Federacja Konsumentów pozwała do sądu PTK Centertel po skargach abonentów, którzy o podwyżkach opłat dowiadywali się dopiero z rachunków. 6 czerwca odbyła się pierwsza rozprawa. Centertel według Federacji nie informował bezpośrednio o zmianie cennika, tłumacząc, że robi to na łamach prasy ogólnopolskiej, w Internecie i bezpłatnej infolinii. Zdaniem Justyny Borkowskiej, prawnika z Federacji Konsumentów, stosowane przez Centertel formy zawiadamiania o zmianach opłat są niewystarczające i nieskuteczne, ponieważ nie docierają do wszystkich abonentów. Operator utrzymuje z abonentami regularną, comiesięczną korespondencję (gazeta firmowa, faktura, promocje), a zatem, według Borkowskiej, nie ma przeszkód technicznych do bezpośredniego zawiadamiania ich o zmianach cennika. Na tej podstawie Federacja zarzuciła Centertelowi stosowanie nieuczciwej konkurencji. Domaga się innej formy informowania abonentów o zmianach cennika usług - bezpośredniego i pisemnego zawiadomienia doręczanego do domu abonenta, a także wpisania tego obowiązku do regulaminu świadczenia usług. W odpowiedzi na pozew Centertel przekonuje, że doręcza każdemu ze swoich abonentów stosowny komunikat. Na pierwszej rozprawie w sądzie nie stawił żaden przedstawiciel PTK. Rozprawę odroczono do listopada. |