Centertel żąda wstrzymania emisji nieuczciwych reklam - komunikat sieci Idea

Newsy
Żródło: Idea
Opinie: 40

W związku z trwającą w mediach kampanią reklamową sieci Era (wprowadzającą w błąd odbiorców w kwestii dostępnych obecnie w Polsce ofert 1 sek. naliczania połączeń) w dniu 5.11.br. Iwona Kossmann, dyr. marketingu sieci Idea skierowała pismo do dyrektora marketingu PTC o zaprzestanie emisji tych reklam Ery w terminie 24-godzinnym.

Niestety, ani w wymaganym terminie, ani dotychczas nie wpłynęła do PTK Centertel jakakolwiek odpowiedz z PTC w tej sprawie, w związku z czym w dniu 6.11.br. zostało skierowane pismo do kierownictwa Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji oraz głównych telewizji: TVP SA, TVN, Polsat z informacją o kampanii reklamowej PTC-Era stojącej w sprzeczności z 16 art Ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.

W dniu 7.11.br. zostaną podjęte dalsze stosowne działania zgodnie z Ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (art. 21 ustawy) i zostanie złożony wniosek do sadu gospodarczego w Warszawie o natychmiastowe wstrzymanie emisji tych reklam.

W sieci Idea od 2.11.br. dostępne są dwie nowe usługi Sekunda i Sekunda Pro, umożliwiające naliczanie czasu trwania połączeń w czasie rzeczywistym.

Opinie:

Opinie archiwalne (40):

Komentuj

Komentarze / 40

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    mike.buba pisze: 2002-11-07 15:13
    a miała być tylko jako prośba. Ale jednak nie obedzie sie bez wojny ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    krisss pisze: 2002-11-07 15:14
    Pismo do telewizji poszło a oni i tak reklamy emitują... Zabawa w kotka i myszkę
    0
  • Users Avatars Mini
    robek pisze: 2002-11-07 15:15
    W reklamie przecież nie ma mowy o idei ,może era ma na myśli plusa i tpsa?
    0
  • Users Avatars Mini
    roski pisze: 2002-11-07 15:19
    i bardzo dobrze
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2002-11-07 15:19
    Mają rację. Wiem po sobie - prowadząc małą firmę szlag mnie trafia gdy konkurencja przedstawia tego typu ofertę czy reklamę - mamy to czego nie mają inni. A niejednokrotnie inni mieli daną usługę to dużo wcześniej w ofercie.
    0
  • Users Avatars Mini
    196906 pisze: 2002-11-07 15:21
    Pracuję w reklamie i powiem tylko jedno, wreszcie ktoś powinien kontrolować raklamy to jest jedno wielkie skur.....two jak oszukuje się ludzi. Jeśli chodzi o Skargę Idei to popieram, jeśli Era chce coś reklamować to niech zmienią treść reklamy np. ...tylko u nas nie płacisz abonamentu za naliczania 1/1... oczywiście likwidując tę opłatę faktycznie.
    0
  • Users Avatars Mini
    Gienek pisze: 2002-11-07 15:21
    Dlaczego w reklamie ery czas biegnie z dokładnością do setnych części sekundy? Rozliczanie jest przecież co do sekundy.
    0
  • Users Avatars Mini
    Kan pisze: 2002-11-07 15:24
    Więc walka o klienta przeniesie sie na sale sądowe,tego nigdy nie pochwalam i uważam,że lepiej by było dla Idei gdyby tak nie postępowała.Sadziłem tak gdy Plus i Era wystąpywaly do sądu nie zmieniam zdania i teraz.Lepiej walczyc o klienta ofertą,a nie lewymi zagrywkami,duży minus.
    0
  • Users Avatars Mini
    196906 pisze: 2002-11-07 15:25
    Gienek: Gdyby mieli pokazać biegnące sekundy to raklama trwałaby 2x więcej a co za tym idzie abonament za 1/1 kosztowałby 25pln nie 15. Wszak za te reklamy płacą abonenci.
    0
  • Users Avatars Mini
    Kan pisze: 2002-11-07 15:27
    196906**u nas istnieje prawo do reklamy porównawczej więc można bedąc twórcą reklam dla Idei pokazać symulację,a nie przecierać ścieżki do Sądów.
    0
  • Users Avatars Mini
    196906 pisze: 2002-11-07 15:29
    Kan: OK tylko niech nie oszukują ludzi. Idea też nie jest dziewicą jak wprowadzili GPRS to w reklamach byłi iż tylkio u nich jest tak nowoczesna usługa, na dodatek wprowadzili to dwa lata po innych operatorach.
    0
  • Users Avatars Mini
    196906 pisze: 2002-11-07 15:31
    Kan: Porównawcza tak tylko stwierdzenie iż nikt więcej tego nie ma to już kłamsto a nie porównanie.
    0
  • Users Avatars Mini
    torre pisze: 2002-11-07 15:36
    idea mam rację, a skierowanie pisma najpierw do ery to bardzo przyzwoite zagranie. era nie raczyła odpowiedzieć więc niech się tym zajmuje KRRiT.
    0
  • Users Avatars Mini
    krisss pisze: 2002-11-07 15:37
    196906: Skoro pracujesz w reklamie to chyba zdajesz sobie sprawę że zmiana kampanii reklamowej oraz wykup czasu antenowego to nie jest rzecz do załatwienia na JUŻ. Pamiętajmy że Idea wprowadziła swoją ofertę kilka dni temu. Owszem, mozna zdjąć całkowicie spoty z emisji tyle tylko, że wiąże się to ze stratami dla operatora a na to nikt nie może sobie pozwolić...
    0
  • Users Avatars Mini
    alero pisze: 2002-11-07 15:40
    ...gdzie dwoch sie bije tam trzeci korzysta. Ten trzeci bedzie PLUS ;-) ...jak mozna wstrzymac reklamy skoro napewno sa oplacone z gory.. TVP i inni nie wstrzymie reklam ...bo idea tego chce, liczy sie kasa, a nie rozsadnosc. ...ja bym jeszcze dolal oliwy do ognia i wyemitowal reklame z plusa ze tylko Oni maja rozliczenie co jedna sekunde, ale byla by walka ;-) ...pozdr.
    0
  • Users Avatars Mini
    Bartek pisze: 2002-11-07 15:42
    A o reklamach radiowych zapomnieli??? Dalej w radiu słyszę, że "Tylko w sieci Era jest jednosekundowe naliczanie......"
    0
  • Users Avatars Mini
    GAGA pisze: 2002-11-07 15:44
    Tyle zachodu o nic. Niech IDEA wypuści swoja reklamę, ERA jak sie skończy czas wyemitowania reklam. A potem już będzie jak chcą. Chyba że IDEA chce wyciągnąć trochę kasy od ERY?
    0
  • Users Avatars Mini
    CiepliX pisze: 2002-11-07 15:47
    196906 - oszustwo i to jakie! Generalnie jak podpisujesz umowe to tez zazwyczaj jest skonstruowana zebys z niej jak najmniej pojął...martwisz sie pozniej jak wylaza "kwiatki".
    0
  • Users Avatars Mini
    Enickman pisze: 2002-11-07 15:51
    Ponad dwa lata Idea reklamowała swoje usługi pod hasłem - Najtańsza sieć. Większosc reklam operatorow komorkowych zawierało prawde ukryta np. Wspanialy telefon za grosze (po przyjsciu do POS-u okazywalo sie, ze owszem tak, ale tylko w najwyzszej taryfie), najtansze SMS-y (owszem ale tylko dla okreslonej grupy klientow). Moze warto zaczac sprzatac od swojego podworka. Przez dlugi czas to wlasnie PTK Centertel zaciekle walczac o odzyskanie rynku i wykladajac na to grube miliony dyktowal styl reklamowania sie w tej branzy. Styl, w ktorym na porzadku dziennym bylo wprowadzanie w blad klienta pokazujac mu jedynie specjalnie przygotowana pozlacana koncowke od rozgi. Moze warto dojrzec stos belek we wlasnym oku
    0
  • Users Avatars Mini
    Czak pisze: 2002-11-07 15:51
    bedzie wojna ...
    0
  • Users Avatars Mini
    Kan pisze: 2002-11-07 15:58
    Przypomina mi sie letnia batalia o roaming i spoty reklamowe,tam też było wiele różnych chwytów poniżej pasa,ale życie, a praktyka wyjeżdżających pokazała jak jest naprawdę.Ale nadal sądzę,że sądy to zły doradca,tym bardziej w naszym kraju,gdzie od wniosku do roztrzygnięcia mija parę lat i juz wtedy nikt nie wie o co chodziło w tym pozwie.
    0
  • Users Avatars Mini
    Enickman pisze: 2002-11-07 16:02
    TYLKO ERA ma swojej STALEJ ofercie naliczanie jednosekundowe; w sieci Idea naliczanie jednosekundowe wprowadzone jest jako promocja
    0
  • Users Avatars Mini
    sokolowiak pisze: 2002-11-07 16:07
    Jako abonent Plus GSM nie mam problemów z jednosekundowym naliczaniem opłat, bo ich nie mam, ale obserwuję wojenke między Erą i Ideą i stwierdzam obiektywnie, że ERA jest nieuczciwa. Gadacie różne rzeczy na Ideę, bo to córka TPSA, ale tym razem prawda leży po stronie Ideii. Pozdrawiam wszystkich bezstronnych. Pa Misiaki
    0
  • Users Avatars Mini
    Kan pisze: 2002-11-07 16:10
    A z drugiej strony patrząc to taki pozew,jest też swegorodzaju reklamą.Media omawiając sytuację jednak zwracają uwagę na dany produkt w tym wypadku na ofertę Idei.Więc praktycznie wszystko jest reklamą.Firma niech pokarze ofertę,a klient sam ją znajdzie bez pomocy sądów.
    0
  • Users Avatars Mini
    RAFALS pisze: 2002-11-07 16:12
    czyli jednak nie proszą tylko straszą i to poważnie, a się zawzieli ideowcy
    0
  • Users Avatars Mini
    maro pisze: 2002-11-07 16:21
    Idea wprowadzila 1-sekundowe naliczanie, ale chyba tylko dla swoich dyrektorow - bo jeszcze 4 listopada bylem w 3 pkt. sprzedazy i NIKT NIC nie potrafil powiedziec o nowych uslugach, nie mowiac juz o cenniku, czy aktywacji - wiec Era mowi prawde!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    misiaczek_28 pisze: 2002-11-07 17:00
    Ja już 2 wiedziałem co i jak oferta idei jest korzystniejsza bo obejmuje bezpłatne min
    0
  • Users Avatars Mini
    brozlofski pisze: 2002-11-07 17:31
    misiaczek_28: 1/1 w erze tez obejmuje bezplatne minuty..
    0
  • Users Avatars Mini
    Mungo pisze: 2002-11-07 20:19
    Ta Iwona Kossman to wogóle jest jakiś ewenenent... A jak ma do dyspozycji 10mln zł na reklame to niech da: "Era oszukuje". Przecież dziś w tv jest wolna amerykanka... Będą mogli jej pytonga laskać...
    0
  • Users Avatars Mini
    michalse pisze: 2002-11-07 23:03
    A Idea chyba zapomniala jak jeszcze rok temu wciskala ciemnote w reklamie o swoim zasiegu.Chwalili sie ze maja JUZ w swoim zasiegu 93% ludnosci w Polsce.Tylko tak naprawde liczy sie % pokrycia terytorium kraju!
    0
  • Users Avatars Mini
    x-ray pisze: 2002-11-07 23:38
    Idea twierdziła,że przestaje być konkurencyjna i wprowadziła na gwałtu rety wlasne naliczai 1-kundowe,ale niestety ani nie ma o tym śladu na oficjanej stronie idei,ani se nie zdążyli reklamy nakręcić i się rzucają jak żyd po pustym sklepie że era w reklamie kłamie i prawdopodobnie tylko o to im chodzilo jak sie zebrali i wymyślili że my też wprowadzamy co era
    0
  • Users Avatars Mini
    nataniel pisze: 2002-11-08 01:31
    bo to pierwszy raz opy przetezymują reklame! ja jako pracownik posu wiedzialem ze reklama z naliczaniem co do sekundy bedzie nadawana do końca listopada bo jest opłacona z góry jeszcze zanim idea pomyslala o 1/1 wiec niech sie odp...!druga kwestia to fakt ze wszystko jest juz opłacone z góry i nikt sie z tego nie wycofa ; tv zyje z reklam a jezeli sad nakaze wycofanie reklamy to beda musieli zwrócic erze kase za nie wywiazanie sie z umowy!wracajac jeszcze do pierwszego zdania to pamietam jak plus wprowadzal bodajze erica t65 i nadrukowali katalogów ze ów tel. jest tylko u nich de facto byl i w erze i w idei juz od miesiaca a katalogi w posach szly w najlepsze! takze heja jest ale nie pierwszy raz (i nie drugi) to sie zdarza pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-11-08 02:00
    Maciej, kiedy ta reklama powstała i została wysłana do publikacji, była to "najprawdziwsza prawda" :) A poza tym, kultury trochę!
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-11-08 02:02
    Misiaczek, oferta idei jest DOKŁADNĄ kopią oferty ery
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-11-08 08:55
    Era zawsze wykorzystywala nieuczciwe zagrania, a wszelkie zmiany wiaza sie z kosztami z jej strony i tak powinno byc! Moze wreszcie raz idea zaskarzy era, bo na odwrot to jest prawie codzinnie!
    0
  • Users Avatars Mini
    Olo pisze: 2002-11-08 14:06
    Kogo interesuje na jaki okres czasu Era coś wykupiła, reklama jest ofertą w której albo sie mówi prawde albo kłamie, ten fakt akurat jest zero-jedynkowy. Jeżeli kłamie to podpada pod nieuczciwą konkurencję i tyle. graffi: właśnie kultury trochę w stosunku do potencjalnych abonentów warto wymagać od twojej Ery - nie kłamcie, a argumenty typu kopia oferty są śmieszne. Warunki ofertowe nie mogą zostać zastrzeżone i każda sieć może wdrożyć identyczne stawki w swojej ofercie jak Era, nie widze przeciwskazań. Zwyczajnie Panowie z Ery nie przewidzieli że tak szybko inny operator przedstawi odpowiedz. pozdrawiam wszystkich
    0
  • Users Avatars Mini
    ghostdog pisze: 2002-11-09 21:51
    POpieram idee chcieli polubownie,ale era ich olala no to teraz maja lipe albo i nie ,ale slusznie zadzialala.I niektore posty sa smiesz poprostu zalosne 1
    0
  • Users Avatars Mini
    christopher pisze: 2002-11-10 22:08
    Kan*** zwykle zgadzam się z Twoimi uwagami, ale nie tym razem. Idea chciała polubownie, dalej KŁAMLIWE reklamy więc trzeba do tego sporu arbitra.
    0
  • Users Avatars Mini
    christopher pisze: 2002-11-10 22:10
    196906 *** to ich prywatna tragedia że wykupili czas antenowy i stracą kasę
    0
  • Users Avatars Mini
    christopher pisze: 2002-11-10 22:12
    graffi *** i na odwrót, a 4 SMSy za minutę? co z tego że kopia, ale oferta jest
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: