blue connect: nowa usługa 3G w sieci Era

Newsy
Żródło: Era
Opinie: 96

Polska Telefonia Cyfrowa wprowadza nową usługę bezprzewodowego dostępu do Internetu oraz sieci i aplikacji firmowych o nazwie blue connect. Za stałą miesięczną opłatę umożliwia ona wygodny i bezprzewodowy dostęp do sieci, bez limitu przesyłanych danych, czasu i liczby połączeń. Specjalna aplikacja „blue connect manager” inicjuje najszybszą w danym miejscu możliwą prędkość w oparciu o technologie sieci Era (UMTS, EDGE/GPRS, WLAN). Dzięki usłudze roamingu międzynarodowego, blue connect dostępny będzie niemalże na całym świecie.

Główne cechy blue connect to wygoda, szybkość i prostota. Usługa pozwala na swobodę bezprzewodowego i bezpiecznego korzystania z zasobów globalnej sieci Internet, VPN (Virtual Private Network), folderów FTP, czy poczty e-mail w każdym miejscu: w domu, pracy, czy w podróży. Szerokopasmowy dostęp (UMTS/WLAN) jest możliwy w Warszawie i okolicach oraz w specjalnie oznakowanych punktach (wybrane hotele, centra handlowe, lotniska oraz restauracje McDonald’s). W pozostałej części kraju oferowany jest dostęp o prędkości modemowej (EDGE/GPRS). Zasięg szerokopasmowego Internetu jest systematycznie zwiększany, a cała sieć przygotowywana do wprowadzania usług mobilnych następnej generacji. Uruchomienie blue connect poprzedzono, przeprowadzonymi na szeroką skalę, półrocznymi testami. Ich celem było zapewnienie klientom najwyższej jakości usługi oraz poznanie i uwzględnienie ich potrzeb. Uczestniczyli w nich klienci biznesowi, instytucjonalni oraz indywidualni, łącznie kilka tysięcy użytkowników. Przeprowadzone przez instytut SMG/KRC badania wśród klientów potwierdziły wysoką ocenę oferowanego serwisu.

„Innowacyjne, rynkowe podejście i wykorzystanie najnowszych technologii przy wprowadzeniu blue connect w sieci Era ugruntowuje znaczącą pozycję PTC na rozwijającym się rynku zaawansowanych usług szerokopasmowego dostępu do Internetu. Teraz każdy łatwo przekona się, że „może więcej” z siecią Era” - powiedział Martin Schneider, Członek Zarządu, Dyrektor ds. Strategii Marketingu i Sprzedaży PTC.

Usługa jest szeroko adresowana, zarówno do klientów biznesowych jak i prywatnych. Są to użytkownicy przenośnych komputerów ceniący czas i chcący go wykorzystywać efektywniej, zarówno w biznesie, jak i w życiu prywatnym.

Cennik nowej usługi blue connect obejmuje stałą atrakcyjną opłatę miesięczną niezależną od ilości przesyłanych danych, czasu i liczby połączeń. Jako jedyna tego typu taryfa w Polsce obejmuje ona korzystanie z usługi w oparciu o wszystkie technologie bezprzewodowe: UMTS, EDGE/GPRS, WLAN. Miesięczna opłata wynosi 99 zł (netto). Usługa jest aktywowana z taryfą data z abonamentem 30 zł (netto). W ramach promocji, dla osób decydujących się na usługę bez kupna urządzenia, abonament za taryfę data wynosi 1 zł (netto). Po przekroczeniu 2 GB transferu w jednym cyklu rozliczeniowym transfer danych jest nadal możliwy, jedynie operator zastrzega sobie prawo zmiany parametrów technicznych świadczonej usługi.

Specjalne zestawy blue connect umożliwiające korzystanie z usługi oferowane są w salonach, sklepach, punktach sprzedaży sieci Era oraz najlepszych sklepach komputerowych. Zawierają one kartę blue connect typu PCMCIA do notebooka, płytę CD z aplikacją Era blue connect manager oraz dedykowaną kartę SIM gotową do aktywacji usługi. Cena zestawu wynosi 299 zł (netto). Podstawowym modelem karty blue connect jest Merlin U 530, działająca w technologii UMTS/GPRS. Współpracuje ona, m.in., z notebookami z obsługą WLAN. Dla użytkowników przenośnych komputerów bez wbudowanej technologii WLAN dostępna jest również karta blue connect UMTS/GPRS/WLAN Option Fusion. W późniejszym terminie zaoferowane zostaną zestawy z modemami blue connect do komputerów stacjonarnych.

Szczegółowy cennik usługi blue connect znajduje się tutaj.

PTC uruchamia dedykowany, całodobowy numer infolinii, jak i wsparcia technicznego:  600 600 600. Pod tym numerem będzie można uzyskać informacje, m.in., na temat usługi blue connect, aktualnej oferty, czy też punktów dealerskich. Dodatkowo dyżurujący specjaliści będą mogli w razie potrzeby pomóc klientom w kwestiach technicznych. Obsługa odbywać się będzie w języku polskim i angielskim.

