Mamy ponad 17 mln odsłon na Youtube - SUBSKRYBUJ NASZ KANAŁ! Mamy ponad 2 tys. fanów na Facebooku - POLUB NASZ PROFIL!
System płatności mobilnych BLIK, zbudowany na bazie aplikacji IKO PKO Banku Polskiego, jest już dostępny dla klientów 6 banków: Alior Banku, Banku Millennium, Banku Zachodniego WBK, ING Banku Śląskiego, mBanku, w tym Orange Finanse oraz PKO Banku Polskiego i Inteligo.
W aplikacjach mobilnych poszczególnych banków udostępniono dziś funkcję płatniczą w postaci kodu BLIK, którym można autoryzować transakcje w sklepach stacjonarnych i internetowych, a także wypłaty gotówki w bankomatach bez użycia karty.
W kolejnych miesiącach planowane jest wprowadzenie również możliwości dokonywania przelewów na numer telefonu (P2P) pomiędzy użytkownikami banków uczestniczących w projekcie. Na razie z funkcji przelewania środków na numer telefonu mogą z korzystać jedynie posiadacze aplikacji IKO.
W pierwszej kolejności użytkownicy aplikacji mobilnych obsługujących transakcje BLIK będą mogli płacić telefonem w około 7 tysiącach terminali w sklepach obsługiwanych przez eService (sieć e-Service jest sukcesywnie migrowana do systemu BLIK i każdego dnia powiększa się o kilkaset kolejnych terminali płatniczych) oraz w około 5 tysiącach sklepów internetowych obsługiwanych przez DotPay.
Już od dziś mogą też wypłacać gotówkę telefonem w ramach BLIK z 5,5 tysiąca bankomatów PKO Banku Polskiego, Banku Millennium, Banku Zachodniego WBK oraz ING Banku Śląskiego. Listę miejsc akceptujących płatności można znaleźć w aplikacjach mobilnych każdego z banków.
Klienci PKO Banku Polskiego i Inteligo nadal mogą dokonywać płatności w dotychczasowej sieci akceptacji IKO obejmującej około 70 tysięcy terminali płatniczych eService, 10 tysięcy sklepów internetowych, 3 tysiące bankomatów PKO Banku Polskiego i ponad 3 tysiące maszyn sieci Euronet, a teraz również dodatkowo bankomaty banków partnerskich: Banku Millennium, Banku Zachodniego WBK oraz ING Banku Śląskiego.