W lutym mija 5 lat od udostępnienia systemu płatności mobilnych BLIK.
W ubiegłym roku z BLIKA skorzystało blisko 9 mln użytkowników.
Przez 5 lat użytkownicy BLIKA zrealizowali 353 miliony transakcji o wartości 47 miliardów złotych. Kluczowy w tym względzie był rok 2019 z blisko 220 milionami transakcji. W internecie zrealizowano ich w tym czasie 156 milionów, a w terminalach w sklepach stacjonarnych 20 milionów. Użytkownicy ponad 24 miliony razy wypłacali i wpłacali BLIKIEM gotówkę z bankomatów i wykonali ponad 16 milionów przelewów na numer telefonu BLIK.
W IV kw. odnotowano 72 miliony transakcji – to wzrost o 113 proc. rok do roku. W tym czasie największy wzrost – 228 proc. rok do roku – widać przy transakcjach w terminalach POS (w czwartym kwartale było takich transakcji 6,6 miliona). O 182 proc. wzrosła liczba przelewów na telefon BLIK (5,8 miliona w czwartym kwartale). W systemie odnotowano także 6,8 miliona wpłat i wypłat z bankomatów (+56 proc. r/r). Tradycyjnie – najwięcej transakcji w ostatnim kwartale ubiegłego roku użytkownicy wykonali w internecie – było to blisko 53 miliony, czyli o 109 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2018 roku.
W ostatnim kwartale 2019 roku użytkownicy realizowali średnio 766 tys. transakcji dziennie – czyli 8 na sekundę. Rekord pojedynczego dnia to 1,3 miliona transakcji. Średnia kwota transakcji BLIKIEM w tym czasie to 136 zł.
Na koniec 2019 roku BLIK dostępny był w 476 tys. punktów usługowo handlowych posiadających 538 tys. terminali płatniczych (to 65 proc. wszystkich terminali w Polsce). Korzystać można z niego także w ponad 20 tys. bankomatów (90 proc. rynku) oraz w całym polskim e-commerce.
100 lat @BLIKmobile życzy #IKO! pic.twitter.com/uHXqnvzRvy
— PKO Bank Polski (@PKOBP) February 27, 2020