Cyfrowy Polsat - 11 tys. nowych klientów internetu przez rok

Newsy
Żródło: Cyfrowy Polsat
Opinie: 1

Cyfrowy Polsat podał swoje wyniki za II kw. 2011 roku. CP podał także, że w ostatnich dniach przekroczył liczbę 3.5 mln klientów.

Grupa Kapitałowa Cyfrowego Polsatu prezentuje za II kw. br. wzrost wyników operacyjnych i bardzo dobre wyniki finansowe, na które wpływ miała zarówno konsolidacja wyników Grupy Telewizji Polsat od 20 kwietnia br., jak i dynamiczny rozwój „starej” Grupy Cyfrowego Polsatu. Wzrosła liczba abonentów wszystkich trzech usług platformy - do 3,47 mln abonentów płatnej cyfrowej telewizji satelitarnej, 130 tys. użytkowników MVNO (rok wcześniej 89 tys.) i 43 tys. klientów Internetu HSPA+ (rok wcześniej 32 tys.). 98% klientów MVNO to abonenci postpaida. Spółka odnotowała kilkuprocentowy wzrost przychodów i wskaźnika ARPU oraz utrzymała niski wskaźnik odpływu abonentów (churn) na poziomie 9,1%. Grupa Telewizji Polsat także pokazała wzrost wyników operacyjnych - udziału w oglądalności do 21,2% oraz udziału w rynku reklamowym do 23%.

Najważniejsze wydarzenia II kw. 2011 r. w porównaniu do II kw. 2010 r.:

Liczba abonentów DTH wzrosła o 209 tys. rok do roku do 3,47 miliona;

Pozyskania brutto wyniosły 250 tys.;

Przychody wzrosły o 67% do 629 mln zł;

EBITDA wzrosła o 100% do 218 mln zł;

Marża EBITDA wyniosła 34,6%;

Zysk netto wyniósł 69 mln zł;

Wzrost średniego przychodu na abonenta – ARPU pakietu Familijnego wzrosło o 3,1% do 43,2 zł, a pakietu Mini o 6,4% do 11,6 zł;

Stabilny i niski wskaźnik churn wynoszący 9,1% za 12 ostatnich miesięcy;

Liczba użytkowników usługi telefonii komórkowej wzrosła o 89 tys. do 130 tys., spośród których 98% stanowili klienci korzystający z oferty abonamentowej;

Liczba użytkowników usługi dostępu do Internetu wyniosła 43 tys.;

Oglądalność kanałów Grupy Telewizji Polsat wyniosła 21,2% (w tym oglądalność kanału głównego 17,0%, a kanałów tematycznych 4,2%);

Udział w rynku reklamy telewizyjnej wyniósł 23,0%.

Kluczowe dane finansowe Grupy Kapitałowej Cyfrowy Polsat



Kluczowe dane operacyjne

Segment usług świadczonych klientom indywidualnym (Cyfrowy Polsat)

Opinie:

Opinie archiwalne (1):

Komentuj

Komentarze / 1

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    wiedzacy pisze: 2011-08-31 19:25
    Przy ofercie z limitami dziennymi 1,2GB za 30zł, 3,2GB za 50zł oraz 5,2GB za 70zł zyskali w ciągu roku 11 tys. klientów dostępu do Internetu. Teraz oferują za te kwoty odpowiednio 3,2GB, 5,2GB oraz 10GB. Ale oferty konkurencji także nie stoją w miejscu. Ciekawe jakimi wynikami będą chwalili się za rok. Potencjalnie nowa sieć ma 4-5 krotnie większą pojemność niż ich HSPA+ ale o ponad połowę słabszy zasięg. Z takimi zasobami spokojnie mogliby obsłużyć 200-250 tys. klientów przy 1 tys. (e)NodeB.
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: