ComputerLand sprzeda TP część systemu paszportyzacji

Newsy
Żródło: Computerland
Opinie: 22

ComputerLand podpisał z Telekomunikacją Polską umowę, której przedmiotem jest sprzedaż TP systemów PairView wraz z oprogramowaniem umożliwiającym utrzymanie aktualności Bazy Danych Krajowego Systemu Paszportyzacji w Regionie centralnym Pionu Sieci Telekomunikacji Polskiej. Umowa będzie realizowana etapami do końca stycznia 2006 roku. Wartość umowy to 15,5 mln zł.

Opinie:

Opinie archiwalne (22):

Komentuj

Komentarze / 22

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    pedros77 pisze: 2004-10-13 20:42
    Paszportyzacji - czy to ma cos wspólnego z pasztetem i szprotami? :P
    0
  • Users Avatars Mini
    hubi pisze: 2004-10-13 20:42
    tak napewno!!
    0
  • Users Avatars Mini
    jargrab pisze: 2004-10-13 22:01
    eeeee......można jaśniej....??:|
    0
  • Users Avatars Mini
    Maras pisze: 2004-10-13 22:33
    a co z projektem PKP (Projekt Konsolidacji Paszportyzacji) realizowanym od kilku lat za grubą kasę przez COMPUTERLAND w TP ??? przecież to było jedno wielkie fiasko i totalna porażka - to co opracował CL nie nadawało się do użycia. Teraz drugi raz chcą wyciągnąć kasę za to samo???
    0
  • Users Avatars Mini
    Musli pisze: 2004-10-14 00:06
    Heh, zrobili by w koncu opis Motoroli C975, bo news o niej pojawil sie juz dawno temu, a w dziale telefony, jak jej nie bylo tak jej dalej niema, a juz niedlugo premiera :D
    0
  • Users Avatars Mini
    klops pisze: 2004-10-14 03:03
    *Maras: Ty tam jeszcze pracujesz ze Cie to tak boli? tepsa to teraz prywatna f-ma i jak francuzi chc bulic to niech bula. a jesli chodzi Ci o to ze to f-ma w .pl i szkoda ludzi to na pocieszenie powiem ze kiedys klienci przejda do netii i dialogu i tez beda prace mieli ;) pozdrawiam!
    0
  • Users Avatars Mini
    miczu pisze: 2004-10-14 11:19
    ta tpsa to jeden wielki syf i tyle, co by nie zrobili i tak bedzie zle !!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    locco pisze: 2004-10-14 11:29
    KOMU WCZORAJ PADŁA CAŁKOWIECIE NEOZDRADA W WARSZAWIE RĘKA W GÓRĘ!!!! :((((
    0
  • Users Avatars Mini
    rhat pisze: 2004-10-14 11:31
    ***Maras wskaż może firmę, która tworzy lepsze i bardziej solidne rozwiązania niż ComputeLand... Sama krytyka to dopiero wstęp do dyskusji. Wymień jedną markę, która mogłaby zrobić to lepiej niż CL.
    0
  • Users Avatars Mini
    Soul Calibur pisze: 2004-10-14 16:32
    I co z tego!
    0
  • Users Avatars Mini
    jargrab pisze: 2004-10-14 18:30
    *locco- z warszawy nie jestem, ale w mojej okolicy neo wczoraj też padła:)
    0
  • Users Avatars Mini
    locco pisze: 2004-10-14 19:44
    ***jargrab: czyli to większa awaria była. no to mnie nieco pociesza, bo im większa tym więcej osób się burzy i tym szybciej naprawią. Jakby to tylko w moim bloku było to byłaby tragedia, nie doczekałbym się naprawy. A wadzić się z TPSA to nie mam siły, jeszcze się chyba taki nie urodził, co by z nimi wygrał:(
    0
  • Users Avatars Mini
    maras pisze: 2004-10-14 21:39
    rhat: nie mówi się co by było gdyby bo nie wiadomo jak by system wyglądał gdyby wdrażała go inna firma. Ja oceniam stan faktyczny czyli to że system jest nie wydolny ma cały czas pełno rażących błędow i nie spełnia oczekiwań zleceniodawcy. A o tym jak wyglądało wdrożenie tego systemu i jakie były z tym szopki to mógłbym długo pisać. Nigdzie nie napisałem że firma X na pewno zrobiłaby to lepiej bo to byłoby wróżenie z fusów (a to nie moja profesja) ***KLOPS - odpowiedź na Twoje pytanie - Nie od dawna już nie, ale wiedzę mam ciągle świeżą i z pierwszej reki ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    rhat pisze: 2004-10-15 12:47
    ***maras skoro system nie spełnia oczekiwań zleceniodawcy, to niech zleceniodawca go odrzuci:) Nie wydaje Ci się, że to najbardziej właściwe rozwiązanie? Tylko jeśli nie spełnia oczekiwań zleceniodawcy, to dlaczego zleceniodawca nadal jest zainteresowany jego kupnem? Czy zleceniodawca nie wie co dla niego dobre, a co złe?
    0
  • Users Avatars Mini
    rhat pisze: 2004-10-15 12:51
    ***maras a co do szopek z wdrożeniem... Może nie były aż tak duże, aby zleceniodawca uznał je za problem eliminujący możliwość dalszej współpracy z CL? Może szopki były tak wielkie (własciwie to wypadałoby je w takim razie nazwać już szopami prawda?) tylko z Twojego punktu widzenia? Pozdrawiam.
    0
  • Users Avatars Mini
    Maras pisze: 2004-10-16 00:22
