Centertel wygrał w sądzie z Federacją Konsumentów

Newsy
Żródło: Gazeta Wyborcza
Opinie: 49

Sąd Okręgowy uznał wczoraj, że PTK Centertel nie naruszył ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji nie informując bezpośrednio swoich klientów o zmianach w cenniku. PTK zrobiła to na łamach prasy ogólnopolskiej, w Internecie i poprzez bezpłatną infolinię. Sędzia tak uzasadnił wyrok: "W umowach, które klienci podpisywali z operatorem, nie było zapisu, że zmiany w cenniku opłat będą wysyłane bezpośrednio do klientów. Firma umieszcza je na łamach prasy i w Internecie, informuje także klientów przez bezpłatną infolinię. Nie ma podstaw, by nakazać zmianę tych praktyk". Federacja Konsumentów, która pozwała operatora zapowiedziała, że prawdopodobnie odwoła się od wyroku.

Opinie:

Opinie archiwalne (49):

Komentuj

Komentarze / 49

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    Naj pisze: 2002-07-25 21:43
    IDEA JEST NAJGORSZYM OPERATOREM W POLSCE. PRZYKŁAD OBSŁUGA KLIENTA W SALONIE FIRMOWYM : Konsultantka prowadziła rozmowe z Klientem i malowała paznokcie brak szacunku. To tylko jest przykład faktyczny i prawdziwy. Pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    dekan pisze: 2002-07-25 20:58
    Sluszny wyrok.
    0
  • Users Avatars Mini
    marklund pisze: 2002-07-25 20:59
    Centertel robi sobie jaja z wszystkich swoich klientów i z naszego kulawego wymiaru sprawiedliwości
    0
  • Users Avatars Mini
    sandrzej pisze: 2002-07-25 21:00
    ale o co chodzi? o jakie zmiany w cenniku? Moze poprzednicy mnie uswiadomia skoro wiedza - bo tak ich komentarze sa smieszne...
    0
  • Users Avatars Mini
    kpt.Hook pisze: 2002-07-25 21:07
    sandrzej - a to nie o to chodzi żeby było smieszniej? bo lepiej to u nas na pewno nie będzie...;))))
    0
  • Users Avatars Mini
    misiek24 pisze: 2002-07-25 21:09
    Zakichany Centertel, ma w nosie wszystkich. Sprytnie wymyślił sobie regulamin, ale jeśli się nie mylę konkurencja ma taki sam zapis w regulamienie.
    0
  • Users Avatars Mini
    misiek24 pisze: 2002-07-25 21:11
    cd. Era zobowiązuje się w pisemny sposób powiadomić klientów o zmianie cennika, jednak jest zastrzeżenie że może to także zrobić w inny sposób niż pisemnie, a więc może to zrobić tak jak Centertel w dowolny sposób. Jednak od kiedy pamiętam, a jestem w Erze 5 latek zawsze informowali pisemnie. Ciekawe jak to jest w Plusie?
    0
  • Users Avatars Mini
    sandrzej pisze: 2002-07-25 21:26
    kpt.Hook: wygrales :) ale to czarny humor... juz tylko do wrzesnia w ideii i.. bye bye...
    0
  • Users Avatars Mini
    Lutek pisze: 2002-07-25 21:32
    Skoro sad tak uznal to nalezy to uznac... ale gdyby podala to bylby to dobry zwyczaj.... a tak malo dobrych obyczaji w naszym zyciu publicznym i gospodarczym :((((((((
    0
  • Users Avatars Mini
    misiek24 pisze: 2002-07-25 21:57
    Naj: jeżeli chodzi o obsługę w Salonach Firmowych to jest tak wszędzie a nie tylko w Idei. O wiele lepsza jest obsługa u dealerów, wiele klientów narzeka na Salony Firmowe.
    0
  • Users Avatars Mini
    Kan pisze: 2002-07-25 23:14
    Tomasz Lewandowski,tu muszę Ci przyznać rację nie każdy kto posiada telefon ma także dojscie do netu,czy czyta gazętę,a małego sms-ka ze strony Idei to nie taki koszt wielki,a zadowolenie klienta duże.pzdr.
    0
  • Users Avatars Mini
    kpt.Hook pisze: 2002-07-25 22:09
    sandrzej - czarny humor też humor.... do jakiego OPA przechodzisz? Plus czy Era?
    0
  • Users Avatars Mini
    PlaYMode pisze: 2002-07-26 00:07
    Mam Meritum od miesiaca, i jak do tej pory, bok meritum jest najlepszy ze wszystkich BOKow a korzystalem tez z plusa i ery....
    0
  • Users Avatars Mini
    Pit pisze: 2002-07-26 00:11
    Uzywam IDEI od dawna (w tej chwili - Meritum). Mam też Plusa. Poziom BOKów obu firm jest kolosalny - niestety na minus dla PLUSA :-) A malkotentów od zmiany cennika nie rozumiem - czytać gazet nie potrafią...?
    0
  • Users Avatars Mini
    marek pisze: 2002-07-26 00:18
    na prawde nie ma co narzekac na idee.. no moze zcasem na zasieg(coraz rzadziej)
    0
  • Users Avatars Mini
    PlaYMode pisze: 2002-07-26 00:53
    marek: porównując Ideę z Plusem, bo mogę porównać, zasięg IMHO jest taki sam.... Natomiast odnośnie BOK-ów to w Idei znacznie szybciej można się dodzwonić.... taka jest prawda.... A wracając do zmian cennika itp... jakiś czas temu chciałem zmienić w + numer telefonu na jakiś 601... no i po wielokrotncyh rozmowach z Bokistami nie tylko by telefona ale także w Saloni firmowym, w końcu się dowiedziałem że nie ma możliwości wymiany numeru (HLR), bo nie mogę zmienić karty sim (w regulaminie promo)... co umożliwiłoby zmianę numeru... W eiększości przypadków pracownicy plusa zachowywali się jakby zobaczyli kretyna, który po coś im tam przeszkadza i pytania " a po co?" były bardzo częste.. (tym bardzioej dziwne, że brrr.... a w Idei fakt faktem, jestem zadowolony z obsługi klienta, rzeczowa i miła obsługa..,, i wiem co mówię, gdyż na obsłudze klienta sporo się znam zawodowo, Więc kolejny + dla Idei :-)))
    0
  • Users Avatars Mini
    _CISCO_ pisze: 2002-07-26 01:29
    PlaYMode : masz rację co do Meritumowskiego BOK -- jest niedościgniony :P
    0
  • Users Avatars Mini
    greg pisze: 2002-07-26 02:05
    Do PLAYMode. Sprobuj wysłać reklamację na pismie do Centertela. Wtedy dopiero zobaczysz na czym polega urok tej sieci. Byłem jej kientem przez ponad 5 lat, ale po wielokrotnych reklamacjach oraz raklamacjach reklamacji podziękowałem im za współpracę. Mimo tego do dnia dzisiejszego (ponad 13 miesięcy!!) reklamacje nie zostały zakonczone. Bez sądu chyba sie nie obędzie... a zaczęło sie wszystko od zmiany taryfy bez mojej wiedzy i zgody. Co do konsultantów z BOK. Spróbuj połączyć sie z ich szefem! Nigdy Ci sie to nie uda, nawet, jeżeli nie będą w stanie Ci pomóc. Pożyjesz - doświadczysz...
    0
  • Users Avatars Mini
    CiepliX pisze: 2002-07-26 02:12
    greg - takie jaja zdarzaja sie w kazdej sieci....wprawdzie siedze w plusie 6 bitych lat, reklamowalem rozne sprawy w sumie 4-5x z poziomu odpowiedzi i zalatwienia bylem zadowolony z wyjatkiem jednego razu...po odpowiedzi na ich oddalenie reklamacji przyznano mi racje i udzielono stosownej (sporo wiekszej niz sie nazlezalo) bonifikaty. Ale nie ma co tak generalizowac ... choc ideii nie lubie :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    greg pisze: 2002-07-26 02:24
    Jestem w Plusie ponad rok i każda reklamacja jest załatwiana szybko i sprawnie. Nie gina faxy, listy dochodza i są czytane a konsultanci z BOK-u rzeczywiście chcą pomóc. Dlaczego nie maoze tak byc w Idei?
    0
  • Users Avatars Mini
    196906 pisze: 2002-07-26 02:30
    Nie ma sieci doskonałej, a co do wyroku to nawet gdyby wszystko przemawiało za winą Centertela i tak sąd nic nie powie. A my czytamy co jakiś czas newsy typu: nowa promocja telefon dla sędziego, adwokata, policjanta itp.
    0
  • Users Avatars Mini
    SZ3RYF pisze: 2002-07-26 02:56
    hej, zaraz, jaka zmiana w cenniku? kiedy ona nastapila?
    0
  • Users Avatars Mini
    siwy256 pisze: 2002-07-26 09:36
    Przez właśnie takie afery wolę być w erze.
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-07-26 10:25
    Tak bylo zawsze i bedzie do konca swiata!!
    0
  • Users Avatars Mini
    CiepliX pisze: 2002-07-26 11:23
    Qba - bylo w ideii :-)) W innych sieciach tez ale nie w takim stopniu. Twoja siec z tego slynie :p
    0
  • Users Avatars Mini
    PZ pisze: 2002-07-26 11:26
    He, he ja co prawda uważałem do niedawna, że jestem w cennikach, promocjach na bieżąco ... do czasu aż przypadkiem dowiedziałem się, że słynny telekpinowy pakiet 30 godz. w internecie jest rozliczany (taryfikowany) nie w impulsach (co 3 lub 6 min.), ale co do sekundy ... Na usprawiedliwienie (swej niewiedzy) dodam, że jest to dobre, ale tylko w ISDN'ie gdzie łączenie trwa 3-4 sek. bo w analogu ok. 1 minuta, więc w praktyce mnie to nie dotyczy (co innego jakby były pakiety np. 1, 3, 5 10, 15, 30 godzin ... no i również w "oszczędnych" abonamentach). Wracając od przykładu do sedna, jednak warto (choćby dla "świętego spokoju") dołączać zmiany cenników do bieżącej (w końcu) korespondencji nowe cenniki, wyciągi lub zasadnicze zmiany na małej ulotce. Inna sprawa, że na pewno były w gazetce abonenta "Profil" ... lecz oczywiście nie zawadzi na dole faktury, bilingu dopisać: "Przypominamy o zmianie ... szczegóły są ...". Pozdrawiam ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    dwx pisze: 2002-07-26 11:31
    Jeśli nie było tak w umowie, to niestety operator ma rację. Jest to według mnie nadużycie, ale nie jestem sądem żeby tu ferować wyroki. Z prawnego punktu widzenia jest tak: jeśli strona w trakcie trwania umowy chce zmienić jej warunki, to druga strona musi wyrazić na to zgodę na piśmie (tak jest w KPA), chyba że warunki umowy stanowią inaczej - A TU WŁAŚNIE STANOWIŁY INACZEJ. W przypadku zmiany warunków umowy można odstapić od warunków umowy bez żadnych konsekwencji. Stąd np żaden operator nie zmienia taryf, ofert i itp. przed upływem terminu tzw. "lojalki". Po prostu mu sie to nie opłaca! Gdyby mi chciał podnieść cenę minuty choćby o grosz w miesiąc po podpisaniu umowy natychmiast leżałoby u niego moje wymówienie warunków. W tym przypadku też tak mogłoby być, chodzi tylko o czas reakcji. cdn
    0
  • Users Avatars Mini
    dwx pisze: 2002-07-26 11:33
    ...CD. Wszystko można zrobić tylko trzeba wiedzieć jak i być upartym. A tak na marginesie, co sie bedziemy okłamywali ilu Polaków czyta umowy przy ich podpisywaniu, i to nie na takie "psie" pieniądze jak 100 czy nawet 500 zł. Ludzie kupuja mieszkania za 200 tys. zł. i NIE CZYTAJĄumów kredytowych! Ślepo wierząc sprzedawcy a potem wielkie zdziwienie. Niestety taka jest prawda
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-07-26 11:35
    CiepliX a w jakiej sieci wysylaja powiadomienia do domu o zmianach w oplatach czy jakis podobnych sprawach!????
    0
  • Users Avatars Mini
    misiek24 pisze: 2002-07-26 11:35
    PZ: dokładnie tak jak piszesz. W całości zgadzam się z drugą częścią wypowiedzi dotyczącej zmian cennika. To świadczy o operatorze. Wymyślać różne bzdury typu wyślij sms pod numer to umieją ale na FV napisać o zmianie cennika to nie potrafią.
    0
  • Users Avatars Mini
    misiek24 pisze: 2002-07-26 11:37
    Qba: np w Erze. Wchodzi nowy cennik, albo zmieniła się jakaś opłata w cenniku to zawsze razem z FV jest informacja na ten temat
    0
  • Users Avatars Mini
    misiek24 pisze: 2002-07-26 11:42
    dwx: "W przypadku zmiany warunków umowy można odstapić od warunków umowy bez żadnych konsekwencji. Stąd np żaden operator nie zmienia taryf, ofert i itp. przed upływem terminu tzw. "lojalki". Po prostu mu sie to nie opłaca! Gdyby mi chciał podnieść cenę minuty choćby o grosz w miesiąc po podpisaniu umowy natychmiast leżałoby u niego moje wymówienie warunków." Piszesz bzdury że żaden operator nie zmienia taryf w trakcie trwania umowy. Zapis z regulaminu Ery mówi że operator może zmienić taryfy, wprowadzić nowe itd, ale jeśli ktoś korzystał z taryfy X, operator zmienił taryfę na Y i wprowadził taryfę Z to klient ma możliwość wyboru, albo pozostaje przy X albo zmienia sobie na Y albo Z. I wprowadzenie nowych taryf lub zmiania dotychczasowych nie powoduje że klient może zerwać umowę, bo po prostu klient sam decyduje z jakiej taryfy chce korzystać.
    0
  • Users Avatars Mini
    PZ pisze: 2002-07-26 11:52
    Swego czasu była podobna "burza" czy Idea ma prawo obligatoryjnie zmienić abonentom stare taryfy na nowe (po okresie umowy i pewnym "vacatio legis" od ogłoszenia), ale wycofali się z tych pomysłów i tylko kuszą promocjami przy przejściu na nowe taryfy (już drugie z kolei, w międzyczasie ...). Chwały to Idei na pewno nie przynosi, ale to już nie mój problem - ja nadal cieszę się taryfą Idea 50 i analizuję czy przypadkiem nie opłaci się jej zmienić. Reklamacji kilka też miałem, raz gdzieś "zaginęła", ale trzeba się o swoje upominać ... szukać + unikać - i tyle ! Różowo nigdzie nie jest ! Pozdrawiam ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    siwy256 pisze: 2002-07-26 11:59
    Z ostatnim rachunkiem ery otrzymałem nawet info o danych osobowych. Myślę że jak będą coś zmieniać to też dadzą znać.
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-07-26 12:00
    Kazdy ma swoje plusy i minusy, ale i tak wszyscy dzwoni i nabijaja konat opow, wiec takie biadolenie jest calkiem zbedne!
    0
  • Users Avatars Mini
    ARTUR70 pisze: 2002-07-26 12:05
    Zgrzyty były, są i będą. Idealny klient i operator nie istnieje. Operatorzy zawsze popełniają błędy, a klienci jak zawsze są z czegos zadowoleni lub nie. Mamy wolny rynek, możemy wybierać, więc jeżeli nie ten operator to inny, a jeżeli komuś się nie podoba to wcale nie musi mieć komórki. Może to zbyt banalne co napisałem ale chyba taką mamy rzeczywistość???
    0
  • Users Avatars Mini
    PZ pisze: 2002-07-26 12:30
    W bankach jest normą, że na dole wyciągu jest miejsce na tego typu "komunikaty" o zmianach, promocjach itp. *** dwx *** Niestety masz rację ... mi np. zasłyszane na początku lat 90' zdanie (w "kapitaliźmie" wartość podpisu może być bardzo duża, więc czytajmy co podpisujemy ...) zapadło w pamięć i wziąłem sobie to do serca ... LIFE YS BRUTAL END FUL OF ZASADZKAS ... niestety. Wracając do taryf ja tak się "przejechałem" bo ucieszyłem się z NO i "przeważył" argument o 30 sek. taryfikacji ... mój "ból" bo owszem jest , ale po minucie ... Tak więc byłem trochę zły na siebie, bo kamień w wodę ... a ten "+" NO (30 sek.) diabli wzięli, a z Co Drugiej Minuty Gratis korzystałem nader często. Jednak dla odmiany teraz nader często ślę SMS'y za 1/4 minuty. Podobnie jest ze zmianami w regulaminie ... mogą być zasadnicze w skutkach, a ledwie widoczne (he, he "drobny druczek"), ale operatorzy GSM takich numerów nie kręcą ... Pozdrawiam ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Cichutka17 pisze: 2002-07-26 13:12
    Wczoraj nie po raz pierwszy idea zablokowała mi telfon, nie mogłam wysyłać smsów, ani nigdzie zadzwonić nawet do BOK. Mam ten problem już od dwóch tygodni, zresztą nie tylko bo ja bo wielu moich znajomych w Łodzi. Dodzwoniłam się do BOK z telefonu stacjonarnego, telefon odebrał jakiś gostek(pomijam 20 min oczekiwania na odebranie połączenia) powiedział mi że on nic nie wie o takich awariach i jest to pierwsze takie zgłoszenie, za 20 min zadzwonił tam mój znajomy powiedzieli mu że jest to związne z jakimiś tam przepięciami na inną platforme, zadzwoniła moja koleżanka i powiedziano jej ze to tylko chwilowa awaria nadajnika! ciekawe który z konsultantów mówił prawde? Jestem w Idei od roku, nic miłego mnie przez ten czas nie spotkało jedynie wieczne problemy! Dzisiaj ide kupić telefon w Erze. Żegnaj ideo:)
    0
  • Users Avatars Mini
    adminek pisze: 2002-07-26 13:48
    jakie to są zmiany w cenniku?
    0
  • Users Avatars Mini
    PZ pisze: 2002-07-26 14:02
    Chyba zmiana taryf z okazji zmiany "DCS 1800 na GSM 900", czyli Idea 50/150 na Optimy (te "stare") - jednym sprawa w sądzie miała długą "brodę" ... He, he darmowej infolinii (0800 123 456) to już od dawna nie ma ... Pozdrawiam ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    kokoszka pisze: 2002-07-26 17:52
    A ja dostaję FV i na każdej na odwrocie jest info o nowych usługach Trzy i Ja Wolne Chwile teraz o WKM (Wakacyjny Kapitał Minut), jak wchodziła NIO do oferty razem z FV dostałem regulamin nowy i cennik, teraz w IDEA MOBILE sa informację o jakiśch zmianach w cenniku bądź inne takie rzeczy. Więc nie wiem jak można nie wiedzieć o jakiś zmianach skoro wszystko otrzymuje na piśmie a sprawa z SMS byłaby niezła ale jak wysłać w jednym czasie 2500000 SMS że coś się zmienia. Zresztą wszytsko teraz każdy op wprowadza jako promocję przez miesiąc a później na stałe wchodzi do cennika ale tego jakoś nikt nie widzi. Więc jeśli jakieś takie postepowanie miał + lub Era pewnie wyrok sądu będzie taki sam lub podobny
    0
  • Users Avatars Mini
    idea.net.pl pisze: 2002-07-26 19:33
    i bardzo dobrze!
    0
  • Users Avatars Mini
    wojaza pisze: 2002-07-26 22:19
    Niewiem jak inni ale ja nowy cennik dostalem z rachunkiem ,kolega tez .Pozatym bylo otym tak glosno ,reklamy w tv i prasie .Zajmuja tylko sady bzdetami .
    0
  • Users Avatars Mini
    BOSEK pisze: 2002-07-29 11:04
    Co do operatorów ... Jako Analityk - powiem sucho / mam kontakt z trzema na codzień. Najmniej zawodna jest ERA i obligatoryjnie tańsza niż pozostałe. Ignorancja w sieci IDEA sięga zenitu. Źle wyliczanie usługi \"co druga minuta\" to standard, każdy konsultant tłumaczy inaczej zasady naliczania. Większość konsultantów nie wie o czym wogóle mówi. Reklamacje ZAWSZE / powtażam ZAWSZE są rozpatrywane odmownie. Co do PLUSA ...brak większych zastrzeżeń ze względu na dbałość o klienta. Ranking w mojej firmie: nacisk - reakcja na przeterminowane płatności - ostatnie / najbardziej krwiożercze miejsce IDEA / zasada! maksymalnie olać klienta / odcięcie telefonu już po 10 dniach w celu wyłudzenia 16 zł + VAT - drugie miejsce PLUS i ERA .... za normatywne istnienie na rynku - PIERWSZEGO MIEJSCA długo w polsce nie będzie !! Pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    ProJack pisze: 2002-07-29 15:31
    Jestem w Idei ponad 2,5 roku, czesto zagladam do cennnikow, ofert Idei i niestety nie wiem o co ten caly szum. Jesli byla jakas tam zmiana to przeciez Idea nie narzuca tego czlowiekowi, ktory ma juz podpisana umowe. Ostatnio jak mi sie konczyla, przedluzalem ja na kolejne 2 lata (z zachowaniem numeru) i przez te 2 lata bede mial stara optime 60. Tak wybralem, a byla juz nowa. Wszystko zalezy od klienta. A poza tym jak ktos podpisujac umowe jej nie czyta to jego problem. Odnosnie BOKu Idei to nie jest zly. Wydaje mi sie nawet, ze jest lepszy niz w Plusie. Matka ma + i nie jest zadowolona. Ale to tez troche zalezy od nieszczescia trafienia na zwyklego chama po drugiej stronie. Pozdrawiam wszystkich.
    0
  • Users Avatars Mini
    misiek24 pisze: 2002-07-29 22:26
    BOSEK: dobrze powiedziane, podzielam opinię!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    dwx pisze: 2002-07-31 10:56
    Zgadzam sie z BOSKIEM że najgorszych konsultantów ma IDEA, może jest ich za dużo, moze przyjmują byle kogo na krótkie okresy? Fakt że zeby coś załatwić trzeba reklamacje wysłać różnymi drogami najlepiej eszystkimi możliwymi (!) ***MISIEK*** napisałem wyraźnie że operator nie może mi zmienić taryfy sam , zreszta sam piszesz że klienta ma do wyboru albo zostaje przy starej albo wybiera nową, czyli inaczej operator pyta mnie czy chce nową taryfę, jeśli nie chce to pozostaje przy starej - inaczej MUSZĘ wyrazić zgode na nowe warunki umowy jeśli nie chcę mogę od niej odstapić. Takie akurat jest prawo i bardzo dobrze!!!! Operator może sobie wprowadzić dowolna ilość taryf ale nie może ich na siłe narzucić klientowi! Jescze inna jest sytuacja jeśli klient sam chce zmienić taryfę, wtedy wchodzą w grę całkiem inne zasady.
    0
  • Users Avatars Mini
    dwx pisze: 2002-07-31 10:59
    Sorry! oczywiście chodziło o odpowiedź dla MISIEK24 a nie misiek.
    0
  • Users Avatars Mini
    Cosmic pisze: 2002-08-01 01:38
    Nie musi byc w umowie, ten wyrok to skandal...
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: