Czwarty kwartał 2018 roku był najlepszy w historii BLIKA.
W ostatnich trzech miesiącach ubiegłego roku użytkownicy zrealizowali 33,7 miliona transakcji we wszystkich kanałach. W całym roku było to 91 milionów transakcji, trzykrotnie więcej niż w roku 2017.
BLIK zamknął czwarty kwartał 2018 roku i tym samym cały rok, ze wzrostami i rekordami transakcji w każdym z kanałów. Z 33,7 mln transakcji w ostatnich trzech miesiącach roku, najwięcej, bo aż 25,3 mln odnotowano płatności w internecie (to o blisko 300 proc. więcej niż w ostatnim kwartale 2017 roku). Transakcje w sieci to 75 proc. wszystkich operacji BLIKIEM w czwartym kwartale.
Kolejnym pod względem popularności kanałem, w którym użytkownicy korzystają z BLIKA są bankomaty. Wpłaty i wypłaty to 13 proc. ogółu transakcji w 4 kwartale. W ostatnich 3 miesiącach ubiegłego roku użytkownicy korzystali z tej funkcji BLIKA ponad 4,4 mln razy – to wzrost o 183 proc. rok do roku.
O ponad 400 proc. rok do roku wzrosła liczba przelewów na numer telefonu BLIK. W czwartym kwartale było ich 2,06 mln (o blisko 50 proc. więcej niż w trzecim kwartale).
Liczba transakcji w terminalach płatniczych (POS) wzrosła w czwartym kwartale o 370 proc. rok do roku i wyniosła 2,03 mln. Wpływ na to miało udostepnienie płatności BLIKIEM w sieci sklepów Biedronka oraz Lidl, a także w terminach płatniczych Banku Pekao S.A.
W najbliższym czasie użytkownicy otrzymają kolejną innowacyjną funkcję BLIKA – płatności powtarzalne, czyli możliwość opłacania subskrypcji za usługi, takie jak streaming wideo, abonamenty za dostęp do płatnych treści w sieci czy usługi telekomunikacyjne i ubezpieczenia.
Udziałowcami spółki PSP jest sześć polskich banków: Alior Bank, Bank Millennium, Santander Bank, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski. Z BLIKA mogą korzystać również klienci Getin Banku, BGŻ BNP Paribas, Inteligo, Raiffeisen Banku, Credit Agricole, Orange Finanse i T-Mobile Usługi Finansowe.