    rhat w odpowiedzi na Twoje pytanie. Czy jesteś tak naiwny że nie wiesz jak w Polsce podpisywane są takie umowy, jak wygrywa się przetargi itd. Muslisz że ktoś z zarządu TP, dyrektorów na wysokich stołkach interesuje się tym (i zna się na tym faktycznie) jak taki system działa na dole i jak się sprawuje. I druga sprawa myślisz że wzięto pod uwagę opinie ludzi "z dołu" którzy znają się na rzeczy co do tego jak taki system ma działać i wyglądać aby rzeczywiscie był przydatny. tak się składa że byłem koordynatorem wdrożenia tego projektu w swoim wydziale i wiele mogę powiedzieć o jego wadach. I zreszta powiedziałem niejednokorotnie w mailach wymienianych z koordynatrem CL oddelegowanym do tego projektu. Niestety najczęściej człowiek ten miał do powiedzenia "ok przekazę sprawę dalej bo ja się na tym w zasadzie nie znam"
    0
  • Users Avatars Mini
    Maras pisze: 2004-10-16 00:44
    Burdel jaki ten system spowodował w bazie danych naprawiany jest do dnia dzisiejszego. zagubione porty, inne cudownie rozmnożone, totalne błędy po imporcie danych z central, zupełne nieprzystosowanie do działania m.in z systemami SDA itd, niedopracowane słowniki brak jednego standardu, brak historii "operacji" na abonencie/numerze - wymieniać można jeszcze długo, nie wspominając o ergonomi pracy i szybkości przetwarzania. Jedną z ciekawostek jest to że zamiast zablokować dostęp do modyfikacji dla użytkownika na poziomie własnego HOSTA tak aby miał dostęp tylko do swojej strefy numeracyjnej (swojego terenu działania) i przypadkiem nie namieszał w danych z centrali z drugiego konca Polski, pominięto to istotne zabezpieczenie i w ten sposób użytkownik pracujący np w Poznaniu mógł przez pomyłke (o którą było łatwo bo system byl mało czytelny) przypisać port ISDN z centrali w Szczecienie do numeru abonenta np z Krakowa. domyslasz się do jakiego to mogło doprowadzić bałaganu.
    0
  • Users Avatars Mini
    Maras pisze: 2004-10-16 00:57
    itd. itd. mogłbym o tym pisac jeszcze dlugo ale po co? podobne rzeczy usłyszysz z całej Polski o ludzi którzy musieli ten system wdrożyć. Tylko dlatego cały system paszportyzacji, przydziału portów, usług, i obiegu zleceń itd w mojej strefie numeracyjnej nie został doszczętnie sparalizowany, że jako koordynator miałem uprawnienia ADMINA we wszystkich aplikacjach tego projektu i mogłem wiele błędów wyprostować ręcznie (błędów powodowanych przez wadliwe dzialanie systemu). Ale tak to już jest jak pewne decyzje podejmują ludzie którzy się na tym nie znają, a przesłanki decyzji są inne niż dobro firmy. zresztą co tu daleko grzebać w historii, jak u nas wdrażane są różne projekty widać choćby bo nowym systemie "POJAZD" wdrażanym w Polsce, czy nowych cudownych dowodach rejestracyjnych za które fałszerze i przestępcy chyba będą urzędasów po rękach całować że wprowadzili taki bubel. oto Polska właśnie.
    0
  • Users Avatars Mini
    Maras pisze: 2004-10-16 01:05
    czy inna ciekawostka, z powodu braku stosownych zabezpieczeń. Uzytkownik np z Krakowa mógł kilkoma ruchami myszki świadomie z premedytacją lub nieświadomie skasować z bazy np. HOSTa ze Szczecina ze 100 tysiącami portów PSTN i 15 tys. Portów ISDN oraz przypisanymi do portów numerami, MSNi a do numerów usługami. Chwilka czary mary, i centrali z całą bazą powiązań nie ma - fajnie co?
    0
  • Users Avatars Mini
    Maras pisze: 2004-10-16 01:11
    i mimo że upłynęło już sporo czasu (projekt PKP był wdrażany w mojej strefie na przełomie pazdziernika listopada 2002 roku) nadal mimo wielu aktualizacji pewnych błędów nie poprawiono a co jakiś czas wychodzą nowe "kwiatki". Na szczęscie ja już od dawna mam te problemy z głowy. pozdrawiam.
    0
  • Users Avatars Mini
    klops pisze: 2004-10-18 13:09
    no to juz wiem skad ten burdel na moim koncie byl. konczac w wa-wie wspolprace z tpsa poprosilem o rozliczenie konta i reklamacji - tabelka w pismie ma 2 strony - uwzglednia tylko faktury a nie poszczegolne uslugi ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    rhat pisze: 2004-10-19 11:55
    ***Maras:)) Nie jestem naiwny. Nie pomyśl, że się obraziłem, bo się nie obraziłem. Wiem doskonale jak załatwiane są przetargi w Polsce. Tyle tylko, że w TP i kilku innych firmach przede wszystkim. Ja nie będę tu pisał kolejnego eseju na temat kultury organizacji w TP, bo już kiedyś to zrobiłem. Przez chwilę miałem możliwość obserwować ludzi pracujących przy projekcie paszportyzacji. Mogę tylko potwierdzić to, co napisałeś. Tylko, że ja dążę do czegoś innego. NIE POWINIENEŚ SIĘ STRESOWAĆ, bo to i tak nic nie da. Właśnie przez niewłaściwe struktury zarządzania, niekompetentnych kierowników i prezesów, przewałki itd. Jest to rzecz nie do zmiany przez szeregowych pracowników. I po prostu trzeba z tym żyć. TP może sobie pozwolić na błędne decyzje. A skoro może, to to robi:)) Pozdrawiam.
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: