Klienci aplikacji IKO otrzymali nową funkcję - w aplikacji mobilnej na liście kontaktów użytkownicy zobaczą, komu mogą przelać pieniądze BLIKIEM na numer telefonu.
Aby odbierać przelewy na numer telefonu BLIK, użytkownik musi zarejestrować swój numer telefonu w usłudze przelew na telefon BLIK czyli powiązać go ze swoim rachunkiem bankowym – robi to w aplikacji banku. Informacja o tym trafia do systemu BLIK. Dzięki temu, gdy inny użytkownik BLIKA chce wysłać pieniądze na numer telefonu, jego bank może sprawdzić w systemie BLIK, na jaki numer rachunku ma wykonać przelew. Pieniądze trafiają na konto odbiorcy niemal natychmiast – nawet jeśli nadawca przelewu ma konto w innym banku niż jego odbiorca.
Wysłanie przelewu na numer telefonu BLIK jest bardzo proste. Po uruchomieniu aplikacji mobilnej banku należy wybrać opcję „BLIK”, następnie „Przelew na telefon”. Z książki kontaktów trzeba wybrać osobę, której mają być przekazane pieniądze (za pierwszym razem aplikacja poprosi o dostęp do kontaktów zapisanych w telefonie) lub po prostu wpisać jej numer telefonu. Użytkownik wybierając odbiorcę przelewu z listy kontaktów teraz widzi, czy dana osoba również korzysta z tej funkcji i może otrzymać przelew na telefon BLIK natychmiast. Dalej po wpisaniu kwoty i tytułu przelewu wystarczy zatwierdzić go PIN-em. Już po chwili odbiorca przelewu będzie miał pieniądze na swoim koncie.
Dane o oznaczeniu osób są przetwarzane przez bank tylko w bieżącym celu realizacji usługi. Bank nie ma dostępu do listy kontaktów użytkownika IKO. Dzienny limit przelewów na telefon BLIK w aplikacji IKO to 1000 zł; jednorazowo klient może przesłać maksymalnie 500 zł.
W 2020 roku Polacy zrealizowali 424 mln transakcji BLIKIEM, a od uruchomienia systemu już 777 mln transakcji. Łączna wartość transakcji zrealizowanych w 2020 r. przekroczyła 57 mld złotych.