Kantar opublikował 14 z kolei raport BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands.
Raport jest opracowywany w oparciu o dane Bloomberga (3.7 mln konsumentów, 166 tys. różnych marek, ponad 50 rynków).
Numerem 1 w tym roku jest Amazon. Wartość marki urosła o 52% do ponad 315 mld dolarów.
Numer 2 to Apple – 309 mld dolarów.
Marka Google jest warta tyle samo – 309 mld dolarów.
Microsoft jest na 4 pozycji, a Facebook na 6.
Netflix jest 34, a Samsung 38 z wartością marki na poziomie ponad 30 mld dolarów.
Marka Huawei zajmuje 47 pozycję i jest warta prawie 27 mld dolarów.
Na 64 pozycji jest Orange.
Xiaomi (marka debiutant) od razu zajęło 74 pozycję z wartością marki na poziomie prawie 20 mld dolarów. To już wartość przekraczająca wycenę marki Ikea, Adidas i Citi.
Rank 2019 | Brand | Category | Brand value 2019 ($BN) |
Brand value change |
Rank 2018 |
1 | Amazon | Retail | 315.505 | 52% | 3 |
2 | Apple | Technology | 309.527 | 3% | 2 |
3 | Technology | 309.000 | 2% | 1 | |
4 | Microsoft | Technology | 251.244 | 25% | 4 |
5 | Visa | Payments | 177.918 | 22% | 7 |
6 | Technology | 158.968 | -2% | 6 | |
7 | Alibaba | Retail | 131.246 | 16% | 9 |
8 | Tencent | Technology | 130.862 | -27% | 5 |
9 | McDonald’s | Fast Food | 130.368 | 3% | 8 |
10 | AT&T | Telecom Providers | 108.375 | 2% | 10 |