Przez 2 lata funkcjonowania płatności BLIK dokonano 10 milionów transakcji. Obecnie miesięcznie wykonuje się około 2 mln transakcji.
Spośród 7 milionów użytkowników bankowości mobilnej prawie 3,5 miliona osób korzysta z BLIKA, wykonując blisko 2 miliony transakcji miesięcznie.
BLIK wystartował 9 lutego 2015 roku na mocy porozumienia sześciu największych banków w Polsce - PKO Banku Polskiego, Alior Banku, Banku Millennium, Banku Zachodniego WBK, ING Banku Śląskiego i mBanku.
System powstał w oparciu o IKO - aplikację PKO Banku Polskiego.
Do banków-uczestników systemu dołączył Getin Noble Bank, Orange Finanse oraz T-Mobile Usługi Bankowe, a wkrótce dołączy także Credit Agricole Bank Polska).
BLIK współpracuje także z eService, First Data, PayTel, Dotpay, Przelewy24, Tpay, Blue Media, CashBill, eCard, PayU, Euronet i ITCARD.
Transakcje w sklepach internetowych stanowią 40 proc. wszystkich realizowanych transakcji. BLIK obecny jest także w serwisie Allegro.
Płatności P2P (na numer telefonu komórkowego) dostępne są dla klientów: Banku Millennium, ING Banku Śląskiego, Banku Zachodniego WBK, mBanku oraz PKO Banku Polskiego, a wkrótce mają do nich dołączyć Alior Bank i Getin Noble Bank.
W grudniu użytkownicy wykonali ponad 1,8 miliona transakcji, co daje około jedną piątą wszystkich ubiegłorocznych operacji.
Poczta Polska w najbliższych dniach planuje wdrożyć płatności BLIKIEM w swoich 4,6 tys. placówkach wyposażonych w terminale POS.