Grupa Kapitałowa Cyfrowy Polsat podała swoje wyniki za II kwartał 2012 roku.
• Liczba abonentów usług telewizyjnych wzrosła na koniec II kw. br. o 81 tys. rok do roku do 3,553 mln – 2,751 mln abonentów pakietów Familijnego i Premium oraz 803 tys. abonentów pakietu Mini;
• Pozyskania brutto platformy w II kw. br. wyniosły 63 tys.;
• Liczba użytkowników usługi dostępu do Internetu wzrosła rok do roku o 57 tys. do 99 tys.;
• Liczba użytkowników usługi telefonii komórkowej wzrosła rok do roku o 11 tys. do 141 tys.;
• Średni przychód na abonenta (ARPU) w II kw. br. wyniósł: 45,9 zł dla pakietu Familijnego oraz 13,2 zł dla pakietu Mini;
• Wskaźnik odpływu klientów (churn) został utrzymany na niskim poziomie wynoszącym 9,2%;
• Udział kanałów Grupy Telewizji Polsat w oglądalności wyniósł w II kw. br. 20,0%;
• Udział kanałów Grupy Telewizji Polsat w rynku reklamy telewizyjnej w II kw. pozostał na stabilnym poziomie wynoszącym 22,5%.
Wzrost przychodów Grupy Cyfrowy Polsat o 14% do 715 mln zł oraz EBITDA o 24% do 270 mln zł wynika głównie z organicznego wzrostu segmentu usług świadczonych klientom indywidualnym i konsolidacji pełnego kwartału wyników Grupy Telewizji Polsat. Wzrost marży EBITDA o 3,2 p.p. do 37,8% jest odzwierciedleniem konsekwentnej kontroli kosztów oraz rosnących efektów synergii. Zysk netto, mimo obciążenia kosztami związanymi z finansowaniem zakupu Telewizji Polsat, wzrósł o 43% do 100 mln zł.