Wczoraj w Warszawie odbyła się prezentacja nowych usług firmy Comvers, która w Polsce jest znana głównie jako dostawca systemów poczty głosowej. Z Voicemaila Comverse korzysta w Polsce Era, Plus GSM oraz Netia. Na świecie z usług tej firmy korzysta 400 operatorów (w tym 280 bezprzewodowych). Comverse został założony w 1984 r. Pracuje w nim 4100 osób. W zeszłym roku firma miała 735 mln przychodów. Z usług dostarczanych przez Comverse korzysta 350 mln abonentów w 100 krajach.
Wczoraj w Warszawie prezentowane były przede wszystkim dwie usługi: Visual Voice Mail oraz FunDial.
Visual Voice Mail (VVM) to nowa generacja poczty głosowej oparta o transmisję danych do telefonu komórkowego abonenta. Użytkownik, podobnie jak w przypadku poczty elektronicznej lub SMS-ów, może przeglądać i zarządzać wiadomościami głosowymi, przesyłać je, odpowiadać przy wykorzystaniu książki telefonicznej telefonu.
Główne zalety Visual Voice Mail to:
prosta obsługa poczty głosowej, szybkie otwieranie skrzynki, przeglądanie wiadomości, ustawianie wiadomości w dowolnej kolejności
przesyłanie odpowiedzi na nagranie po naciśnięciu jednego klawisza
przesyłanie wiadomości głosowych bezpośrenio do jednej lub grupy osób.
Wadą rozwiązania Visual Voice Mail jest krzyżowanie się funkcjonalności systemu VVM z usługami oferowanymi w ramach platformy wiadomości multimedialnych MMS, które mają niewątpliwą przewagę w postaci rosnącej dynamicznie liczby telefonów z obsługą wiadomości multimedialnych.
Drugą prezentowaną usługą był Fun Dial. Usługa działa już u kilku europejskich operatorów i polega na zastąpieniu sygnału centrali, który słyszymy gdy do kogoś dzwonimy (a on jeszcze nie odbiera telefonu) przez dowolny sygnał wybrany przez właściciela danego numeru. Sygnały takie byłby kupowane np. za pośrednictwem Premium SMS. Fun Dial mógłby być także wykorzystywany w akcjach reklamowych lub działaniach PR w sektorze biznesowym. W Polsce podobne rozwiązanie pod nazwą Contactis Funny Ring Back przygotowała firma Wind Telecom.