Wprowadzeniu usługi blue connect towarzyszyć będzie zakrojona na szeroką skalę kampania reklamowa obejmująca wszystkie dostępne kanały komunikacji: TV, radio, prasa, „outdoor”, Internet, reklama na lotniskach oraz w centrach handlowych.

Opinie:

Opinie archiwalne (96):

Komentuj

Komentarze / 96

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    przemopk pisze: 2005-04-11 15:11
    niby bexz limitu ale ..."transfer danych jest nadal możliwy, jedynie operator zastrzega sobie prawo zmiany parametrów technicznych świadczonej usługi." ciekawe na jakich warunkach wtedy
    0
  • Users Avatars Mini
    Janush pisze: 2005-04-11 15:21
    Pełen szacunek. Abo obejmuje wszystkie technologie, wiec praktycznie po calej Polszcze mozna biegaz z laptopem i byc in-line za cene podobna jak w neo. 10 punktow.
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2005-04-11 15:23
    ***przemopk - prędkość spada wtedy do "prędkości modemowej". Wszystko na stronach www. blueconnect .pl Poza tym , Panie Schneider - zapraszam do Szklarskiej Poręby na Dolny Śląsk i się Pan przekona sam jak "można więcej" z gprs Ery. Nic nie jest lepsze niż własne doświadczenie , a nie bajki wyssane z palca. Będzie Pan bardzo rozczarowany , szczególnie jak zapłaci Pan za to tyle pieniędzy (Nocny Internet) :-P
    0
  • Users Avatars Mini
    Janush pisze: 2005-04-11 15:23
    Pewnie do tego beda jakies promocje i inne udogodnienia. Tak naprawde to pierwsza sensowana alternatywa dla neostrady. Chyba sie przesiade ;) Jesli ktos nie ciagnie filmow i muzy to do codziennej pracy takie lacze w zupelnoscie wystarczy. ja miesiecznie na neo ledwie 1-1.5 GB uciagne.
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2005-04-11 15:26
    ***Janush - UMTS / GPRS / EDGE masz też w Plusie. I bynajmniej nie chciałbym tu umniejszać oferty Ery , ale umową na dwa lata wiązac się nie trzeba. Tylko , że dwa giga w Plusie jest droższe , no i automatycznie limit , ale na szczęście nie limit prędkości. W każdym razie coś się rusza , brawa dla Ery , oby to tylko działało. 9 punktów.
    0
  • Users Avatars Mini
    Bartek pisze: 2005-04-11 15:27
    *issa, ja mam dobre doswiadczenie z erowym gprsem, a dziury w ziasiegu zdazaja sie kazdemu. Ta oferta 3G wyglada bardzo obiecujaca. Mysle, ze ma szanse na sukces.
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2005-04-11 15:31
    To nie dziura w zasięgu , bo zasięg , choć słaby jest. Nie ja jeden pisałem o koszmarnych problemach z gprs Ery , ale też i niejeden gwoli sprawiedliwości go chwalił. Pisałem już o tym wczoraj i źle by było , gdyby klient przekonał się , że jednak nie działa , po podpisaniu umowy na dwa lata , bez względu zresztą na to , czy to Plus , Era czy Idea.
    0
  • Users Avatars Mini
    Janush pisze: 2005-04-11 15:32
    Rachunek jest wlasciwie prosty i wypada na korzysc Ery. 99 abo + 30 abo. to tyle samo co w neo, z tym ze noe nie wezme sobie na spacer. dobre, ze w blueconnect sa wszystkie technologie. W plusie tak nie ma (na przyklad wi-fi jest oddzielnie liczone).
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2005-04-11 15:34
    Chodzą słuchy , że pod koniec kwietnia także Plus ma przedstawić kontrofertę:-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Bartek pisze: 2005-04-11 15:41
    *kmis, to chyba nie jest zasieg Edge (bo ten jest w calej Polsce) tylko UMTS-u. a statystyki pokazuja ze 23% polskich internautow jest w woj. mazowiecekigo. co zreszta i tak jest nie isotne, bo jak nie ma zasiagu UMTS to jest gprs a czasami nawet WLAN.
    0
  • Users Avatars Mini
    kmis pisze: 2005-04-11 15:50
    *Bartek na w/w stronie jest legenda UMTS EDGE GPRS WLAN i lokalizacji z EDGE jest nie wiecej niz 50 i to głównie na terenach pozamiejskich (prawdopodobnie tam gdzie uruchomione są nowe stacje). Era chwaliła się że posiada EDGE w dużych aglomeracjach,a mapka pokazuje co innego (Toruń Łódź Częstochowa Katowice Wrocław i inne - brak EDGE). W Warszawie też nie znalazłem EDGE (Bielany, Mokotów). Na terenie woj. mazowieckie EDGE jest tylko wokół W-wy. Natomiast jeśli to co pokazuje mapka na grudzień 2005r. zostanie zrealizowane to Era będzie miała sporo stacji z EDGE i prawdopodobnie więcej niż IDEA i PLUS
