Wind Telecom, producent i integrator rozwiązań komunikacyjnych, poinformował o wdrożeniu rozwiązania Custom Ringback opartego o platformę usług wartości dodanej Falcon. Pierwsza tego typu usługa w Polsce, została wdrożona dla abonentów sieci Era i nosi nazwę "Granie na czekanie" oraz dla użytkowników Heyah, usługa "Szafa gra". Rozwiązanie umożliwia użytkownikom podmianę tradycyjnego, pulsacyjnego tonu oczekiwania na połączenie, na dowolny dźwięk. System został oddany do użytku w połowie maja br. i cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem użytkowników.
Custom Ringback daje możliwość zamiany tradycyjnego sygnału wywołań (dźwięk pulsacyjny, który zwykle pojawia się podczas oczekiwania na połączenie) na dowolnie wybrany przez użytkownika dźwięk (utwór muzyczny, śmieszny odgłos, wiadomość czy jingiel). Zaletą, decydującą o atrakcyjności tej usługi, jest możliwość pełnej personalizacji jej charakteru. Innymi słowy, użytkownik może przypisać konkretny dźwięk do konkretnego numeru telefonicznego.
Usługa Custom Ringback umożliwia użytkownikom końcowym łatwy i wygodny dostęp do portalu konfiguracyjnego poprzez siec internetową/WAP/SMS/IVR. Klient aktywując usługę, otrzymuje dostęp do konta, na którym może skorzystać ze standardowych, sugerowanych przez administratora szablonów lub samodzielnie ustawić parametry przypisywania dźwięków. Korzystając z rozbudowanego menu konfiguracyjnego klient usługi decyduje o przypisaniu danego dźwięku konkretnej osobie lub grupie osób. Ponadto ma do dyspozycji możliwość uwarunkowania czasowego występowania danego kontentu. Dzięki temu użytkownik może np. w inny sposób witać współpracowników w godzinach pracy, a w odmienny w godzinach wieczornych lub podczas urlopu.
Menu konfiguracyjne umożliwia wybór kontentu z bazy dźwięków dostępnych dla wszystkich użytkowników, jak i dogrywanie własnych plików dźwiękowych, które mogą mieć formę MP3 lub zostać nagrane przez użytkownika przy użyciu system IVR.
Firma Wind Telecom, w którą w ubiegłym roku zainwestował Intel Atlantic, jest twórcą platformy Falcon, która umożliwia operatorom GSM obsługę kanału głosowego, SMS'ów, MMS'ów, a także dostarcza szereg usług mobilnych. Platforma oraz jej serwisy kierowane są zarówno do rynku masowego klienta, małego i średniego biznesu, jak i do klientów korporacyjnych. Platforma Falcon oferuje możliwość uruchomienia wielu usług, w tym Custom Ringback, Funny Greetings, Song Dedications, a także Network ACD, Voice Messenger, IN Services, SMS2Fixed oraz Missed Call Notification.
"Usługa Granie na Czekanie pozwala w bardzo atrakcyjny i innowacyjny sposób podkreślić indywidualny charakter blisko 10 milionowej rzeszy abonentów sieci Era i Heyah. Usługa napędzana jest poprzez wirusowy marketing - abonent korzystający z usługi "zaraża" pomysłem swoich rozmówców - wpływając w ten sposób na nowe aktywacje. Wymagania postawione przez naszego klienta, dotyczące realizacji tego projektu, były bardzo wysokie. Bardzo krótki czas wdrożenia, ścisła integracja z siecią operatora, wysoka wydajność oraz dostępność platformy, to jedynie kilka wymagań, które zostały postawione przed zespołem Wind Telecom oraz przed platformą Falcon. Z satysfakcją obserwujemy bardzo udane wdrożenie oraz stale rosnące zainteresowanie usługą wśród abonentów sieci Era i Heyah." - powiedział prezes spółki, Igor Bokun.