Pekao wdrożyło nowe funkcje w aplikacji PeoPay KIDS, które umożliwiają dzieciom w wieku od 6 do 13 lat korzystanie z rozwiązań, które dotychczas były dostępne tylko dla klientów powyżej 13 lat.
Rodzice mogą włączyć dziecku funkcje BLIKa w Panelu rodzica w bankowości internetowej Pekao24 lub aplikacji PeoPay. Domyślnie funkcje BLIKa są wyłączone i niewidoczne w aplikacji dziecka.
Cały zakres obejmuje: płatności z użyciem kodów BLIK w sklepach stacjonarnych i internetowych, wypłaty gotówki z bankomatów kodem BLIK, wysyłanie i otrzymywanie przelewów BLIK na telefon, a także oznaczanie kontaktów ikoną BLIK. Rodzic decyduje, do których funkcji dziecko może mieć dostęp w aplikacji PeoPay KIDS. W dowolnym momencie można włączyć lub wyłączyć dostęp do nich.
Po aktywacji BLIK, domyślny dzienny limit dla transakcji z użyciem kodów BLIK wynosi 20 zł. W dowolnym późniejszym momencie rodzic w Panelu rodzica może go zmniejszyć lub zwiększyć do maksymalnej wysokości 500 zł. Limit nie dotyczy wysyłania przelewów na telefon BLIK. Tu maksymalna kwota jednorazowego przelewu to 500 zł (do limitu 1000 zł dziennie), co wynika z faktu, że taki przelew autoryzuje finalnie rodzic, a dziecko tylko wysyła za pomocą aplikacji PeoPay KIDS do niego taką prośbę.
Ponadto, jeśli rodzic umożliwił dziecku korzystanie z płatności kodem BLIK w Internecie, to – aby zwiększyć dodatkowo kontrolę takich wydatków – przed wykonaniem płatności dziecko musi najpierw za pomocą aplikacji PeoPay KIDS wysłać do rodzica prośbę o zgodę na wykonanie takiej jednorazowej transakcji. Zgoda na transakcję jest ważna przez 48 godzin. Jeśli dziecko ją otrzyma i użyje kodu BLIK do płatności w Internecie to, aby dokonać kolejnej płatności, dziecko musi ponownie wysłać do rodzica prośbę o zgodę. Rodzic otrzyma powiadomienie push o dokonaniu transakcji, a w historii rachunku dziecka będzie mógł sprawdzić jej szczegóły.
Nowe funkcje dostępne są w aplikacji PeoPay KIDS w wersji 1.5.0 lub wyższych.