    0
  • Users Avatars Mini
    neo pisze: 2005-04-11 16:12
    NIech tym sprzedają co dali im do testowania.
    0
  • Users Avatars Mini
    mateo pisze: 2005-04-11 16:35
    Czyli rozumiem ze za 99 zl mam nieograniczony dostep do np. WLANu w zasiegu WLANu ??? + oplata za normalny plan taryfowy?
    0
  • Users Avatars Mini
    peter pisze: 2005-04-11 16:50
    Ale kicha właśnie dzwoniłempod 600600600 limitu niby nie ma ale po 2GB wyłączają możliwość kozystania z usługi do czasu wystawienia następnej faktury!!!!! Poza tym jeśli jestem klientem ery to aby mieć kartę w promocyjnej cenie (lub praczej w pseudopromocyjnej cenie) muszę dokupić sobie kolejną aktywację. Przecież to bezsens. Po co taka usługa co jest tylko dla nowych klientów?
    0
  • Users Avatars Mini
    jawal pisze: 2005-04-11 17:00
    Szkoda tylko ze trzeba to aktywowac na oddzielnej karcie, a nie mozna wykorzystac z juz posiadana aktywacja :(
    0
  • Users Avatars Mini
    Grzegorz Z.-1 pisze: 2005-04-11 17:08
    mówiąc krótko i odcedzając marketingowy bełkot - w Erowej sieci 3G na głos sobie jeszcze przez dłuższy czas nie pogadamy.
    0
  • Users Avatars Mini
    loco pisze: 2005-04-11 17:15
    Rozumiem, że ja też takie mugę kupić? czy musi być jeszcze jedna aktywka? bo nie doczytałem
    0
  • Users Avatars Mini
    sympatyczny pisze: 2005-04-11 17:17
    taktowanie co 500kb, oddzielnie dla danych przychodzacych i wychodzacych, nikt tego nie skomentuje? :)
    0
  • Users Avatars Mini
    arczi pisze: 2005-04-11 17:18
    slabo myslalem ze jak juz uruchamiaja ten UMTS to daja do swojej ofery nokie 6630 za 1 zloty netto
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2005-04-11 17:21
    No cóż , takt "uczciwy" , szczególnie przy 100/100 w Plusie ;-) To po prostu w ramach promocji , "możesz więcej" ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    sympatyczny pisze: 2005-04-11 17:26
    issa gdzie ty widzisz informacje na stronie blueconnect.pl ze po przektroczeniu 2GB trasfer spada do "predkosci modemowej" (czyli 56/bkit/s ?) ? szukalem i nie moge znalezc
    0
  • Users Avatars Mini
    Dragon pisze: 2005-04-11 17:26
    Możesz kupić nie posiadając dotychczas aktywacji.Tylko znowu bez ograniczeń [z limitem :-)]
    0
  • Users Avatars Mini
    glodek pisze: 2005-04-11 17:31
    ****peter "ale po 2GB wyłączają możliwość kozystania z usługi do czasu wystawienia następnej faktury!!!!! " JESTES PEWNY??????????????
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2005-04-11 17:33
    ***sympatyczny - rzeczywiście moja pomyłka , nieświadoma , nie chciałem wprowadzić nikogoiw błąd. Zasugerowałem się zwrotem "prędkości modemowe w pozostałej części kraju" , i tak mi się jakoś skojarzyło z "Operator zastrzega sobie prawo do zmiany parametrów technicznych świadczonej usługi po przekroczeniu 2 GB transferu w danym Cyklu rozliczeniowym.". A Tobie co mówi to ostatnie zdanie , jak myślisz?
    0
  • Users Avatars Mini
    loco pisze: 2005-04-11 17:35
    musze się zastanowić nad tym. musze zobaczyć jak to w praktyce wygląda. ale na to czekałem bardzo długo więc trudno żebym się teraz jednak nie poentuzjazmował nieco :DDD
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2005-04-11 17:36
    ***sympatyczny - z tego co czytam wynika , że do czasu opłacenia następnej faktury , po przekroczeniu 2 giga , prędkości spadają nawet poniżej "prędkości modemowej" i to bardzo he,he ;-) To dopiero ciekawe - "(nie) możesz więcej" jednak? ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    glodek pisze: 2005-04-11 17:36
    ***issa zobacz co napisał peter;/
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2005-04-11 17:38
    ***glodek - a Ty zobacz co napisał Era ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2005-04-11 17:40
    Co to znaczy "wyłączają do czasu wystawienia następnej faktury"? ;-) Może raczej ,"do rozpoczęcia następnego okresu rozliczeniowego"? Interesujące rozwiązanie;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    sympatyczny pisze: 2005-04-11 17:41
