W trzecim kwartale 2023 roku BLIK odnotował wzrosty transakcyjne we wszystkich obszarach. Użytkownicy systemu zrealizowali 455 miliony transakcji o wartości 63 miliardów złotych. Od początku roku było ich 1,3 miliarda o wartości 171 miliardów złotych. Dynamicznie rośnie też liczba przelewów na telefon BLIK oraz płatności w terminalach płatniczych. W analizowanym okresie zanotowano odpowiednio 227,9 miliona, 109 milionów i 101,7 miliona operacji w tych kanałach.
Popularność BLIKA stale rośnie, co potwierdza wzrost liczby aktywnych użytkowników systemu płatności. Przed zakończeniem trzeciego kwartału 2023 roku liczba użytkowników zbliżyła się do 15 milionów. W okresie od lipca do września bieżącego roku zrealizowali oni 455 milionów transakcji, co stanowi wzrost o 40% w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku. Dzięki BLIKOWI średnio dokonywano płatności 4,9 miliona razy dziennie, co oznacza wzrost o 40% w porównaniu z rokiem 2022. W najbardziej aktywnym dniu tego kwartału wszystkie kanały BLIKA (e-commerce, POS, P2P, ATM) zanotowały ponad 7 milionów transakcji. Całkowita wartość płatności BLIKIEM wzrosła o 47% w porównaniu z poprzednim rokiem, osiągając 63 miliardy złotych.
W trzecim kwartale 2023 roku, co druga płatności e-commerce została zrealizowana za pomocą BLIKA. Między lipcem a wrześniem tego roku, klienci dokonali płatności za zakupy online 227,9 miliona razy, co oznacza wzrost o 28% w porównaniu z analogicznym okresem w 2022 roku. Wartość transakcji online w omawianym kwartale wzrosła do 31,2 miliarda złotych, podczas gdy rok wcześniej wynosiła 22,1 miliarda złotych. Średnia wartość pojedynczego zakupu online wyniosła 137 złotych.
W okresie między lipcem a wrześniem bieżącego roku liczba operacji dokonanych w tradycyjnych terminalach płatniczych po raz pierwszy przekroczyła 100 milionów, a ich łączna wartość wyniosła 5,3 miliarda złotych. Wzrost zainteresowania płatnościami zbliżeniowymi BLIK miał istotny wpływ na osiągnięte wyniki. W trzecim kwartale bieżącego roku liczba takich płatności wzrosła do 37 milionów, co oznacza wzrost o 72% w porównaniu z analogicznym okresem w 2022 roku. Od czasu wprowadzenia tej usługi, skorzystało z niej już 2,4 miliona osób, dokonując płatności w 136 krajach na całym świecie.
W trzecim kwartale obecnego roku, dalszy dynamiczny rozwój notowany był także w przypadku przelewów na telefon za pomocą BLIKA, które obecnie stanowią niemal jedną czwartą wszystkich transakcji w tym systemie. Użytkownicy systemu skorzystali z tej opcji 109 milionów razy w okresie wakacyjnym, co oznacza wzrost o 68% w porównaniu z rokiem poprzednim. Wartość przekazanych w ten sposób środków wzrosła o 90% w stosunku do roku poprzedniego, osiągając 15,6 miliarda złotych, a średnia wartość pojedynczego przelewu na telefon BLIK wyniosła 151 złotych.
W ostatnim kwartale obserwowano również stały wzrost wypłat gotówki w ATM. W analizowanym okresie w bankomatach zrealizowano 16,3 mln transakcji. Liczba wpłat i wypłat wzrosła rok do roku o prawie jedną piątą. Ich wartość osiągnęła 10,8 mld zł, a średnia pojedyncza transakcja wyniosła 664 zł.