BT przedstawił swoje wyniki finansowe za III kwartał i 9 miesięcy do 31 grudnia 2005 r.
NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE
III kwartał 2005
Dochód 4 miliardy 946 milionów funtów, wzrost o 8% (3% bez uwzględnienia zakupów)
Dochód New wave* wyniósł 1 miliard 607 milionów funtów, co oznacza wzrost o 42%, i jest jedną trzecią całości dochodu.
EBIDTA przed uwzględnieniem specjalnych pozycji i odliczenia kosztów na poziomie 1 miliarda 404 miliony funtów, co oznacza spadek o 8 milionów funtów
Zysk przed opodatkowaniem, nie uwzględniający specjalnych pozycji i odliczenia kosztów na poziomie 568 milionów funtów, wzrost o 2%
Zysk przypadający na jedną akcję, nie obejmujący specjalnych pozycji i odliczenia kosztów – 5.1 pensa, wzrost o 4 %
Dług netto został obniżony o 3% i w porównaniu do ubiegłego roku i wynosi 8 miliardów 133 miliony funtów.
700 tysięcy nowych użytkowników Internetu szerokopasmowego. Udział BT Retail na poziomie 31%.
*dochód “new wave” – termin używany w raportach finansowych BT określający sprzedaż usług dostępu do szerokopasmowego internetu, kontraktów na usługi serwisowe systemów komputerowych i usług mobilnych oraz usług niezwiązanych bezpośrednio z telekomunikacją.
Ben Verwaayen, Dyrektor Generalny BT komentując wyniki za III kwartał 2005 roku powiedział: „Kolejny raz osiągnęliśmy dobre rezultaty na tak dynamicznym rynku. Dochód wzrósł o 8%, a fluktuacja przychodów „new wave” – które stanowią obecnie 1/3 całości naszego biznesu – wzrosła o 42%. Zysk przypadający na jedną akcję wzrósł 15 kwartał z rzędu utrzymując korzystny trend wskaźnika EBIDTA. Wzrosła także zyskowność BT Retail. Przede wszystkim dzięki innowacyjnym produktom i usługom oraz stałej koncentracji na zarządzaniu kosztami. Rozwijamy dynamicznie naszą obecność na świecie. W tej chwili nasze usługi dostarczamy już w 160 krajach. Bardzo szybko stajemy się globalnym liderem. Dynamicznie wzrasta liczba użytkowników szerokopasmowego Internetu. Obecnie przekroczyliśmy liczbę 7 milionów klientów tej usługi. Dzięki temu Wielka Brytania jest na czele w Europie pod względem liczby użytkowników. Kontynuując transformację naszego biznesu dostarczamy korzyści naszym klientom i udziałowcom.”