Bank Pocztowy rozpoczął właśnie udostępnianie usługi Przelew na telefon BLIK.
Nowa wersja aplikacji mobilnej będzie udostępniana Klientom stopniowo przez okres dwóch tygodni.
Przelew na telefon BLIK jest usługą realizowaną przez całą dobę, 7 dni w tygodniu.
Wcześniej Bank rozszerzył możliwość realizacji i otrzymywania przelewów natychmiastowych do trybu 24/7, dzięki czemu niezależnie od pory dnia środki z przelewu natychmiastowego trafiają do odbiorcy w ciągu kilku minut.
Od teraz, dzięki usłudze Przelew na telefon BLIK - nawet nie znając numeru konta bankowego osoby – klienci Banku Pocztowego mogą przelać środki posiadając jedynie numer telefonu komórkowego odbiorcy. Warunkiem jest, że numer ten został przez odbiorcę wcześniej zarejestrowany w usłudze.
W formatce Przelewu na telefon BLIK wystarczy podać numer telefonu (bądź wybrać go z listy kontaktów w smartfonie), wprowadzić kwotę i potwierdzić transakcję – środki przekazane w ten sposób znajdą się na rachunku odbiorcy natychmiast, niezależnie od tego w jakim banku odbiorca przelewu ma konto.
Jak podaje Polski Standard Płatności, właściciel marki BLIK, w I kwartale 2023 r. użytkownicy wykonali niemal 83 mln takich transakcji, co stanowi wzrost o 88 proc. do poprzedniego roku. Jedna piąta wszystkich transakcji realizowanych BLIKiem to właśnie płatności P2P.