Counterpoint podał, że sprzedaż smartfonów w Chinach w 2 kwartale 2023 roku spadła o 4% rok do roku.
Był to najniższy poziom sprzedaży w drugim kwartale od 2014 r.
Wśród producentów OEM, vivo odzyskało pozycję lidera z 17,7% udziałem w rynku.
OPPO (w tym OnePlus) i Apple zremisowały w drugim kwartale, zdobywając po 17,2% tortu.
Apple, Huawei i realme zdołały osiągnąć dodatni wzrost rok do roku. Sprzedaż smartfonów Huawei wzrosła o 58% rok do roku dzięki większemu portfolio produktów.
Sprzedaż Apple wzrosła o 7% rok do roku, ponieważ pozycja amerykańskiego potentata w segmencie premium pozostała niezagrożona.
W związku z rozczarowującymi wynikami w pierwszej połowie 2023 r., firma analityczna obniżyła swoją prognozę na 2023 r. dla chińskiego rynku smartfonów - z płaskiego wzrostu do niskiego jednocyfrowego spadku rok do roku.
Canalys podaje, że spadek w Chinach był większy i wynosił 5%. Sprzedaż osiągnęła poziom 64,3 mln sztuk sprzedanych smartfonów w II kw.
Średnia cena sprzedaży smartfonów przekroczyła w ubiegłym roku 450 USD i oczekuje się, że będzie rosnąć w nadchodzących kwartałach. Niedawno wprowadzone na rynek składane telefony, takie jak HONOR Magic V2, vivo X Fold2 i Huawei Mate X3, wzbudziły znaczne zainteresowanie konsumentów.