Canal+ Polska liczy na utrzymanie w nadchodzących latach klientów usług satelitarnych, a rosnąć chce m.in. dzięki ofercie telewizji internetowej (OTT).
W czasie pandemii spółka radzi sobie dobrze, a baza klientów pozostaje stabilna przy rosnącym ARPU - poinformowali PAP Biznes przedstawiciele grupy.
"Spodziewamy się, że biznes satelitarny utrzyma obecny poziom lub nieznacznie skurczy się, natomiast będziemy rosnąć w OTT" - powiedział PAP Biznes prezes Edyta Sadowska.
"To świeży produkt, w którym łączymy telewizję na żywo z modelem sVOD, w ramach którego dajemy klientom dostęp do ponad 30 tys. programów - filmów, seriali, dokumentów, programów dla dzieci i wielu innych. Ten produkt jest na krzywej wzrostu i jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników sprzedaży, są one zgodne z naszymi oczekiwaniami” - powiedziała Sadowska.
„Patrząc na trendy rynkowe, pokrycie kraju siecią światłowodową oczywiście będzie rosnąć, co przełoży się na dalszy wzrost popularności serwisów OTT i IPTV. Dzięki własnej platformie OTT chcemy również skorzystać na tym trendzie. Penetracja rynku serwisami OTT w najbliższym latach – według prognoz – ma wzrosnąć z 14 proc. w 2019 roku do 30 proc. w ciągu pięciu lat" - dodała.
Odpowiedzią grupy na konkurencję w segmencie OTT jest agregowanie na własnej platformie serwisów innych graczy, takich jak m.in. Netflix czy HBO.
"Liczymy, że uda nam się na długo zatrzymać naszych klientów DTH (usług satelitarnych - PAP) – oferując im nowe rozwiązania, tak by korzystali nie tylko z oferty satelitarnej, ale również OTT, w ramach oferty ‘TV everywhere’, co już nastąpiło. To utrzyma tych klientów w naszym ekosystemie i zapewni im najlepsze doświadczenia" - powiedziała prezes.
Spółka stawia w segmencie satelitarnym na oferowanie klientom droższych, bogatszych pakietów. "Pokazaliśmy już w przeszłości, że umiemy to robić poprzez strategię tzw. upsell. Chcemy też współpracować z innymi graczami rynkowymi, którzy posiadają sieć światłowodową oraz kablową i sprzedawać za ich pośrednictwem nasze usługi OTT i IPTV" - powiedziała szefowa Canal+ Polska.
Zarząd grupy podał w rozmowie z PAP, że podstawowy biznes, sprzedaż płatnej telewizji, w trakcie pandemii zachowuje się dobrze, a baza klientów rośnie. "Widzimy większe wykorzystanie naszych usług ze strony klientów, co wpływa na wzrost ARPU i stabilność naszej bazy klientów, czyli stabilny wskaźnik odejść, churn" - powiedziała prezes.
"Nasza baza klientów rośnie stale od kilku lat, zarówno porównując lata 2017-2019 jak i poprzednie okresy. W pierwszej połowie 2020 roku również odnotowaliśmy wzrost w porównaniu z analogicznym okresem 2019 roku pomimo pandemii. Nasz wzrost jest m.in. efektem rekordowo niskiego wskaźnika odejść oraz sprzedaży coraz większej liczby pakietów OTT i IPTV" - dodał wiceprezes Frederic Berardi.