Cisco Systems Poland zorganizowało drugą już edycję konferencji i wystawy nowoczesnych rozwiązań komunikacyjnych – Cisco Expo 2003. Tematem wiodącym konferencji było wykorzystanie pełnych możliwości nowoczesnych metod komunikacji do zwiększenia konkurencyjności firm. Podczas dwóch dni konferencji w niemal 70 prezentacjach poświęconych zagadnieniom technicznym, biznesowym oraz opisom wdrożeń uczestniczyło ponad 900 uczestników reprezentujących największych użytkowników rozwiązań informatycznych w Polsce, operatorów telekomunikacyjnych oraz średniej wielkości przedsiębiorstwa. Podczas sesji otwierającej pierwszy dzień konferencji Cisco Systems i Telekomunikacja Polska SA podpisały list intencyjny dotyczący wspólnego definiowania, tworzenia i wdrażania zaawansowanych usług telekomunikacyjnych dla przedsiębiorstw.
„Sieci komputerowe coraz powszechniej kształtują sposób funkcjonowania przedsiębiorstw, agend rządowych i samorządowych oraz innych organizacji. Internet stał się medium o takim znaczeniu cywilizacyjnym, jak czysta woda czy energia elektryczna. Przystąpienie Polski do Unii Europejskiej znacznie zaostrzy konkurencję, na jaką wystawione są polskie firmy zarówno na rynku krajowym, jak i rynkach międzynarodowych. Dlatego wykorzystanie sieci informatycznych do przyspieszenia obiegu informacji, wzrostu wydajności pracy oraz konkurencyjności przedsiębiorstw jest dla nich kwestią o fundamentalnym znaczeniu” – powiedział Dariusz Chwiejczak, dyrektor generalny Cisco Systems Poland. „Wykorzystując nowoczesne rozwiązania internetowe Cisco oszczędza rocznie ponad 2 mld dolarów, które przeznaczamy na finansowanie naszej podstawowej działalności. Jest to kierunek, którym podążają zarówno nowoczesne firmy, jak i rządy”.
Na Cisco Expo 2003 złożyło się kilka grup tematycznych seminariów. Specjaliści z Cisco Systems Poland oraz zaproszeni eksperci spoza Polski poprowadzili prezentacje biznesowe (branżowe i ogólne) oraz techniczne. Partnerzy przedstawili rozwiązania współpracujące z technologiami dostarczanymi przez Cisco Systems oraz – wraz z klientami – omówili przykłady najciekawszych wdrożeń – takich, jak jedna z największych w Europie sieci telefonii IP w polskiej Straży Granicznej czy pierwsza w Polsce miejska sieć internetowa e-Wro z szerokopasmowym dostępem przez Ethernet. Wśród tematów poruszanych na konferencji największą popularnością cieszyły się zagadnienia związane z bezpieczeństwem sieci, telefonią IP, rozwiązaniom mobilnym oraz narzędziom do inteligentnego dostarczania treści multimedialnych.
Uczestnicy, którzy przybyli na konferencję z komputerami przenośnymi mogą skorzystać z dostępu do Internetu za pośrednictwem sieci WiFi zbudowanej przez Centertel w oparciu o rozwiązania Cisco Aironet. Zorganizowano również kawiarenkę internetową.
Konferencji towarzyszy wystawa rozwiązań komunikacyjnych i teleinformatycznych Cisco Systems oraz sponsorów i partnerów konferencji. Można m.in. zobaczyć pierwszą w Polsce demonstrację sieci pamięci masowych korzystających z protokołu IP (SAN, iSCSI, FCIP) przygotowaną wspólnie przez Cisco Systems i Hewlett-Packard, zarządzaną przez operatora modelową sieć dla małej firmy z bezpiecznym dostępem do Internetu (Cisco), telefonię IP (NextiraOne), rozwiązania do e-learningu (Solidex, Betacom), pakiety bezpieczeństwa internetowego, wideokonferencje (TP), usługi bezprzewodowe "Idea dla firm" (TP / Centertel), itp.
Partnerami i sponsorami Cisco Expo są: Telekomunikacja Polska (platynowy partner), SOLIDEX (złoty sponsor) oraz Hewlett-Packard, NextiraOne i Ster-Projekt (srebrni sponsorzy). Patronami medialnymi Cisco Expo 2003 są: Computerworld, Networld, Puls Biznesu oraz Radio PiN 102FM.