Co dzień 2.000.000 nowych Idei! - komunikat

Newsy
Żródło: Idea
Opinie: 9

Polska Telefonia Komórkowa Centertel poinformowała  o dynamicznym rozwoju sieci Idea, której liczba abonentów przekroczyła już 2.000.000. Uruchomiona 1.03.2000 r. dwuzakresowa sieć Idea uzyskała w czerwcu ub. r. 1.000.000 abonentów, aby w ciągu 10 miesięcy podwoić liczbę swych klientów. Najszybciej rozwijająca się sieć GSM w Polsce jest liderem we wdrażaniu nowych usług na polskim rynku telefonii przenośnej  opartych o najnowsze technologie (2,5G, 3G).

Z okazji 2 mln abonentów w sieci Idea przygotowano specjalna promocję pod hasłem: "Mowa jest srebrem, a telefon za 2 zł!", na mocy której można zakupić (w dniach 26.04-20.05.2001 r.) telefon komórkowy wraz z aktywacją w sieci Idea w cenie 2 zł (netto)! Dostępne w tej promocji telefony to: Nokia 3310, Siemens C35i, Siemens M35i, Siemens M35i (także wersja limitowana w barwach Zepter-Idea Śląsk Wrocław).

Przedstawiciele PTK Centertel wręczyli "dwumilionowemu" abonentowi Idei telefon komórkowy (Nokia 6210). Został nim pan Przemysław Kucharski z Warszawy, lat 34, na co dzień pracujący w PLL LOT jako mechanik lotniczy.

"Cieszę, się że osiągnięcie liczby 2.000.000 abonentów Idei dokonało się już w ciągu roku od uruchomienia dwuzakresowej sieci (1.03.2000 r.) i niespełna po 10-ciu miesiącach liczba ta uległa podwojeniu" - powiedział Marek Józefiak, prezes Zarządu, dyrektor generalny PTK Centertel - "To właśnie dzięki entuzjazmowi abonentów odnosimy kolejne sukcesy, a telefon komórkowy stał się niezmiernie popularny w naszym kraju, obecnie będąc nieodzownym narzędziem codziennej pracy i rozrywki."

Najliczniejszą grupą klientów sieci Idea są młodzi mężczyźni w wieku 18-35 lat i dochodzie mieszczącym się w granicach średniej krajowej. Abonenci sieci Idea są w większości mieszkańcami dużych miast. Jest to efekt oferty DCS 1800, która była dostępna wyłącznie w dużych aglomeracjach miejskich. Najliczniejszą grupa użytkowników telefonów komórkowych to osoby legitymujące się wykształceniem średnim, jednakże stan ten zmienia się to na korzyść grupy z wyższym wykształceniem.

Sieć Idea rozwija się w iście rekordowym tempie, gdyż obecnie jest dostępna już dla 97% Polaków. Nowe oferty dwuzakresowej Idei (POP, Idea Optima, Meritum) oraz najnowsze (WAP Idea, Idea.Net, GPRS, WAP Makler, Globalstar, 'Co druga minuta gratis', Program Profit) zostały tak dobrze przyjęte przez rynek, iż w ciągu tylko 10 miesięcy nastąpiło podwojenie liczby abonentów. O sukcesie Idei zdecydowała szybka rozbudowa sieci, wdrażanie nowych usług oraz poprawa jakości obsługi klientów. Obecnie Idea posiada blisko 24% udział w rynku telefonii komórkowej w Polsce i w roku ubiegłym nastąpiło prawie 50% wzrost całkowitych przychodów które wyniosły 1.582,1 mln zł.

"Wszystko co robimy, czynimy z myślą o naszych klientach i ich zadowoleniu z korzystania z naszych sieci" - mówi Tomasz Rochowicz, dyrektor marketingu PTK Centertel - "Tylko w tym roku wzbogaciliśmy naszą ofertę o satelitarny roaming Globalstar (dający naszym abonentom zasięg także poza sieciami GSM), nową usługę 'Co druga minuta gratis' premiująca osoby dużo rozmawiające w naszej sieci oraz Pakiety SMS (najtańsze SMSy na rynku - tylko 0,15 zł/szt.). W bieżącym roku nadal będziemy wprowadzać nowości do  Programu Idea Profit (pozwalającemu jego uczestnikom korzystać z wielu atrakcyjnych zniżek i możliwości zakupów bezgotówkowych), wzbogacać usługi SMS (np. serwisy serwisy informacyjne) czy wreszcie rozwijać usługi oparte o ideę Mobilnego Internetu (W@P Idea, Idea.Net, GPRS) - umożliwiające wygodne korzystanie przez telefon komórkowy Idei z zasobów światowej sieci. Już teraz ok. 30% naszych klientów posiada telefony z przeglądarką WAP i jesteśmy zdecydowanym liderem także nowych usług m-commerce (np. WBK24WAP, WAP Makler)."

