Strategy Analytics podało dane dotyczące sprzedaży smartfonów w Chinach w II kw. 2016 r. Sprzedaż w tym kraju urosła rok do roku o 4% i osiągnęła poziom 109 mln sztuk. Liderem rynku jest Huawei, który ma 18% udziałów.Chiny stanowią obecnie prawie 1/3 światowego rynku smartfonów (340 mln urządzeń). Drugim graczem na chińskim rynku jest OPPO, którego udział urósł do 14%. Trzecią pozycję zajmuje marka Vivo z udziałem na poziomie 12%. Podobne ilości sprzedaje Xiaomi.
China Smartphone Vendor Shipments (Millions of Units) |
Q2 '15 |
Q2'16 |
Huawei |
16.6 |
19.1 |
OPPO |
7.3 |
15.2 |
Vivo |
7.8 |
13.0 |
Xiaomi |
19.5 |
12.8 |
Apple |
9.7 |
7.3 |
Others |
44.2 |
41.6 |
Total |
105.1 |
109.0 |
China Smartphone Vendor Marketshare (%) |
Q2 '15 |
Q2 '16 |
Huawei |
15.8% |
17.5% |
OPPO |
6.9% |
13.9% |
Vivo |
7.4% |
11.9% |
Xiaomi |
18.6% |
11.7% |
Apple |
9.2% |
6.7% |
Others |
42.1% |
38.2% |
Total |
100.0% |
100.0% |
|
|
|
Total Growth: Year-over-Year (%) |
3.0% |
3.7% |