Liczba transakcji wykonanych za pomocą BLIKA zbliżeniowego w aplikacji IKO przekroczyła właśnie 1 milion.
Codziennie (w dni robocze) klienci wykonują około 30 tys. takich transakcji i ta liczba systematycznie rośnie.
Z BLIKA zbliżeniowego najchętniej korzystają klienci, którzy używają: PKO Konto za Zero, PKO Konto dla Młodych i PKO Konto bez Granic (75 proc. transakcji) oraz młodzież w wieku 13-18 lat, posiadająca PKO Konto Pierwsze.
BLIK zbliżeniowy został we wrześniu 2021 roku udostępniony klientom, którzy używają aplikacji IKO (na urządzeniach z system Android). Płacić zbliżeniowo BLIKIEM za pomocą telefonu może każdy kto ma rachunek w PKO Banku Polskim i Inteligo z aktywną aplikacją IKO na smartfonie z systemem Android i włączonym modułem NFC (Near Field Communication), zapewniającym łączność smartfona z terminalem płatniczym. Aby korzystać z płatności zbliżeniowych BLIK, trzeba posiadać aktywną blokadę urządzenia (zabezpieczenie telefonu kodem, odciskiem palca lub biometrią twarzy); aby zapłacić, wystarczy po odblokowaniu zbliżyć smartfon do terminala. Na terminalu płatniczym musi być wybrana opcja „karta płatnicza” i sprzedawca powinien wiedzieć, że chodzi o płatność zbliżeniową telefonem, a nie o płatność kodem BLIK.
Użytkownicy BLIKA mogą płacić w ten sposób nie tylko we wszystkich terminalach POS w Polsce, ale także w każdym terminalu zbliżeniowym oznaczonym logo Mastercard na całym świecie. Transakcje w walutach obcych przeliczane są na złote bez dodatkowych opłat za przewalutowanie, z wykorzystaniem kursów wymiany organizacji Mastercard.
Liczba aktywnych IKO przekroczyła (w listopadzie 2021) 6 milionów. Od momentu uruchomienia w marcu 2013 roku użytkownicy logowali się do niej ponad 4,1 miliarda razy, wykonali 1 miliard transakcji na łączną kwotę 274 miliardów złotych.