    issa: mysle ze przy takiej wielkosci paczki, i nie okresleniu jasno w cenniku co sie dzieje po 2GB, a z drugiej strony piszac "stała miesięczna opłata, niezależnie od ilości przetransferowanych danych" era potraktowala nas niezbyt powaznie. z reszta nawet jesli teraz okaze sie ze era do tego podchodzi tolerancyjnie to balbym sie podpisac na dwa lata umowe przy takim zapisie w regulaminie...
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2005-04-11 17:42
    Zresztą jak interpretować słowa "limitu niby nie ma" , ale "po 2GB , wyłączają" ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    loco pisze: 2005-04-11 17:43
    kurcze, nadal nie wiem, czy muszę dodatkowy numer wziąć z tą taryfą data czy nie. nie mam za dużo czasu więc czytam pobieżnie. muszę w domu to przejrzeć. narozki!
    0
  • Users Avatars Mini
    Bolo pisze: 2005-04-11 17:46
    moim zaniem to krok w dobrym kierunku. jeszcze nie dawno wiekszosc z nas marzyla o jakims rozsadnej ofercie dostepowej. Teraz dostajecie cos na razie bezkonkurencyjnego, a zaczyna sie psioczenie, ze limit, ze maly zasieg, ze jest poniedzialek ;) spojrzcie obiektywnie. bierzecie laptopa gdzie chcecie nie nie martwicie sie o dostep do sieci.
    0
  • Users Avatars Mini
    loco pisze: 2005-04-11 17:49
    w sumie kartę do WLAN można za jakieś 150 wykonać i wtedy wziąc to abo za zeta. no pokombinować trzeba, ale opcja jest :D
    0
  • Users Avatars Mini
    Bolo pisze: 2005-04-11 17:49
    Ci ktorzy chcieliby jeszcze dzwonic za pomoca tej uslugi informuje, ze troche sie to mija z celem, poniewaz gprs blokuje mozliwosc polaczen glosowych (nie wiem jak z umts-em). poza tym to raczej bez sensu przekladac sim-a z telefonu do adapterka w laptopie. myslcie ludzie! musi byc dodatkowy sim.
    0
  • Users Avatars Mini
    Namotore pisze: 2005-04-11 17:50
    naliczanie co 500kB budzi watpliwosc
    0
  • Users Avatars Mini
    loco pisze: 2005-04-11 17:51
    prędkość w każdym razie jest ok i limit tez bo przy tej prędkości raczej korzysta się z netu w sposób tradycyjny. Ja na neo nie wykorzystuję przy ściąganiu nawet 2GB więc luzik
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2005-04-11 17:51
    ***Bolo - jak to "bezkonkurencyjnego" ? Przecież pisałem o pakietach gprs/ edge / umts w Plusie. "Mała" różnica między tą "bezkonkurencyjną" ofertą polega na tym , że taki pakiet sobie w każdej chwili włączasz/wyłączasz (dokupujesz) , co jest równoznaczne ze stwierdzeniem płacisz/niepłacisz. Masz takt 100/100KB. Nie musisz , ale możesz podpisać umowę na dwa lata. Masz dosyć korzystne stawki na połączenia głosowe , od 12zł i brak gołego abo. 30 zł netto.
    0
  • Users Avatars Mini
    orko1990 pisze: 2005-04-11 17:52
    tyle tych uslug a ja jeszce 3G ery na oczy nie widzialem
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2005-04-11 17:54
    Gprs blokuje połączenia przychodzące? Czasem tak , czasem nie. Czasem dzwoniący ma sygnał "zajętości" , ale częściej dodzwania się bez problemu. Spawdzone , a raz miałem zaszczyt ;-) rozmawiać podczas sesji Panią z Salonu Firmowego. Tyle , że z reguły po tym , trzeba się rozłączyć i ponownie zalogować , zależy jak długo trwa rozmowa;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Bolo pisze: 2005-04-11 17:55
    Na koniec jeszcze tylko dodam (zgadzam sie tu z ***locco), ze 2 GB to w zupelnosci wystarczajacy limit. Ja na neo nie dociagam do 2 GB mimo, ze w ogole sie nie ograniczam. Co prawda nie siagam filmow ani muzy, ale do codziennego korzystania wystarczy i jak tylko skonczy mi sie cyro na neo w TPSA to sie z zegnam na dobre w telefonia stacjonarna ;)))
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2005-04-11 17:56
    Minuta po 12 groszy , "12zł" brrr...
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2005-04-11 17:58
    Najgorzej , jak ktoś jest na sesji przez Irde. Ani , ani... Trzeba się rozłączyć , bo bardzo niewygodnie jest przykładać ucho do blatu;-D BT nie testowałem w praktyce , ale nie ma to jak stary , dobry kabelek :-))
