Podczas 4 dni obejmujących Black Friday i Cyber Monday użytkownicy wykonali BLIKIEM ponad 7,3 miliona transakcji o łącznej wartości blisko 2,2 mld zł.
Najistotniejszą część stanowiły oczywiście zakupy w internecie – 6,4 mln transakcji, o wartości 884 mln zł. Najwięcej transakcji wykonano w Czarny Piątek, 27 listopada.
Podczas tegorocznego Black Friday padł rekord transakcji BLIKIEM w internecie – było ich łącznie 1,9 miliona. To prawie dwa razy więcej niż tego samego dnia rok temu, kiedy użytkownicy w sieci płacili nieco ponad milion razy. 27 listopada br. użytkownicy zrobili w sieci zakupy za 300 mln zł (rok wcześniej było to 147 mln). Kolejne dwa dni były również zakupowo intensywne – w sobotę odnotowano 1,2 mln transakcji, a w niedzielę aż 1,5 mln. Poniedziałek – czyli Cyber Monday, przyniósł kolejny wzrost płatności w sieci – było ich 1,6 mln, o wartości 228 mln zł.
Widzimy, że liczba transakcji oraz ich wartość w tym okresie jest prawie dwa razy większa niż rok wcześniej i aż 4 razy większa niż w 2018 roku – mówi Dariusz Mazurkiewicz, prezes zarządu Polskiego Standardu Płatności operatora BLIKA – Tylko w cztery dni użytkownicy BLIKA wydali na zakupy blisko miliard zł, dla porównania – w całym trzecim kwartale wartość transakcji w sieci i tradycyjnych terminalach wyniosła 9 mld – dodaje.
Liczba transakcji w sieci wzrosła z 879 tys. rok temu do 1,6 mln ,a więc o 90 proc. a wartość zakupów w sieci w poniedziałek 30 listopada wzrosła ze 106 do 228 mln zł.
W czasie czterech dni od piątku do poniedziałku użytkownicy chętnie wykorzystywali BLIKA także do płatności w stacjonarnych sklepach. W tym czasie odnotowano blisko 500 tys. transakcji – rok temu było to 280 tys. transakcji. Wartość zakupów wyniosła 31,5 mln wobec niecałych 16 mln zł w 2019 roku.
Przez ostatnie pół roku popularność zakupów w internecie bardzo wzrosła, nieraz po prostu zastąpiła handel stacjonarny. Dziś, kiedy galerie handlowe i sklepy wielkopowierzchniowe są znów otwarte, Polacy coraz chętniej płacą w nich BLIKIEM – mówi Dariusz Mazurkiewicz - Potwierdzeniem tego jest fakt, że od Black Friday do Cyber Monday odnotowaliśmy nie tylko wzrost transakcji w terminalnych, ale także spadek, rok do roku, liczby wypłat gotówki z bankomatów. W 2019 roku w te 4 dni było to 282 tys. transakcji, w tym roku – 263 tys. Chociaż wartość tych wypłat była nieco wyższa niż rok temu. Ten trend widzimy jednak od początku pandemii – użytkownicy rzadziej wypłacają pieniądze z bankomatów, jednak wybierają wyższe kwoty – dodaje.