Telekomunikacja Polska zamierza optymalizować lokalizację Telepunktów w oparciu o analizy mikromarketingowe Claritas Polska.
Projekt analityczny prowadzony przez Claritas Polska dla TP ma na celu wzrost efektywności zarządzania siecią nowopowstających placówek sprzedaży, właściwą lokalizację nowych punktów oraz ocenę wpływu konkurencyjnych placówek. "Claritas otrzymał również zadanie opracowania prognozy optymalnej ilości punktów sprzedaży TP. - opowiada Piotr Kotowicz z TP - w ramach realizacji tego projektu analitycy określą profil mieszkańców obszarów oddziaływania Telepunktów, tak abyśmy mogli w pełni dostosować naszą oferty do potrzeb obecnych i potencjalnych klientów".
Analiza została przeprowadzona na poziomie miast oraz miast i ich okolic. Potencjał rynku lokalnego został określony w oparciu o czynniki takie jak liczba i koncentracja ludności na danym obszarze, profil ludności z uwzględnieniem charakterystyki demograficznej, sytuacji na rynku pracy oraz korzystania z usług tele-informatycznych oraz infrastrukturę handlową - obecność oraz liczbę centrów handlowych.