    0
  • Users Avatars Mini
    loco pisze: 2005-04-11 17:58
    ***BOLO: no ja właśnie zastanawiam się żeby zjechać do niższej neo i nie bulić tyle. A w ogóle to wziąłbym tę nową promo na neo ale paskudnicy każą umowe na 2 lata podpisywać a ja mam w planach wyprowadzkę. no znikam bo mi szef głowę urwie jak znowu pingi wygeneruję.... szlag by to, z gola nie można normalnie korzystać :(
    0
  • Users Avatars Mini
    Bolo pisze: 2005-04-11 18:02
    ***issa, roznica miedzy plusem a era jest taka, ze w plusie tak jak pisales trzeba dokupowac pakiety i kontrolowac zuzycie, a skoro to takie dobre to przelicz prosze ile bedzie kosztowal pakiet 2 GB, bo cos mi sie wydaje, ze sporo drozej niz w Erze ;) Dodatkowo w erze mozna korzystac z wi-fi czego plus nie ma :( ze o roznicy (na korzysc Ery) w ilosci nadajnikow umts-owych nie wspomne ;) co do gprsu-u to u mnie polaczenia sa blokowane podczas sesji. zreszta jak kupie to potestuje i zdam relacje jak to wszystko sie sprawuje i bedzie o czym gadac, bo na razie to wszystko teoria.
    0
  • Users Avatars Mini
    Bolo pisze: 2005-04-11 18:10
    acha i jeszcze jedna informacja dla ludzi, ktorym przeszkadza taktowanie co 500 kb. Proste obiczenie pokazuje, ze mozna takich sesji po 500 kb w ramach limitu zrobic okolo 130 DZIENNIE!!! (2000 sesji po 0,5 mb = 1 GB, to razy 2 daje 4000 sesji miesiecznie ;)))) Limit 2 GB jest po prostu na tyle duzy, ze ciezko go bedzie wykorzystac. pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    hbr pisze: 2005-04-11 18:15
    ***Bolo - bzdura. Mozna bez problemu rozmawiac podczas sesji gprs. Klopotow z samym gprsem tez nie miewam poza sporadycznymi padami pojedynczych BTS-ow. Swietna oferta.
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2005-04-11 18:24
    ***bolo - tak to prawda - 2giga w Plusie to koszt 199zł netto , czyli ok.70 zł drożej niż w Erze. Użycie możesz kontrolować na e-boku , choćby i 10 razy dziennie. No i możesz dokupić pakiet giga/mega , nie tylko na numer , lecz na konto abonenckie. Naprawdę nie jest źle:-) Z tą liczbą nadajników UMTS - zgadzam sie , Plus jest w tyle (podobno). Co do wi-fi nie wypowiadam się , zupełnie się na tym nie znam. Zaraz do siebie zadzwonie z drugiego numeru , "Yo , issa? Co tam u ciebie.." ;-))
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2005-04-11 18:28
    ... Gotowe. Rozmowa testowa trwała 4 sekundy. Telefon na sesji , jednocześnie odtwarzający MP3. Kalsunia , zero problemów:-) Ps1. Mam nadzieję , że Plus też obniży pod wpływem swojej starszej siostry Ery ceny na pakiety gprs , przynajmniej w MaxProfit:-)
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2005-04-11 18:30
    Ps2. Aktywuj pakiet 2 giga w pierwszym dniu okresu rozliczeniowego , następnie go deaktywuj w tym samym okresie rozliczeniowym. Otrzymasz pakiet 2 giga , do wykorzystania przez 1-6 miesięcy za 200zł netto;-) W zależności od potrzeb:-)
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2005-04-11 18:31
    Ps3;-) Na ile miesięcy przechodzą w Blue Connect niewykorzystane megabajty/gigabajty? W Plusie na 6;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Bolo pisze: 2005-04-11 18:33
    Jesze raz o polaczeniach glosowych w czasie sesji gprs-owej. wlasnie sprawdzilem i u mnie na p800 sa zablokowane i wlacze sie poczta glosowa, chociaz nie przecze, ze moze to wina ustawian aparatu, przyjrze sie temu dokladniej ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    qwe pisze: 2005-04-11 18:49
    Znowu cham usunął komentarze.
    0
  • Users Avatars Mini
    Janush pisze: 2005-04-11 18:57
    SPROSTOWANIE!!! Odnosnie infomracji jakoby po wyczerpaniu 2GB wyłączają możliwość kozystania z usługi do czasu wystawienia następnej faktury!!!!! TO BZDURA. Jesli powiwedzial tak konsultant to sie pomylil lub ktos go zle zrozumial. Dzwonilem pod wskazany numer i nic takiego sie nie dzieje
    0
  • Users Avatars Mini
    Janush pisze: 2005-04-11 19:00
    WAZNE!!! kolejna dobra infomracja jest taka, ze usluga NIE MA LIMITU!!! po 2 GB jest obcinany transfer, ale nie wylaczany. po wyczerpaniu 2 GB mozna korzytsac z uslugi bez dodatkowych oplat!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2005-04-11 19:34
    Ja też zadzwoniłem na tę infolinię , i z kolei usłyszałem , że po wyczerpaniu 2 giga dalsza prędkość transferu uzależniona jest od tego w czy jesteśmy po prostu w zasięgu gprs / edge / umts (czytaj prędkość nie jest obcinana). Jak więc się to ma , do info ze strony blueconnect.pl? Brak limitu to bardzo dobra wiadomość.
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2005-04-11 19:37
    ***Janush - a Tobie powiedziano , że do ilu jest ten transfer obcinany? Czyżby słynna już "prędkość modemowa"? ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    peter pisze: 2005-04-11 19:40
    Jeszcze raz - wg pani z infolini - poinformowano mnie, że po 2GB transmisja jest blokowana do czasu wystawienia następnej faktury (czyli okresu rozliczeniowego). Nie wiem jak to będzie w praktyce, mam nadzieję że transfer będzie tylko zwalniał. Ale oczywiscie jak podaje operator - transfer może się zmniejszyć - czyli nawet do 0 :-)))
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2005-04-11 19:40
    Trochę szkoda , że na start jest tyle niejasności. Może przypadkowo ;-) jakiś pracownik Ery tu zajrzy i rozwieje wątpliwości , co do tego limitu lub jego braku. Skoro jednak na stronie Ery jest czarno na niebieskim;-) "2giga" , to te dwa giga jest jakąś liczbą graniczną , nie ma siły.
    0
  • Users Avatars Mini
    wos pisze: 2005-04-11 19:41
    Jeśli w takich cenach i warunkach będzie też opcja dla komputerów stacjonarnych, to nie będą konkurencją dla Neostrady...Zatem wszystko wskazuje że znów będę musiał podpisać cyrograf na rok z TP SA :(
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2005-04-11 19:42
    He , he , to już mamy kilka zupełnie różnych odpowiedzi. Jak na razie u mnie jest najlepiej , transfer nie zwalnia , więc i na logikę limitu nie ma;-D A może i nie nie zwalnia , ale limit jest i odcina , to też niegłupie rozwiązanie hi , hi... Ale komedia :-D
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2005-04-11 19:44
    Co by jednak nie powiedziec , to cena brutto 7 groszy za megabajt jest bardzo , bardzo atrakcyjna.
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2005-04-11 19:52
    No to zadzwonilem jeszcze raz. A więc NIE MA LIMITU. Obcinanie tranferu JEST MOŻLIWE , ale wcale nie znaczy to , że po 2 giga prędkość będzie obcinana to "indywidualnie" , ale nie wiem co konsul przez to rozumiał. Jeśli będzi obcinana to do prędkości gprs.
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2005-04-11 19:54
    "Operator zastrzega sobie prawo do zmiany parametrów technicznych świadczonej usługi po przekroczeniu 2 GB transferu w danym Cyklu rozliczeniowym." - tak więc przekroczenie 2 giga nie jest równoznaczne z obcięciem prędkości transferu. Więc na pewno nie ma limitu , a jak ktoś będzie miał szczęście to i mu transfer nie spadnie.
    0
  • Users Avatars Mini
    Q! pisze: 2005-04-11 19:55
    *** issa - czyli w sumie wychodzi, ze to (w najgorszym) wypadku nielimitowany dostep po gprs.. :-) nie jest zle.. ale idea miala to juz daaaaawno, i kosztowalo 49 netto.. :-P a tak na serio to jedna jaskolka wiosny nie czyni - wkrotce i inni wypuszcza cos podobnego, a zapewne i taniej i o lepszych parametrach.. :-) ja tylko czekam na pakiety gprs w sim+ - moga byc nawet w takich cenach jak teraz w abo.. chetnie bym sobie wzial 50 mb 24/7.. ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Janush pisze: 2005-04-11 19:58
    *issa, jak dla mnie to te 2 Gb sa zabezpieczeniem przed osobami, ktore sobie serwery na tym laczu beda stawiac i sciagac filmy lub dzielic lacze ;))) to by bylo nawet logiczne i oszczedzaloby pasmo dla innych abonentow.
    0
  • Users Avatars Mini
    wojt pisze: 2005-04-11 20:29
    Super oferta, no i karta do laptopa w przystępnej cenie.
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2005-04-11 20:58
    ***Q - świetnie to ująłeś. Patrząc na aktualny zasięg EDGE /UMTS jest dokładnie tak jak mówisz.
    0
  • Users Avatars Mini
    inc pisze: 2005-04-11 21:06
    ***WOS... Po wakacjach ruszy oferta ery skierowana do userow ze stacjonarnymi PC. Bedzie to jednak oferta oparta na transmisji w pasmie bodajze 3,6-3,8GHz (era wygrala przetarg na budowe sieci dostepu do internetu na tych czestotliwosciach). "PTC spodziewa się, że po uruchomieniu tych usług na rynku dojdzie do wojny cenowej pomiędzy operatorami oferującymi szybki dostęp do internetu." ... www.telefon. gsm.pl/ news/6329,umts,w ,erze,od,11, kwietnia.html
    0
  • Users Avatars Mini
    KERMIT pisze: 2005-04-11 21:08
    Jak ktos trafnie zauwazył transfer spada do predkasci gprs.
    0
  • Users Avatars Mini
    inc pisze: 2005-04-11 21:08
    Ja czekam do po-wakacjach, rezygnuje z neo i kupuje PCMCIA w erze :)
    0
  • Users Avatars Mini
    mupet pisze: 2005-04-11 21:42
    tez rezygnuje z tepsy, chce miec zawsze dostep do netu, nie tylko z domu. ten blue connect mi sie podoba
    0
  • Users Avatars Mini
    Mattle pisze: 2005-04-11 21:54
    Dla mnie bomba. Jutro ide do Salonu do Gdanska po aktywke. Szukalem dostepu do Sieci,a tu dostep przyszedl sam do mnie :) Jutro powiem jak sie sprawuje. Nie wiem czy w centrum Wrzeszcza jest EDGE, ale to sprawdze jutro. Mam nadziejm ze niedlugo bedzie UMTS.
    0
  • Users Avatars Mini
    poleski pisze: 2005-04-11 22:15
    Dobrze,dobrze konkurencja mile widziana powinno to zaowocować spadkiem cen za gprs.
    0
  • Users Avatars Mini
    DJ pisze: 2005-04-11 22:20
    wchodze w to definitywnie. wlasnie sie przeprowadzam na obrzeza Wawy, testowalem ta karte wczesniej, dziala spoko
    0
  • Users Avatars Mini
    Mattle pisze: 2005-04-11 22:21
    a powidzcie mi, co jest bardziej oplacalne, promo bez karty za 1 pln, czy karta i abo. Co wybrac lepiej, po ile w ogole chodza kartty PCMCIA UMTS/GPRS?
    0
  • Users Avatars Mini
    gsmmonitor pisze: 2005-04-11 22:28
    Czy wy w ogóle sobie zdajecie sprawę , że UMTS nie nadaje się do internetu ? Bo wydaje mi się, że wielu z was w ogóle tego nie widziało na oczy. Tzn. można bez problemu przesyłać duże pliki, natomiast strony otwierają się koszmarnie. UMTS inaczej kolejkuje pakiety, i małe pliki są dla niego niestrawne. W przeglądarce transfery 1-2 kB/s to norma. Dopiero przy ściąganiu pliku jest 30-50 kB/s. Poza tym usługa jest bardzo droga jak na limit. No i Erowy UMTS jest zdecydowanie najgorszy.
    0
  • Users Avatars Mini
    DJ pisze: 2005-04-11 22:54
    Mattle, lepiej oplaca sie kupic zestaw z karta.
    0
  • Users Avatars Mini
    Watpiacy pisze: 2005-04-11 22:56
    ***gsmmonitor, czy Ty w ogle sie zastanowiles zanim cokolwiek napisales ;) mozesz podac jakies zrodla naukowe swoich "rewelacji". "Usluga droga jak na limit", po pierwsze - znasz tanszy, to podaj, bo ja chetnie kupie? po drugie - umiesz czytac?, bo tu juz kilka razy bylo powiedziane, ze NIE MA LIMITU. po trzecie napisales w goraczce, ze "erowy UMTS jest najgorszy", a z czym go porownujesz? :) z UMTS-em Idei? :) ktorego nie ma, czy Plusa, ktory ma kilka nadajnikow?
    0
  • Users Avatars Mini
    Mattle pisze: 2005-04-11 23:05
    Wobec tego jutro odwiedze salon Ery w Gdańsku i zobaczymy co mi powiedzą. Ciekawe, czy nie ma tam jakś haków. .. Ale w sumie 120 + 36 abo za Internet (mam juz jedna aktywke w Erze) to torche duzo. Musze sie z tym przespać jednak ... Co o tym sądzicie?
    0
  • Users Avatars Mini
    mark29 pisze: 2005-04-11 23:51
    szkoda, że era nie sprzedaje, kart umts/edge/gprs, tylko umts/gprs lub edge/gprs. efekt jest taki, ze jesli ktos pokusi się na umts( z zasięgiem wiadomo jakim ;-)), to moze skonczyc na cieniutkim gprs a jesli na EDGE to nie"powącha" umts, ale WLAN-e w macdonalds- to bomba
    0
  • Users Avatars Mini
    eryk pisze: 2005-04-12 01:45
    Nie dawajcie się tak manipulować, obciecia transferu bedą tylko w przypadku drastycznego przekroczenia limitow i to tylko na początku, voice w Erze ma byc niedlugo, terminale od maja 2005 - takie sa zapowiedzi, usługa jest spoko a to dopiero poczatek. Konkurencja na razie zostala w tyle. Pzdr all.
    0
