BLIK ma 16,3 mln użytkowników

Newsy
Opinie: 0
BLIK ma 16,3 mln użytkowników

W pierwszym kwartale 2024 r. BLIK zanotował znaczący wzrost liczby transakcji o blisko 40 proc. w porównaniu do poprzedniego roku, osiągając łącznie 518 mln operacji o wartości 73,9 mld zł.

Na koniec marca br. z rozwiązania aktywnie korzystało już 16,3 mln użytkowników.

W analizowanym okresie najdynamiczniej rosła liczba przelewów na telefon BLIK – Polacy skorzystali z tej usługi aż 132 mln razy.

Między styczniem a marcem br. użytkownicy wykonali w sklepach stacjonarnych i punktach usługowych przeszło 105 mln transakcji, czyli o prawie 50 proc. więcej niż rok wcześniej.

W pierwszym kwartale 2024 r. najwięcej transakcji BLIKIEM zostało zrealizowanych w e-commerce – co druga płatność odbyła się właśnie w tym kanale. W analizowanym okresie użytkownicy BLIKA zapłacili w sieci aż 264,9 mln razy, czyli o 28 proc. więcej niż rok wcześniej. Wartość transakcji online osiągnęła 37,8 mld zł wobec 26,9 mld zł rok wcześniej. Średnia wartość pojedynczego zakupu online to z kolei 143 zł.

W pierwszym kwartale 2024 r., podobnie jak w poprzednich okresach, najczęściej korzystano z tego rozwiązania na platformach typu marketplace, gdzie średnia wartość koszyka wyniosła 123 zł. Największą natomiast wartość koszyka zakupowego odnotowano w kategorii „moda” – użytkownicy płacili za zakupy w sklepach oferujących odzież i obuwie średnio 230 zł. 

Między styczniem a marcem br. użytkownicy równie chętnie rozliczali się za pomocą przelewów na telefon BLIK. Ich liczba wzrosła rok do roku o 59 proc. do poziomu 132 mln. Znacząco zwiększyła się również wartość transakcji P2P. W pierwszym kwartale br. wyniosła ona 19,3 mld zł, czyli o 79 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Natomiast średnia wartość pojedynczego przelewu to 151 zł.

W pierwszym kwartale br. sporą popularnością cieszyły się także transakcje w terminalach płatniczych. Między styczniem a marcem br. użytkownicy zrealizowali w ten sposób 105,2 mln płatności o wartości 5,9 mld zł. To wzrost odpowiednio o 48 proc. i 55 proc. w stosunku do wyników uzyskanych na koniec marca 2023 r. Około 37 proc. wszystkich transakcji w POS stanowiły płatności zbliżeniowe. W analizowanym kwartale użytkownicy skorzystali z tej opcji 39,2 mln razy, czyli o 59 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Wartość płatności zbliżeniowych BLIK wyniosła 1,7 mld zł wobec 1 mld zł rok wcześniej. Od początku udostępnienia usługi aktywowano ją prawie 3 mln razy i zapłacono za jej pomocą w 152 krajach.

W omawianym kwartale widoczny był także stały wzrost wpłat i wypłat gotówki w ATM. Na koniec marca br. ich liczba zwiększyła się rok do roku o jedną piątą – do poziomu 15,9 mln. Z kolei wartość wpłat i wypłat z bankomatów wyniosła 10,9 mld zł, czyli o 27 proc. więcej niż rok wcześniej. Średnia wartość pojedynczej wpłaty lub wypłaty z bankomatu to 688 zł.

W pierwszym kwartale br. Polacy wykonywali średnio 5,7 mln płatności BLIKIEM każdego dnia. Rekordowa dzienna liczba transakcji (zrealizowana we wszystkich kanałach – e-commerce, POS, ATM oraz P2P), która wyniosła 8,9 mln, została odnotowana w systemie 8 marca 2024 r. Średnia kwota płatności BLKIEM w analizowanym okresie to 143 zł, natomiast wartość wszystkich transakcji zrealizowanych za jego pomocą osiągnęła 73,9 mld zł. To o 48 proc. więcej niż w tożsamym kwartale 2023 r.

Na koniec marca br. z BLIKA aktywnie i regularnie korzystało 16,3 mln użytkowników, czyli 2,8 mln więcej niż rok wcześniej. Ponadto, w systemie zarejestrowanych jest już 29,5 mln aplikacji mobilnych.

Usługa BLIK Płacę Później została udostępniona klientom VeloBanku w serwisach VeloMarket i Morele, a w ostatnich dniach – po zakończeniu fazy pilotażu – także użytkownikom Banku Millennium. Dodatkowo, BLIK stale poszerzał również swoją obecność w administracji publicznej – obecnie jest on dostępny w ramach aplikacji mObywatel już w 50 urzędach.

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: