W pierwszym kwartale 2019 roku użytkownicy BLIKA zrealizowali prawie 40 milionów transakcji.
To prawie 3 razy tyle co rok temu (14 mln.).
BLIK jest już popularniejszy przy zakupach w sieci niż karty. Pokazały to dane NBP za ostatni kwartał ubiegłego roku. Wierzymy, że ten trend będzie się utrzymywać. Nie ma bowiem wygodniejszego sposobu na płatności za zakupy w internecie. Naszą ambicją na ten rok jest to, aby co drugi zakup w sieci był opłacany BLIKIEM – Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA.
Porównując pierwszy kwartał br. do ostatniego kwartału 2018 roku, liczba transakcji w internecie wzrosła o 18 proc. Mimo tego, że 4 kwartał jest zawsze najlepszym dla e-commerce okresem roku, dla BLIKA pierwszy kwartał 2019 roku był jeszcze lepszy niż poprzedni. Wypłat z bankomatu było o 7 proc. więcej niż w ostatnim kwartale ubiegłego roku. O 38 proc. wzrosła w tym czasie liczba płatności w terminalach i o 26 proc. przelewów na numer telefonu BLIK.
W pierwszym kwartale Polacy wykonywali średnio 443 tys. transakcji BLIKIEM dziennie. Dla porównania – w tym samym okresie ubiegłego roku było to 158 tys. To pokazuje, jak bardzo rośnie popularność BLIKA. W najlepszym dniu kwartału odnotowano 600 tys. transakcji – to najlepszy, pojedynczy dzień w historii BLIKA. W internecie użytkownicy płacą średnio 331 tys. razy dziennie, realizują 52 tys. wypłat z bankomatu, 31 transakcji w terminalach oraz 29 tys. przelewów na numer telefonu BLIK.
Udziałowcami spółki PSP jest sześć polskich banków: Alior Bank, Bank Millennium, Santander Bank Polska, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski. Z BLIKA mogą korzystać również klienci Getin Banku, BNP Paribas, Credit Agricole, Inteligo, T-Mobile Usługi Finansowe oraz Banku Pekao S.A.
BLIK w pierwszym kwartale 2019 roku https://t.co/Fr0gbxKkkz
— BLIK (@BLIKmobile) May 16, 2019