Bank Pekao jako pierwszy bank w Polsce wprowadził przelewy na telefon dla segmentu korporacyjnego i MŚP. Do przelewów wykorzystywana jest platforma BLIK, a usługa jest dostępna w serwisie PekaoBiznes24.
Od 1 marca 2021 r. klienci biznesowi Banku Pekao mogą wykonywać przelew na numer telefonu indywidualnego odbiorcy płatności, zarejestrowanego w bazie Polskiego Standardu Płatności (PSP).
Limit pojedynczej transakcji realizowanej przez PekaoBiznes24 wynosi 10 tys. zł., a liczba przelewów w danym dniu jest nieograniczona. Ich zlecenie jest możliwe całą dobę przez 7 dni w tygodniu.
"Przelew na telefon pozwoli przedsiębiorcom na przykład na szybkie zasilenie rachunku pracownikowi na potrzeby zapłacenia przez niego faktury, dokonania zakupu firmowego czy wypłacenia mu zaliczki na poczet przyszłego wynagrodzenia. Ta forma płatności sprawdzi się także w tych branżach, w których firma prowadzi rozliczenia z klientami detalicznymi. Może służyć m.in. do przelewania środków w ramach zwrotów, reklamacji czy innej formy roszczenia ze strony indywidualnego odbiorcy, a także do szybkiej wypłaty środków beneficjentom ubezpieczeń lub innych świadczeń, np. socjalnych" - dodał wiceprezes Banku Pekao, nadzorujący Pion Bankowości Korporacyjnej, Rynków i Bankowości Inwestycyjnej, Jerzy Kwieciński.
Nie wszyscy klienci mają na razie dostęp do tej usługi w serwisie PekaoBiznes24.
Ponad 7 milionów odbiorców indywidualnych powiązało już swój numer telefonu z numerem rachunku bankowego w bazie PSP.
Przelew na telefon jest realizowany jako przelew natychmiastowy:
Średni czas realizacji (uznania rachunku odbiorcy) to kilka sekund od wysłania przelewu i wykonania księgowania na rachunku zleceniodawcy.