T-Mobile rozszerzył możliwości swojej usługi Cyber Guard, zabezpieczającej urządzenia mobilne. Nowe pakiety pozwalają nie tylko na identyfikację zagrożeń, ale również na automatyczne wdrożenie ochrony dla różnych grup urządzeń mobilnych w całej firmie.
Cyber Guard to autorskie rozwiązanie T‑Mobile, które przy wykorzystaniu algorytmów uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji, w sposób automatyczny sprawdza ruch sieciowy. Dzięki analizie miliardów rekordów każdego dnia, pozwala zidentyfikować zagrożenie, a następnie je zablokować. Rozwiązanie zapobiega wyciekom danych i powiadamia osoby odpowiedzialne za system zabezpieczeń w firmie o krytycznych zagrożeniach. Stanowi teraz także pierwszą linię obrony przed atakami, np. phishingowymi. Dzięki temu, że usługa działa w sieci T‑Mobile a nie bezpośrednio u użytkownika, chroni dane niezależnie od ewentualnej podatności czy luki bezpieczeństwa w oprogramowaniu urządzenia mobilnego. Polityki bezpieczeństwa mogą być po uruchomieniu usługi modyfikowane samodzielnie przez administratora, przy wykorzystaniu panelu administracyjnego.
Usługa zabezpiecza urządzenia, które łączą się z internetem, takie jak np. smartfony, tablety, stacje robocze, routery i modemy, a także wszelkie systemy IoT jak np. monitoring wizyjny. Cyber Guard działa na poziomie sieciowym, nie wymaga więc instalacji na urządzeniu, przez co w żaden sposób nie obciąża jego zasobów.
T‑Mobile oferuje swoim klientom Cyber Guard w systemie abonamentowym. W podstawowym pakiecie Bronze, Cyber Guard zapewnia całodobowy monitoring pod kątem złośliwych sesji i jest dostępny w abonamencie od 10 złotych netto za monitorowane urządzenie. W pakietach Silver i Gold klienci Cyber Guard’a korzystają z usług dodatkowych, wykorzystujących algorytmy uczenia maszynowego, sztucznej inteligencji oraz zaawansowanej ochrony przed zagrożeniami: blokowania ruchu na podstawie geolokalizacji, filtrowania DNS i URL, detekcji i ochrony przed intruzami (IPS), blokowanie ruchu Botnet czy automatycznego rozpoznawania i kontroli aplikacji. Najwyższy wariant może zostać powiązany z usługą SOC (Security Operations Center), gdzie w trybie 24/7 specjaliści ds. cyberbezpieczeństwa T‑Mobile, monitorują i obsługują incydenty bezpieczeństwa.
Porównanie pakietów:
Pakiet Bronze |
Pakiet Silver |
Pakiet Gold |
|
Monitoring ruchu 24/7/365 pod kątem wykrywanych złośliwych sesji. |
Tak | Tak | Tak |
Zaawansowane algorytmy uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji | Nie | Tak | Tak |
Zaawansowana ochrona przed zagrożeniami: blokowanie ruchu na podstawie geolokalizacji, filtrowanie DNS, filtrowanie URL, detekcja i ochrona przed intruzami (IPS), blokowanie ruchu Botnet, rozpoznawanie aplikacji kontrola aplikacji. | Nie | Tak | Tak |
Zarządzanie usługą przez T-Mobile Polska | Tak | Tak | Tak |
Centrum wparcia Klienta 24/7/365 | Tak | Tak | Tak |
Portal Administratora | Tak (read-only) |
Tak (1 konto) |
Tak (3 konta) |
Automatyczne powiadomienia (E-MAIL, SMS ) w przypadku wykrycia szczególnie niebezpiecznych zagrożeń lub niepokojących trendów | Nie | Nie | Tak |
Baza wiedzy | Nie | Nie | Tak |
Możliwość definiowania własnych reguł bezpieczeństwa | Nie | Tak (max. 10) |
Tak (max. 30) |
Codziennie aktualizowane raport podsumowujący zaobserwowane zagrożenia i incydenty, publikowany na portalu administratora. | Tak | Tak | Tak |
Opisowe raporty okresowe podsumowujące zaobserwowane w danym czasie zagrożenia wraz z propozycjami ich eliminacji | Nie | Opcja | Opcja |
Możliwość eksportu danych do systemu SIEM | Nie | Nie | Tak |
Retencja logów online | Nie | Tak | Tak |
Gwarancja dostępności platformy | 99,00% | 99,00% | 99,00% |
Gwarancja SLA | Tak | Tak | Tak |
Aktualizacja sygnatur | Tak | Tak | Tak |