  • Users Avatars Mini
    eryk pisze: 2005-04-12 01:48
    zapomnialem dodac - jesli macie juz karty to mozecie miec ta usluge, zakup nowej aktywacji jest na reke operatorowi ale nie jest scisle wymagany. tzn mozna wlozyc obecna karte sim do terminala, tak przynajmniej slyszalem.
    0
  • Users Avatars Mini
    inc pisze: 2005-04-12 02:22
    Z tego co wiem infrastruktura sieci UMTS ze wzgledow technicznych wymaga innego rodzaju karty SIM czyli USIM (User Services Identity Module), przeznaczoną do autoryzacji dostępu do systemu. Karta ta jest odpowiednikiem karty SIM stosowanej w GSM. Takze nie mozliwym byloby uruchomienie transmisji UMTS na obecnie stosowanych kartach. Nie wiem.. moze sie myle?
    0
  • Users Avatars Mini
    licencja GPRS pisze: 2005-04-12 10:44
    Może ktoś się podzieli informacją jak działa EDGE w Warszawie? Posiadam Licencję GPRS w Idei, no i mam problem bo nijak nie mogę tej szybkiej transmisji zobserwować. Średnio to mam 4-7 kilobajtów/s, testowałem w różnych miejscach w W-wie, w centrum, na Bemowie, na Żoliborzu, na Woli i wszędzie jest taka sama transmisja. Sprzęt to Nokia 6230 z softem 05.26 połączona z laptopem Della via Irda.
    0
  • Users Avatars Mini
    licencja GPRS pisze: 2005-04-12 10:44
    Cd. Inna komunikacja, taka jak przesyłanie zdjęć itp. z telefonu do komutera bez problemu. Prędkość traansmisji Irda w komputerze ustawiona na 567 kbps. Sterowniki Nokii zainstalowane poprawnie. Według techników z Ideii 12 kilobajtów/s w W-wie to standard, ale nie mogli mi powiedzieć co jest nie tak ustawione. Byłem nawet u specjalisty w salonie firmowym Ideii, ale nic mi nie pomógł (odniosłem wrażenie, że wie mniej ode mnie). Dodam że testowałem na różnych prędkościomierzach w internecie, oraz przy sciaganiu plików 10 MB, prędkość NIGDY ani na sekundę nie wskoczyła poza 7 kliobajtów/s. Jeśli ktoś mógłby mi pomóc to proszę o odpowiedź)
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2005-04-12 20:03
    4-7KB/sekunde? Ja wyciągam w porywach 4KB/s przez gprs i K500i, mierzone na www.dsl.cz.Używam najczęściej kabla , czasem Irdy.
    0
  • Users Avatars Mini
    ego pisze: 2005-04-12 20:07
    blue connect - szuka porownania i nie widze, samo to daje tej usludze niewyobrażalną przewagę
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2005-04-12 20:14
    ***EGO - jak szukasz porównania i nie widzisz , to przeczytaj sobie komentarz ***Q z 17.55
    0
  • Users Avatars Mini
    licencja GPRS pisze: 2005-04-12 20:37
    @issa - ale K500i chyba nie wspiera EDGE, więc jest tylko zwykły GPRS, i właśnie jest tam taka transmisja jak piszesz (realnie). Ja mam 6230 z EDGE i mam kłopot bo transmisja powinna być 4x szybsza, a nie jest. Testowałem w różnych miejscach w W-wie.
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2005-04-12 20:50
    Tak oczywiście , K500 ma gprs i HSCSD. Poza tym w miejscu w ktróym mieszkam nie ma EDGE.
    0
  • Users Avatars Mini
    eryk pisze: 2005-04-13 02:05
    inc- jesli tak to jak wytłumaczysz że z karty sim dodanej do karty novatel masz możliwość wykonania połączenia lub sms - to zwykłe karty sim.
    0
  • Users Avatars Mini
    Mattle pisze: 2005-04-13 10:48
    No i byłem w salonie w Gdańsku wczoraj. Pani, z działu sprzedaży jak spytałęm czy są już w ofercie zestwy BlueConnect zrobila wieeeeelkie oczy" Niestety zestawó nie ma (z kartami do Laptopów) no i nie wiadomo kiedy będą. Nie mieliśmy keszcze szkolenia i takie tam." Jednym słowiem: Era się nie przygotowała. Nic nie wiedzą. Miłęgo dnia
    0
  • Users Avatars Mini
    RaffiX pisze: 2005-04-13 13:24
    Wiele szumu, właściwie o nic :D
    0
  • Users Avatars Mini
    lakif pisze: 2005-04-15 00:39
    jak o nic, a gdzie masz cos podobnego?
    0
  • Users Avatars Mini
    wojtek pisze: 2007-02-23 13:33
    ja mieszkam w okolicy Góry Żar posiadam blue connect 0.5GB działa mi w EDGE jeśli wejdzie 3G to nie musze mieć nic innego.w Zakopanym działa 3G i jest super chodziło w 980kbs.chciałbym wiedzieć kiedy na Górze Żar pojawi sie 3G.
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: