Od dnia uruchomienia systemu płatności mobilnych BLIK w lutym 2015 zrealizowano już ponad miliard transakcji. W 6 lat BLIK stał się najchętniej wykorzystywanym sposobem płatności w ecommerce, wyprzedzając pod tym względem karty płatnicze.
BLIK został uruchomiony w lutym 2015 roku w 6 bankach, które zdecydowały się na współpracę przy utworzeniu systemu płatności mobilnych. Do końca roku klienci tych banków zapłacili BLIKIEM prawie 2 miliony razy. W szóstym roku funkcjonowania transakcji było już 424 mln. W połowie maja 2021 r. zrealizowano przełomową, miliardową transakcję. BLIK dostępny jest dziś praktycznie dla wszystkich użytkowników bankowych aplikacji mobilnych, można nim płacić w całym polskim ecommerce, stale rosnącej liczbie globalnych platform, a także w ponad 700 tys. terminali płatniczych i 20 tys. bankomatów. Funkcją BLIKA, która obecnie najszybciej zyskuje na popularności jest przelew na telefon.
Transakcja numer miliard zrealizowana z aplikacji mobilnej IKO oferowanej przez PKO Bank Polski w dniu 9 maja o godzinie 21:27 w serwisie Siepomaga.pl, za pośrednictwem agenta rozliczeniowego PayU, na kwotę 45 zł.
W pierwszym kwartale roku użytkownicy BLIKA zrealizowali ponad 153 mln transakcji o wartości 20 mld zł. Na koniec pierwszego kwartału aktywnie korzystało z niego 7,6 mln osób. W tym czasie użytkownicy realizowali BLIKIEM średnio 1,7 mln transakcji każdego dnia. To dwa razy więcej niż w tym samym okresie 2020 r. W najlepszym dniu pierwszego kwartału odnotowano 2,2 mln transakcji. Średnia kwota transakcji BLIKIEM to 131 zł.