Google i Kantar przygotowali 5 raport z cyklu Kantar BrandZ Top 50 Chinese Global Brand Builders. Raport analizuje pozycję chińskich marek na wybranych rynkach rozwiniętych (USA, Wielka Brytania, Francja, Niemcy, Hiszpania, Australia oraz Japonia) i rozwijających się (Indie, Indonezja, Brazylia i Meksyk).
Według Kantar BrandZ Top 50 Chinese Global Brand Builders 2021 najmocniejszą chińską marką jest Alibaba. Drugą pozycję zajmuje ByteDance, czyli właściciel marki Tik Tok. Trzecia pozycja to Huawei (do tej pory numer 1). Na 4 pozycji jest Xiaomi (awans o 1 pozycję). Piąta pozycja ze spadkiem z 2 to Lenovo. Bardzo duży awans zanotowała marka OPPO – jest na 6 pozycji (rok wcześniej była na 12).
OnePlus jest numerem 9, vivo numerem 10. Na 28 pozycji jest HONOR.