W związku z trwającą w mediach kampanią reklamową sieci Era (wprowadzającą w błąd odbiorców w kwestii dostępnych obecnie w Polsce ofert 1 sek. naliczania połączeń) w dniu 5.11.br. Iwona Kossmann, dyr. marketingu sieci Idea skierowała pismo do dyrektora marketingu PTC o zaprzestanie emisji tych reklam Ery w terminie 24-godzinnym.
Niestety, ani w wymaganym terminie, ani dotychczas nie wpłynęła do PTK Centertel jakakolwiek odpowiedz z PTC w tej sprawie, w związku z czym w dniu 6.11.br. zostało skierowane pismo do kierownictwa Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji oraz głównych telewizji: TVP SA, TVN, Polsat z informacją o kampanii reklamowej PTC-Era stojącej w sprzeczności z 16 art Ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.
W dniu 7.11.br. zostaną podjęte dalsze stosowne działania zgodnie z Ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (art. 21 ustawy) i zostanie złożony wniosek do sadu gospodarczego w Warszawie o natychmiastowe wstrzymanie emisji tych reklam.
W sieci Idea od 2.11.br. dostępne są dwie nowe usługi Sekunda i Sekunda Pro, umożliwiające naliczanie czasu trwania połączeń w czasie rzeczywistym.