W 2001 r. PTK Centertel, operator sieci Idea, zakłada realizację następujących celów: dynamiczną rozbudowę bazy abonentów, dalsze umacnianie marki Idea, świadczenie w pełni zintegrowanej oferty usług dla wszystkich segmentów klientów obejmujących: usługi głosowe, zawansowane usługi dodane, usługi szybkiej transmisji danych (w szczególności usługi m-commerce), wdrażanie innowacyjnych rozwiązań wokół usług transmisji danych
oraz dalsze podniesienie jakości obsługi klienta.

Idea zamierza skoncentrować się także na nowych obszarach rozwiązań biznesowych m-commerce w zakresie:

  • różnorodności i ewolucyjności wykorzystywanych technologii (WAP, GPRS, UMTS)

  • szybkości, kompleksowości oraz innowacyjności wdrażenia nowych produktów

  • nowym partnerstwom strategicznym w nowych sektorach działalności

  • wykorzystywania synergii w Grupie Telekomunikacji Polskiej S.A. i France Telecom

PTK Centertel zamierza zwiększać swoją wartość dzięki dalszym zmianom w sektorze telekomunikacyjnym wynikających z : dalszego przenikania się rynków i technologii: informatycznych (Internet), telekomunikacyjnych (stacjonarnych i komórkowych), medialnych (telefonia kablowa i satelitarna) oraz rosnących wymagań klientów co do jakości szybkości ilości przesyłanych danych i zmiany modelu działania operatora komórkowego w kierunku dostarczaniu kompleksowych rozwiązań dostosowanych do indywidualnych potrzeb (tailor made).
Operator będzie pracował także nad opracowywanie nowych masowych i biznesowych rozwiązań pod kątem UMTS w zakresie: wzrostu szybkości przesyłania danych,  wzrostu funkcjonalności usług 2G-2,5G-3G), nowych możliwościach budowy rozwiązań biznesowych z wykorzystaniem mobilnych technologii informatyczno-telekomunikacyjnych), dalszej konwergencji sektorów.

Opinie:

Opinie archiwalne (9):

Komentuj

Komentarze / 9

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    Arkadiusz Zawisza pisze: 2001-04-27 14:44
    Propaganda... propaganda... Najbardziej smiesza mnie idiotyczne hasla reklamowe, ktore nie znacza nic. Nalezy pogratulowac marketingowcom bezplodnosci. Jak to brzmi: "Mowa jest srebrem, a telefon za 2 zł!". Niech ktos wytlumaczy mi sens tego stwierdzenia!!! Rownie bez senu jest haslo: "Mitsubishi Trium Aria jest srebrne a milczenie zlotem". Proponuje uzywac ich zamiennie. Nikomu nie zrobi to roznicy... No to do widzenia, do zobaczenia, do d.u_py.
    0
  • Users Avatars Mini
    Jacek C. pisze: 2001-04-27 15:35
    "Najszybciej rozwijająca się sieć GSM w Polsce jest liderem we wdrażaniu nowych usług na polskim rynku telefonii przenośnej opartych o najnowsze technologie (2,5G, 3G)." Ciekawe..., niech oni w końcu wdrożą SMS-y z internetu !
    0
  • Users Avatars Mini
    shado pisze: 2001-04-27 15:58
    takkkkkkkkkk dobro abonentow - i dlatego im sie nie chcialo d... ruszyc i napraic awarii w swieta i jeszcze dlugo po.
    0
  • Users Avatars Mini
    Wujek Tom pisze: 2001-04-27 16:44
    Dla laików te wszystkie wyszczególnione osiągnięcia mogą się wydawać czymś rewelacyjnym ale jak ktoś sie interesuje GSM to wie że jest to tylko chwyt reklamowy i dla przeciętnego Kowalskiego nie ma zastosowania.Brawa dla ludzi od marketingu-potrafią ludziom mydlić oczy więc dla nie wtajemniczonych podajmy kilka zupełnie innych faktów: -bardzo kiepski zasięg szczególnie poza miastami -telefony GPRS miały być w grudniu :(( ,nie zmienili choć mieli to zrobić cennika za korzystanie z GPRS -sms o bezpłatnych minutach dochodzą jak im sie chce(za min,za godz,za dzień) -najgorsza w sieci bramka sms -mały wybór telefonów na promocji -najgorsza taryfikacja(co 60 sek) -do niedawna pobieranie opłaty za zastrzeżenie danych i niewyświetlanie numeru(SKANDAL!!)- działania niezgodne z ustawą i żadnych przeprosin, -jedna stawka przez całą dobę itd. itp.Jak ktoś chce to może dopisać swoje.Chciałbym zaznaczyć że nie jest to antyreklama tylko spostrzeżenia z 8 miesięcy korzystania z tej "IDEAlnej" sieci.Pozdrawiam!
    0
  • Users Avatars Mini
    kobza pisze: 2001-04-27 17:26
    niech sobie złodzieje odliczą mnie od liczby abonentów.kończy mi się umowa i napewno jej nie przedłużę.idę do +
    0
  • Users Avatars Mini
    alex pisze: 2001-04-28 02:06
    Do "WUJEK TOM": Czy to oznacza, że dla Ciebie jedna stawka przez całą dobę jest rzeczą negatywną?! Może ty wydzwaniasz do ludzi o pierwszej w nocy, ale ja dzwonię raczej w godzinach szczytu i gdyby te rozmowy miały być droższe to dziękuje uprzejmie! Miałem ERĘ... Mam IDEĘ... i będę ją miał długo... choćby dlatrgo, że mogę sobie wymienić telefon w IDEI podpisując aneks jedynie na 1,5 roku, a nie jak w erze na kolejne 2 lata! Sms sa najtansze! A Plus to badziewie... no moze poza LOGO/DzwonkiPlus... ale teraz mozna sobie wszystko sciagac z Portalu Tenbit.pl (w dziale komorkowym...oczywiscie placac, za kazdym razem 1PLN+VAT). Słyszałem ludzi, którzy narzekają na zasięg IDEI. Dzisiaj byłem w Małopolsce i za Bochnią postanowiłem pobawić się telefonem i sprawdzić, jakie sieci są na tamtym terenie... Była IDEA i ERA... Jakoś Plusa za cholerę nie mogła moja 3310 złapać, mimo iż próbowałem kilka razy!
    0
  • Users Avatars Mini
    Wujek Tom pisze: 2001-04-28 05:36
    Do "Alex"Dla mnie jedna stawka nie jest rzeczą negatywna jest to delikatnie mówiąc mało komfortowe bo jednak nie zawsze człowiek dzwoni w godzinach szczytu a serce sie kraje patrząc póżniej na rachunek.Telefon nie służy wyłącznie do załatwiania interesów ale także do czysto ludzkich celów czyli rozmowy ze znajomymi!!A co do dzwonków i logo to jest wiele innych stron z których sie to ściągga za FREE chyba że lubisz wydawać pieniądze.Co do wymiany telefonu 1,5 czy 2 lata przy takich cyrografach to nieduża różnica a to słowo "jedynie 1,5 roku" to chyba przez przypadek tam wstawiłeś.A zasieg to sobie sprawdż odjeżdzając kilkanaście kilometrów z trasy to sam sie przekonasz co ci łapie!
    0
  • Users Avatars Mini
    Zygi pisze: 2001-04-28 21:28
    alex: zasiegu sie nie sprawdza na n3310. To gowno, tel dla szpanerow (czyli dla ciebie :PPPPPP). Zasieg sobie porownuj z antena na dachu albo n5110 albo jakims erykiem. A co do plaskich taryf - sa oplacalne dla ludzi, ktorzy bardzo duzo korzystaja z telefonu w ciagu godzin szczytu. Poza szczytem to strata pieniedzy!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Paweł pisze: 2001-04-28 23:52
    Dane: rozmowy: 160min/m-c, 60% do 18tej 30% do 1-2 numerow w godz. jak wyzej, Sms:ok 300/m-c.I jakie wyniki? Plus i Idea to ten sam koszt, idea nadrabia smsami, a plus taryfikacja. Era natomiast to 50zl wiecej, ale zabijaja ja sms za 50gr. Tak wiec pozostaje wybor miedzy pierwszymi dwoma. Mam idee, ale pojde do plusa dla dzialajacych bramek sms i obslugi posprzedaznej. Bo cholera bierze mnie z palantami (przepraszam) w Gdansku, ktorzy zawsze na dziendobry mowia, ze czegoc sie nie da zrobic. Daje sie pozniej, jak sie okazuje, ale w W-wie.
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: