ComArch przedstawił w Londynie swój billing dla sieci WLAN. ComArch TYTAN for Wireless LAN jest wynikiem doświadczenia ComArch w tworzeniu systemów billingowych i długoterminowej współpracy technologicznej z firmą Intel. Aplikacja umożliwia dostawcom tej technologii rozliczanie się z klientami w czasie rzeczywistym w systemach prepaid i postpaid, rozliczenia międzyoperatorskie, a także zarządzanie treścią. Rozwiązanie prezentowane jest na trwających obecnie targach Billing Systems 2003 w Londynie. ComArch jest jedyną polska firmą na tej imprezie.
Rozwiązanie składa się z trzech podstawowych modułów funkcjonalnych: TYTAN 3ARTS, TYTAN Mobile Portal, a także TYTAN Revenue Sharing. Technologicznie wspierane jest ono przez firmę Intel, która staje się światowym liderem w wykorzystywaniu technologii bezprzewodowych WLAN. Aplikacja może zostać wdrożona u klienta, a także może zostać udostępniona w modelu outsourcingowym.
TYTAN 3ARTS umożliwia operatorowi rozliczanie usług WLAN w tradycyjny sposób, a także poprzez sprzedaż kart prepaid. System zawiera specjalistyczne moduły służące do zarządzania kartami telefonicznymi i kontami użytkowników systemów prepaid. Umożliwia również natychmiastową autoryzację i rozliczanie użytkowników.
TYTAN Mobile Portal ułatwia dostarczanie treści dostosowanej do potrzeb użytkownika, a także tworzenie personalizowanych stron, które umożliwiają zarządzanie treścią. To w połączeniu z funkcjonalnością elektronicznego portfela (mWallet) daje możliwości szybkiego dostarczania nowych usług i rozliczania ich poprzez system mikropłatności czy poprzez system pay-per-view. Zawartość zawsze dostosowana jest do urządzenia, z jakiego korzysta użytkownik (wyświetlacze na PDA, na telefonach komórkowych). Zastosowany system mWallet może być zasilany środkami z karty kredytowej lub z kart telefonicznych.
Ostatnim systemem jest TYTAN Revenue Sharing służący do rozliczania partnerów biorących udział w dostarczaniu zawartości i usług klientowi końcowemu. Umożliwia on rozliczanie nawet bardzo skomplikowanych usług i pozwala na budowanie rozległych scenariuszy rozliczeniowych. W ramach tego systemu każda firma biorąca udział w dostarczaniu usługi otrzymuje dostęp do własnego konta rozliczeniowego, w którym znajdują się między innymi połączenia poprzez WLAN. System generuje także różnorodne raporty.
Christophe Debou, Członek Zarządu ComArch odpowiedzialny za sprzedaż zagraniczną: "Technologia WLAN dostarcza nowych możliwości działania dla operatorów telefonii stacjonarnej, telefonii komórkowej, dla dostawców internetu oraz dla tych firm, które chcą dostarczać swoich usług niezależnie od tego, z jakiego urządzenia korzysta końcowy użytkownik. Kwestie techniczne wokół WLAN są bardzo podobne do tych spotykanych w telefonii komórkowej: zarządzanie treścią, bezpieczeństwo, możliwości roamingu, umowy międzyoperatorskie czy rozliczanie usług. Doświadczenie ComArch w dostarczaniu produktów dla telefonii komórkowej pozwoliło nam na stworzenie innowacyjnej aplikacji, która odpowiada na wszystkie wyzwania, które niesie ta technologia".