsztyńskiego (od 6 marca 2005) i poznańskiego (od 8 maja 2005). Łącznie TP nadała im 80 tys. numerów PIN. Od 22 maja br. system ruszy w ostatnim regionie - katowickim.