Crowley Data Poland zamierza w tym roku zaoferować swoim klientom usługi w bezprzewodowej technologii WiMAX w pięciu polskich miastach.
„W marcu zakończone zostało wdrożenie w Krakowie, a następne będą Katowice i kolejne miasta: Wrocław, Poznań oraz Łódź. Mamy nadzieje, iż znaczący wzrost zasięgu osiągniemy poprzez otrzymanie nowych częstotliwości – wzięliśmy udział w postępowaniu przetargowym na rezerwację częstotliwości w paśmie 3,6-3,8 GHz ogłoszonym przez URTiP. Złożyliśmy dokumentację w 44 przetargach, co pozwoli nam na świadczenie usług na 90% kluczowego obszaru działania biznesu w Polsce” – powiedział Marcin Strzałkowski, dyrektor marketingu spółki.
Dodał, że za cel na ten rok firma stawia sobie zdobycie pozycji największego operatora świadczącego usługi w ramach technologii WiMax w trzech lub czterech aglomeracjach. Jego zdaniem inwestycje w rozwój tej sieci będą możliwe dzięki dobrym wynikom spółki za 2005 rok.
W 2005 roku Crowley Data Poland miał 60,2 mln zł przychodów ze sprzedaży w porównaniu do 54,7 mln zł w 2004 roku. EBITDA operatora wyniosła 7,36 mln zł i była o 220 % wyższa niż rok wcześniej. Na ten rok spółka zapowiada zwiększenie dynamiki przyrostu przychodów oraz wzrost zysku EBITDA o 50%.
„Planujemy też zachowanie dotychczasowej dynamiki wzrostu liczby klientów, czyli zakładamy, ze przyrost w 2006 roku wyniesie minimum 30%” – dodał dyrektor. Na koniec 2005 roku klientami Crowleya było 2.500 przedsiębiorstw wobec około 2.000 w końcu 2004 roku.