Są reklamy telewizji cyfrowej w nowym standardzie

Newsy
Dodaj opinię
Opinie: 0
Wszyscy gotowi na DVB-T2? Startuje kampania Instytutu Łączności

Rusza przygotowana przez Instytut Łączności – PIB kampania społeczna, która ma informować o planowanym wprowadzeniu telewizji cyfrowej DVB-T2. Od 20 września widzowie kilku największych stacji telewizyjnych mogą zobaczyć dwa spoty informacyjne na temat nowego standardu naziemnej telewizji cyfrowej DVB-T2/HEVC.

To początek kampanii społecznej „Gotowi na DVB-T2?” realizowanej przez Instytut Łączności – Państwowy Instytut Badawczy we współpracy z nadawcami telewizyjnymi, Kancelarią Prezesa Rady Ministrów, Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Krajową Radą Radiofonii i Telewizji oraz Urzędem Komunikacji Elektronicznej.

Filmy będą się pojawiać na antenie TVP, Polsatu, TVN, TV Trwam, TV Puls i stacji Kino Polska. Kampania pomoże telewidzom przygotować się do zmiany standardu nadawania, która nastąpi w połowie 2022 roku.

Pierwszy spot kampanii skierowany jest do osób planujących zmianę odbiornika na nowy. Przypomina o sprawdzeniu, czy kupowany sprzęt będzie odbierał programy nadawane w DVB-T2/HEVC. Odbiór telewizji naziemnej w standardzie DVB-T2/HEVC będzie bowiem wymagać telewizora wyposażonego w odpowiednie funkcje.

Drugi z przygotowanych filmów skupia się na zaletach, jakie daje DVB-T2/HEVC. Nowy standard przyniesie widzom telewizji naziemnej większą ofertę programów, lepszą jakość obrazu i dźwięku oraz usługi telewizji hybrydowej.

W ramach kampanii ruszył serwis informacyjny gov.pl/cyfrowaTV, gdzie można znaleźć aktualności oraz teksty informacyjne i poradniki związane z DVB-T2/HEVC. Powstały także broszury i ulotki z podstawowymi informacjami na temat nowego standardu. Kampania będzie też wspierana regularnymi publikacjami w mediach społecznościowych Instytutu Łączności.

Zmiana będzie wprowadzana etapami wiosną 2022 roku. Nadajniki telewizyjne obsługujące poszczególne regiony kraju zostaną przełączone na DVB-T2/HEVC według ustalonego harmonogramu:

  • 28 marca 2022 roku - w województwach lubuskim i dolnośląskim,
  • 25 kwietnia 2022 roku - w województwach zachodniopomorskim, pomorskim, wielkopolskim i kujawsko-pomorskim,
  • 23 maja 2022 roku - w województwach łódzkim, opolskim, świętokrzyskim, śląskim, małopolskim, i podkarpackim,
  • 27 czerwca 2022 roku - w województwach warmińsko-mazurskim, podlaskim, mazowieckim, lubelskim.

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: