W drugim kwartale tego roku użytkownicy zrobili BLIKIEM zakupy o wartości 8,58 mld zł. Dla porównania – w tym samym czasie kartami wydano 5 mld.
Trzy czwarte wszystkich transakcji BLIKIEM realizowanych jest w internecie. W drugim kwartale br. było ich 73 miliony. Pod tym względem BLIK już znacznie wyprzedził karty. Narodowy Bank Polski opublikował właśnie dane dla kart płatniczych po drugim kwartale 2020 roku. Wynika z nich, że klienci zapłacili nimi w tym czasie 33,6 mln razy.
W przypadku BLIKA do 8,58 mld w stosunku do 5,97 mld w pierwszym kwartale, co oznacza wzrost o 43 proc. Natomiast w przypadku kart do 5 mld zł z 4 mld zł – czyli o 25 proc.
BLIK wyprzedził karty płatnicze w liczbie transakcji w sieci już pod koniec 2018 roku. Od tego czasu dystans między oboma sposobami płatności jest coraz większy. Jeśli chodzi o wartość transakcji realizowanych w sieci, BLIK zaczął dominować nad kartami pół roku później – w drugim kwartale 2019 roku.
"Szacujemy, że dziś udział BLIKA w wartości rynku e-commerce w Polsce może sięgać już nawet 60 proc. i stale rośnie. Bez wątpienia jest to najszybszy i najłatwiejszy sposób kupowania w internecie. A dzięki temu, że użytkownik nie musi pozostawiać w sieci żadnych danych płatniczych – jest także bardzo bezpieczny." - mówi Dariusz Mazurkiewicz Prezes Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA.