Cyfrowy Polsat podał swoje wyniki za II kw. 2011 roku. CP podał także, że w ostatnich dniach przekroczył liczbę 3.5 mln klientów.
Grupa Kapitałowa Cyfrowego Polsatu prezentuje za II kw. br. wzrost wyników operacyjnych i bardzo dobre wyniki finansowe, na które wpływ miała zarówno konsolidacja wyników Grupy Telewizji Polsat od 20 kwietnia br., jak i dynamiczny rozwój „starej” Grupy Cyfrowego Polsatu. Wzrosła liczba abonentów wszystkich trzech usług platformy - do 3,47 mln abonentów płatnej cyfrowej telewizji satelitarnej, 130 tys. użytkowników MVNO (rok wcześniej 89 tys.) i 43 tys. klientów Internetu HSPA+ (rok wcześniej 32 tys.). 98% klientów MVNO to abonenci postpaida. Spółka odnotowała kilkuprocentowy wzrost przychodów i wskaźnika ARPU oraz utrzymała niski wskaźnik odpływu abonentów (churn) na poziomie 9,1%. Grupa Telewizji Polsat także pokazała wzrost wyników operacyjnych - udziału w oglądalności do 21,2% oraz udziału w rynku reklamowym do 23%.
Najważniejsze wydarzenia II kw. 2011 r. w porównaniu do II kw. 2010 r.:
Liczba abonentów DTH wzrosła o 209 tys. rok do roku do 3,47 miliona;
Pozyskania brutto wyniosły 250 tys.;
Przychody wzrosły o 67% do 629 mln zł;
EBITDA wzrosła o 100% do 218 mln zł;
Marża EBITDA wyniosła 34,6%;
Zysk netto wyniósł 69 mln zł;
Wzrost średniego przychodu na abonenta – ARPU pakietu Familijnego wzrosło o 3,1% do 43,2 zł, a pakietu Mini o 6,4% do 11,6 zł;
Stabilny i niski wskaźnik churn wynoszący 9,1% za 12 ostatnich miesięcy;
Liczba użytkowników usługi telefonii komórkowej wzrosła o 89 tys. do 130 tys., spośród których 98% stanowili klienci korzystający z oferty abonamentowej;
Liczba użytkowników usługi dostępu do Internetu wyniosła 43 tys.;
Oglądalność kanałów Grupy Telewizji Polsat wyniosła 21,2% (w tym oglądalność kanału głównego 17,0%, a kanałów tematycznych 4,2%);
Udział w rynku reklamy telewizyjnej wyniósł 23,0%.
Kluczowe dane finansowe Grupy Kapitałowej Cyfrowy Polsat
Kluczowe dane operacyjne
Segment usług świadczonych klientom indywidualnym (Cyfrowy Polsat)