Według najnowszego raportu International Telecommunication Union (ITU) ilość użytkowników dostepu szerokopasmowego do Internetu wzrosła w zeszłym roku o 72 % do 63 mln. Najbardziej zaawansowanym rynkiem broadband jest Korea Południowa, w której na 100 mieszkańców 21 korzysta z dostępu szerokopasmowego do Internetu. W Hong Kongu (drugi na liście) odsetek ten wynosi 15%. W Kanadzie 11 na 100 mieszkańców ma szybki Internet. Najszybciej rozwijającą się grupą na większości rynków są użytkownicy korzystający z szerokopasmowego Internetu w swoich domach.
Główną i prozaiczną przyczyną szybkiego rozwoju rynku broadband jest duża potrzeba szybkiego dostepu do sieci, który w odróżnieniu od dostępu dial-up pozwala na korzystanie z gier online, pobieranie muzyki i wideo. W krajach, których dostep broadband jest bardzo popularny zauważalny jest trend ogólnie większych miesięcznych wydatków na usługi telekomunikacyjne, co jest bardzo ważne dla operatorów. Wśród użytkowników biznesowych dostęp broadband konkuruje z liniami dzierżawionymi i czasami może być od nich wielokrotnie tańszy.
Obecnie około 1 na 10 użytkowników Internetu na świecie lub odpowiednio 5 % ze wszystkich linii stacjonarnych korzysta z łącza szerokopasmowego. Do końca 2002 r. broadband był dostępny w 82 państwach.