Polska Telefonia Komórkowa Centertel poinformowała o dynamicznym rozwoju sieci Idea, której liczba abonentów przekroczyła już 2.000.000. Uruchomiona 1.03.2000 r. dwuzakresowa sieć Idea uzyskała w czerwcu ub. r. 1.000.000 abonentów, aby w ciągu 10 miesięcy podwoić liczbę swych klientów. Najszybciej rozwijająca się sieć GSM w Polsce jest liderem we wdrażaniu nowych usług na polskim rynku telefonii przenośnej opartych o najnowsze technologie (2,5G, 3G). Z okazji 2 mln abonentów w sieci Idea przygotowano specjalna promocję pod hasłem: "Mowa jest srebrem, a telefon za 2 zł!", na mocy której można zakupić (w dniach 26.04-20.05.2001 r.) telefon komórkowy wraz z aktywacją w sieci Idea w cenie 2 zł (netto)! Dostępne w tej promocji telefony to: Nokia 3310, Siemens C35i, Siemens M35i, Siemens M35i (także wersja limitowana w barwach Zepter-Idea Śląsk Wrocław). Przedstawiciele PTK Centertel wręczyli "dwumilionowemu" abonentowi Idei telefon komórkowy (Nokia 6210). Został nim pan Przemysław Kucharski z Warszawy, lat 34, na co dzień pracujący w PLL LOT jako mechanik lotniczy. "Cieszę, się że osiągnięcie liczby 2.000.000 abonentów Idei dokonało się już w ciągu roku od uruchomienia dwuzakresowej sieci (1.03.2000 r.) i niespełna po 10-ciu miesiącach liczba ta uległa podwojeniu" - powiedział Marek Józefiak, prezes Zarządu, dyrektor generalny PTK Centertel - "To właśnie dzięki entuzjazmowi abonentów odnosimy kolejne sukcesy, a telefon komórkowy stał się niezmiernie popularny w naszym kraju, obecnie będąc nieodzownym narzędziem codziennej pracy i rozrywki." Najliczniejszą grupą klientów sieci Idea są młodzi mężczyźni w wieku 18-35 lat i dochodzie mieszczącym się w granicach średniej krajowej. Abonenci sieci Idea są w większości mieszkańcami dużych miast. Jest to efekt oferty DCS 1800, która była dostępna wyłącznie w dużych aglomeracjach miejskich. Najliczniejszą grupa użytkowników telefonów komórkowych to osoby legitymujące się wykształceniem średnim, jednakże stan ten zmienia się to na korzyść grupy z wyższym wykształceniem. Sieć Idea rozwija się w iście rekordowym tempie, gdyż obecnie jest dostępna już dla 97% Polaków. Nowe oferty dwuzakresowej Idei (POP, Idea Optima, Meritum) oraz najnowsze (WAP Idea, Idea.Net, GPRS, WAP Makler, Globalstar, 'Co druga minuta gratis', Program Profit) zostały tak dobrze przyjęte przez rynek, iż w ciągu tylko 10 miesięcy nastąpiło podwojenie liczby abonentów. O sukcesie Idei zdecydowała szybka rozbudowa sieci, wdrażanie nowych usług oraz poprawa jakości obsługi klientów. Obecnie Idea posiada blisko 24% udział w rynku telefonii komórkowej w Polsce i w roku ubiegłym nastąpiło prawie 50% wzrost całkowitych przychodów które wyniosły 1.582,1 mln zł. "Wszystko co robimy, czynimy z myślą o naszych klientach i ich zadowoleniu z korzystania z naszych sieci" - mówi Tomasz Rochowicz, dyrektor marketingu PTK Centertel - "Tylko w tym roku wzbogaciliśmy naszą ofertę o satelitarny roaming Globalstar (dający naszym abonentom zasięg także poza sieciami GSM), nową usługę 'Co druga minuta gratis' premiująca osoby dużo rozmawiające w naszej sieci oraz Pakiety SMS (najtańsze SMSy na rynku - tylko 0,15 zł/szt.). W bieżącym roku nadal będziemy wprowadzać nowości do Programu Idea Profit (pozwalającemu jego uczestnikom korzystać z wielu atrakcyjnych zniżek i możliwości zakupów bezgotówkowych), wzbogacać usługi SMS (np. serwisy serwisy informacyjne) czy wreszcie rozwijać usługi oparte o ideę Mobilnego Internetu (W@P Idea, Idea.Net, GPRS) - umożliwiające wygodne korzystanie przez telefon komórkowy Idei z zasobów światowej sieci. Już teraz ok. 30% naszych klientów posiada telefony z przeglądarką WAP i jesteśmy zdecydowanym liderem także nowych usług m-commerce (np. WBK24WAP, WAP Makler)." W 2001 r. PTK Centertel, operator sieci Idea, zakłada realizację następujących celów: dynamiczną rozbudowę bazy abonentów, dalsze umacnianie marki Idea, świadczenie w pełni zintegrowanej oferty usług dla wszystkich segmentów klientów obejmujących: usługi głosowe, zawansowane usługi dodane, usługi szybkiej transmisji danych (w szczególności usługi m-commerce), wdrażanie innowacyjnych rozwiązań wokół usług transmisji danych oraz dalsze podniesienie jakości obsługi klienta. Idea zamierza skoncentrować się także na nowych obszarach rozwiązań biznesowych m-commerce w zakresie: -
różnorodności i ewolucyjności wykorzystywanych technologii (WAP, GPRS, UMTS) -
szybkości, kompleksowości oraz innowacyjności wdrażenia nowych produktów -
nowym partnerstwom strategicznym w nowych sektorach działalności -
wykorzystywania synergii w Grupie Telekomunikacji Polskiej S.A. i France Telecom PTK Centertel zamierza zwiększać swoją wartość dzięki dalszym zmianom w sektorze telekomunikacyjnym wynikających z : dalszego przenikania się rynków i technologii: informatycznych (Internet), telekomunikacyjnych (stacjonarnych i komórkowych), medialnych (telefonia kablowa i satelitarna) oraz rosnących wymagań klientów co do jakości szybkości ilości przesyłanych danych i zmiany modelu działania operatora komórkowego w kierunku dostarczaniu kompleksowych rozwiązań dostosowanych do indywidualnych potrzeb (tailor made). Operator będzie pracował także nad opracowywanie nowych masowych i biznesowych rozwiązań pod kątem UMTS w zakresie: wzrostu szybkości przesyłania danych, wzrostu funkcjonalności usług 2G-2,5G-3G), nowych możliwościach budowy rozwiązań biznesowych z wykorzystaniem mobilnych technologii informatyczno-telekomunikacyjnych), dalszej konwergencji sektorów. |