Firma BT (British Telecommunications) otworzyła w Warszawie oddział, który w przyszłości ma stać się centrum marketingowym BT na cały region Europy Środkowo-Wschodniej. Ma się tam mieścić zespół sprzedaży i usług, Koncern będzie oferować w naszym kraju infrastrukturę telekomunikacyjną, zarządzanie aplikacjami i obsługiwać telefoniczne centra obsługi klientów (tzw. call center). Firma przejęła już obsługę call center jednego z największych producentów komputerów na świecie koncernu HP.
"Wchodzimy do Polski z podobnych powodów jak inne firmy zagraniczne: pierwszym są niższe koszty, a drugim szybki wzrost gospodarczy. Naszą ambicją jest głębsza penetracja polskiego rynku" - ogłosił Aad van Waveren, wiceprezes BT Global Services.
BT skupi się u nas niemal wyłącznie na klientach korporacyjnych. - Nie wykluczamy obsługi klientów indywidualnych, ale tylko za pośrednictwem partnerów - podkreśla van Waveren. Wiceprezes BT Global Services zapowiedział także rozbudowę infrastruktury telekomunikacyjnej w Polsce, nie chciał jednak zdradzić przewidywanej wartości inwestycji. - Zainteresowani jesteśmy przetargami rządowymi na dostarczanie platformy do usług e-government - dodał van Waveren. E-government pozwala na załatwianie przez obywateli spraw urzędowych głównie za pośrednictwem internetu, minimalizując konieczność wizyt w urzędach.